FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 24th, 2024, 7:17 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 53 utilizatori conectati recent :: 1 inregistrati, 0 ascunsi si 52 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: scoala_baita si 52 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Modificarea si completarea Codului muncii
MesajScris: Aprilie 13th, 2021, 10:36 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1692
Localitate: Deva
La data de 3 octombrie 2020, litera d) din articolul 242, Capitolul I, Titlul XI din Codul Muncii a fost modificată de punctul 4, articolul unic din Legea nr. 213 din 30 septembrie 2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 893 din 30 septembrie 2020.

În urma modificării, a fost completată structura Regulamentului intern al unei organizații prin aducerea obligativității existenței procedurii de soluţionare pe cale amiabilă a conflictelor individuale de muncă, alături de procedura de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor.
Regulamentul de ordine interioară este un izvor specific al dreptului muncii care reglementează în mod concret, în baza legislației muncii şi problemele de ordin disciplinar din cadrul unităţii respective.
Regulamentul intern este documentul unei organizaţii care se întocmeste de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, se întocmește şi se aprobă de către conducerea organizaţiei şi este afişat în mod obligatoriu în cadrul unităţii respective.

Cu toate că legislația muncii l-a denumit Regulament intern, consider că denumirea stabilită prin legislaţia muncii este improprie deoarece orice regulament al unei organizaţii este intern, inclusiv Regulamentul de organizare şi funcționare (ROF), care însă cuprinde în principal detalierea structurii organizaţiei.

Regulamentul intern, conform Codului muncii reprezintă actul intern al unei organizaţii prin care se stabilesc, în conformitate cu prevederile legale, îndatoririle salariaţilor, măsurile ce se impun în vederea organizării muncii și asigurării disciplinei muncii, recompensele și sancţiunile, modul de cercetare al abaterilor disciplinare şi procedura aplicării sancţiunilor disciplinare.

Aceste prevederi sunt obligatorii atât pentru salariaţi, voluntari cât şi pentru părinţi, elevi, ucenici şi persoane delegate/detaşate în organizaţie și chiar și pentru angajator.

Angajatorul are obligaţia de informare a salariaților și persoanelor mai sus menționate cu privire la conținutul regulamentului intern.

Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.

Orice modificare ce intervine în conţinutul regulamentului intern este supusă procedurilor de informare prevăzute la art. 243 din Codului Muncii actual.

Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.

Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit articolul 245, alin. (1) din Codului Muncii actual.
În cazul angajatorilor nou înființați, conducerea are obligația adoptării regulamentului în termenul de 60 de zile, termen ce începe să curgă de la data dobândirii personalității juridice.

Odată adoptat și publicat, regulamentul intern produce efecte obligatorii.

Atentie:
Angajatorul are obligatia de a lua orice masuri necesare in scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca, inclusiv prin prevederea in regulamentul intern al unitatii de sanctiuni disciplinare pentru angajatii care savarsesc acte sau fapte de hartuire morala la locul de munca.

Neîndeplinirea de catre angajator a acestor obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei (a se vedea art.2 alin.(5^5) si art.26 alin.(1^2) lit.a) din O.G. nr.137/2000, republicată).

Regulamentul intern, potrivit Codului Muncii actual, poate cuprinde următoarele categorii de dispoziţii:
• Dispozitii generale
• Incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca
• Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii
• Reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii
• Masuri de protectie sociala reglementate de O.U.G. nr. 96/2003, actualizată
• Masuri în scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca reglementate de O.G. nr. 137 / 2000, republicată
• Drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor
• Procedura de soluţionare pe cale amiabilă a conflictelor individuale de muncă
• Procedura de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor
• Reguli concrete privind disciplina muncii in cadrul angajatorului
• Abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile
• Reguli referitoare la procedura disciplinara
• Criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
• Modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice
• Masuri necesare in scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca
• Protectia datelor cu caracter personal
• Regimul muncii de acasă/telemuncă
• Dispoziții finale

Regulamentul intern poate cuprinde prevederi specifice. Spre exemplu, în domeniul şcolar, regulamentul intern poate cuprinde prevederi privind:
• accesul, paza şi siguranţa în școli;
• prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri;
• proceduri de monitorizare permanentă privind prevenirea introducerii şi comercializării produselor etnobotanice în perimetrul școlii;
• reguli privind părăsirea unităţii şcolare de către elevi, în mod organizat, în timpul orelor de curs;
• reglementarea programului after school, step by step;
• regimul muncii de acasă/telemuncă prin predarea on line;
• diverse proceduri specifice.


Detalii gasiti aici: “Regulament intern: model si documente conexe”.
Sursa: http://www.contabun.ro/2021/04/13/proce ... ontabun%29


Fisiere atasate:
CODUL MUNCII din 24 ianuarie 2003.pdf [834.78 KB]
Descarcat de 41 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: scoala_baita si 52 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup