Având în vedere prevederile art. 17 alin. (6) lit. j) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare care obligă consilierul juridic ,,să informeze conducerea şi membrii compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului”, vă transmit Informarea juridică cu denumirea: Activitatea de consultanţă a consilierului juridic
4.1. Activitatea de consultanţă a consilierului juridic4.1.1 Activitatea de consultanță juridică prin programul de relații cu publiculProgramul săptămânal pentru relaţii şi consiliere juridică este următorul:
• MARŢI, orele 14.00-16.00 -pentru publicul extern
• MIERCURI, orele 10.00-12.00 -pentru publicul intern
• JOI, orele 14.00-16.00 -pentru publicul extern
Pentru personalul angajat din unităţile de învăţământ, orice nelămurire de natură juridică va fi comunicată conducerii unităţii de învăţământ, iar unitatea (prin director) urmând a se adresa în scris și oficial, pentru consiliere, I.S.J. Hunedoara.
Orice solicitare trebuie însoțită de documente justificative din care să reiasă clar situaţia / speţa care trebuie analizată.
Pentru o mai bună colaborare, se va telefona în prealabil pentru a stabili o oră exactă, tematica problemelor şi alte aspecte vizate.
Prin telefon nu se oferă servicii de consiliere juridică.
Persoana interesată (directori/ directori adjuncți/inspectori școlari) se prezintă la biroul juridic pentru a primi consiliere, în timpul programului cu publicul, iar în cazuri excepționale în timpul programului de lucru.
4.1.2. Activitatea de consultanță juridică prin solicitări scriseToate solicitările se fac în scris, pe adresa Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara (Anexa 1).
Pentru a beneficia de consultanţă şi asistenţă juridică pentru unităţile de învăţământ, directorii trebuie să facă dovada îndeplinirii cerințelor art. 16 din REGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare, care prevede:
Articolul 16 ,,(1) Managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în conformitate cu prevederile legale.
(2) Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri în unitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, sucursalele asociaţiilor reprezentative ale elevilor, acolo unde este cazul, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, inclusiv dual şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
Articolul 17 ,,Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic”.Consilierul juridic analizează toate aspectele semnalate de către persoana solicitantă şi răspunde punctual.
În cazul în care problema semnalată nu este de competenţa oficiului juridic, consilierul juridic îndrumă solicitantul la compartimentul competent.
În condiţiile în care consideră necesar, solicită şi punctul de vedere al celorlalte compartimente pe aspecte tehnice, financiare sau de altă natură care nu intră în sfera lui de competență.
Actele normative din cuprinsul informării pot fi urmărite cu ajutorul platformei informatice Legis a ISJ Hunedoara, la adresa
http://isj.hd.edu.ro/index.php/legislatie-isjMai multe, aici
http://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj