FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Mai 5th, 2024, 11:44 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 108 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 108 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 108 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Acces online la Revisal pentru salariați
MesajScris: August 5th, 2022, 5:13 pm 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1696
Localitate: Deva
În data de 20 mai 2022 Președintele României a promulgat Legea pentru modificarea și completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii. Este vorba despre Legea 144/2022 care a fost publicată în Monitorul Oficial din data de 23 mai 2022 și va intra în vigoare în data de 26 mai 2022.

Potrivit noului act normativ salariații și foștii salariați vor putea accesa online datele din Registrul de evidență al salariaților (REVISAL). Mai exact, aceștia vor putea vedea, în orice moment, informațiile privind contractele de muncă (durata, timp de lucru, nivel salarial etc.) și vechimea. De asemenea, vor putea vedea dacă angajatorii le-au plătit contribuțiile către stat. Cu ajutorul unui astfel de extras din Revisal, salariații vor putea demonstra vechimea pe care o au în muncă.

După ce solicitarea va fi procesată, se va genera un raport pdf cu informații despre:
• carnetul de muncă;
• stagiile lunare / anuale de cotizare la pensii, începând din aprilie 2001;
• declarațiile D112 (declaraţia privind obligațiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate) depuse de angajatori;
• viramentele la Pilonul II de pensii;
• pensia comunitară (dacă este cazul)

Pe langă informațiile legate de tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile și cuantumul acestora, noua lege mai prevede ca Revisal să cuprindă și nivelul și specialitatea studiilor absolvite, pentru a veni în sprijinul celor care ocupă funcții pentru care sunt obligatorii anumite calificări.

În conformitate cu prevederile art. 34 alin. (1) din Codul Muncii, fiecare angajator este obligat să înfiinţeze un registru general de evidenţă al salariaţilor. Potrivit alin. (7) al aceluiaşi articol, “metodologia de întocmire a registrului general de evidenţă a salariaţilor, înregistrările care se efectuează, precum şi orice alte elemente în legătură cu întocmirea acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”.

În prezent angajatorii completează și transmit datele online în registru, pe Portalul Inspecției Muncii. Aceștia se autentifică cu parola pentru transmiterea online a acestor date. Datele din registru se stochează într-o bază de date administrată de Inspecția Muncii. Așadar, pentru transmiterea datelor, angajatorii se autentifică pe portalul https://reges.inspectiamuncii.ro/, acolo unde există baza de date online în care sunt păstrate datele şi informaţiile din registru. În acest moment, nu există o procedură prin care salariaţii să poată avea acces la portalul https://reges.inspectiamuncii.ro/ şi implicit la baza de date online.

Procedura de acces online a salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, modalitatea de generare şi descărcare a extrasului, precum şi condiţiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau în specialitate se stabilesc în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Până vor avea acces online la propriile date din Revisal, salariații depind în continuare fie de angajator fie de inspectoratul teritorial de muncă.

Angajatorii sunt obligați, potrivit HG 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, să furnizeze salariaților sau foștilor salariați date privind propriul contract de muncă în cel mult 15 zile de la primirea unei solicitări scrise în acest sens.

În cazul în care angajatorul nu poate elibera extrasul din Revisal, salariații sau foștii salariați ai acestuia se pot adresa inspectoratului teritorial de muncă, care, tot în interval de 15 zile de la data solicitării, va elibera acestora extrasul.


Fisiere atasate:
HG_Procedura_acces_online_REGES_04072022.pdf [178.57 KB]
Descarcat de 13 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 108 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup