FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 28th, 2024, 12:31 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 60 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 60 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 60 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Simplificarea birocrației
MesajScris: Iulie 11th, 2023, 7:27 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1696
Localitate: Deva
Către

TOATE UNITĂȚILE ȘCOLARE/CONEXE DIN JUDEȚUL HUNEDOARA
In atentia doamnelor/domnilor directori


Marți, 4 iulie 2023, a intrat în vigoare Legea nr. 9 din 4 ianuarie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, act ce a fost publicat la începutul anului curent în Monitorul Oficial nr. 14 din 5 ianuarie 2023.

Actul normativ prevede măsuri concrete şi obligații clar definite pentru instituțiile statului cu scopul de a simplifica procedurile birocratice și de a face noi pași spre digitalizarea serviciului public administrative.

Cel puțin în teorie, de marți au dispărut dosarul cu șină, copiile legalizate și copiile după diferite acte. Cu toate acestea, subliniem faptul că instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale şi locale, precum şi persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, au la dispoziție 30 de zile pentru a se organiza în acest sens.

Concret, așa cum stabilește actul normativ, instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale şi locale, precum şi persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, nu pot solicita persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, dosare, dosare cu șină, precum şi niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie.

Prevederile se aplică şi în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la concursurile pentru ocuparea unei funcții publice, precum şi în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la procedurile de achiziții publice.

În vederea simplificării birocrației, menționăm și următoarele obligații și interdicții stabilite prin Legea nr. 9 din 4 ianuarie 2023:

-autoritățile şi instituțiile publice care vor solicita copii, în format fizic, ale unor acte, cereri sau formulare, altele decât cele emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale, vor trebui să asigure, în mod gratuit, fotocopierea acestora;
-tot gratuit, aceleași instituții trebuie să pună la dispoziția cetățenilor, atât în format fizic, cât și în format electronic (pe site-ul propriu), modelele formularelor sau cererilor aferente tuturor serviciilor publice furnizate;
-autoritățile şi instituțiile publice au obligația să publice o adresă de e-mail pentru primirea în format electronic a copiei după cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic şi pe pagina proprie de internet;
-de asemenea, instituțiile publice sunt obligate să elimine cerința de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul competent;
-toate instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale şi locale, precum şi persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public au obligația de a-şi informatiza procesele şi procedurile;
-altă obligație se referă la faptul că instituțiile menționate mai sus au obligația de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată etc.

Pentru mai multe detalii, accesați forma consolidată a OUG nr. 41 din 28 iunie 2016--https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/179586


Fisiere atasate:
LEGE nr. 9 din 4 ianuarie 2023.pdf [156.13 KB]
Descarcat de 19 ori
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 41 din 28 iunie 2016.pdf [302.93 KB]
Descarcat de 18 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 60 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup