FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Mai 14th, 2024, 10:02 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 61 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 61 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 61 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: RAPORT DE ACTIVITATE PE ANUL ȘCOLAR 2022-2023
MesajScris: August 21st, 2023, 9:44 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1704
Localitate: Deva
Nr. 07 din 21.08.2023

RAPORT DE ACTIVITATE PE ANUL ȘCOLAR 2022-2023

Consilierul juridic își exercită profesia conform următoarele acte normative:
1. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
2. Statutul din 6 martie 2004 al profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
3. Codul deontologic al consilierului juridic,
4. art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare.
Consilierul juridic este angajat al inspectoratului școlar de la data de 19.06.2015, pe bază de Contract individual de muncă (Nr. 852 / 18.06.2015).
Fișa postului a fost actualizată cu noile prevederi. Consilierul juridic este cu statut de definitiv, membru cu drepturi depline al Asociaţiei Fidelis Legis.
Dovada înscrierii în tabloul consilierilor juridici definitivi ai Asociaţiei Fidelis Legis, la adresa http://www.asociatiafidelislegis.ro/tab ... r-juridici, cu toate drepturile și obligațiile care decurg din acest statut.
Activitățile consilierului juridic în anul școlar 2021-2022, au fost desfășurate conform art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

a. Apărarea/reprezentarea drepturilor şi a intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică.
Am apărat și reprezentat drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în fața Parchetului, Poliției, altor instituții publice și/sau private, ori de câte ori a fost cazul.
Am apărat și reprezentat drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar și față de orice persoană fizică, fără discriminare sau părtinire.
Am sesizat din oficiu conducerea I.S.J. Hunedoara atunci când am constat că interesele legitime ale inspectoratului şcolar sunt încălcate de autorităţi publice, instituţii de orice natură, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică.

b. Reprezentarea intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel
Pentru buna gestionare a acestui aspect de contencios, în functia de consilier juridic am rolul și obligația de a reprezenta interesele legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel (http://portal.just.ro/SitePages/acasa.aspx).
In anul școlar 2021-2022 am reprezentat inspectoratul şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti (judecătorii, tribunale, curți de apel), însumând 24 de procese, cu un numar total de 39 de înfățișări pe an școlar.
Comparativ, situația statistică pe ultimii ani, se prezintă astfel:
Anul scolar/Procese aflate pe rolul instanțelor
• 2015-2016 -38 de procese
• 2016-2017 -25 de procese
• 2017-2018 -38 de procese
• 2018-2019 -61 de procese
• 2019-2020 -29 de procese
• 2020-2021 -47 de procese
• 2021-2022 -25 de procese
• 2022-2023 -24 de procese
Procesele privind acordarea drepturilor bănești au fost soluționate de către instanțe în favoarea angajaților datorită cadrului legal favorabil acestora.
Litigiile de contencios administrativ (anulare act administrativ) au fost soluționate către instanțe în favoarea Inspectoratului Școlar Județean.
Predominante au fost cauzele privind litigiile de muncă care au avut ca obiect acordarea unor drepturi bănești, altele de contencios administrativ.
O cauză a litigiilor este interpretarea subiectivă a legislatiei de către angajați/angajatori, în special legea salarizării dar și nemulțumirile personale.
La procese, m-am prezentat la termenele la instanţele de judecată, am manifestat conştiinciozitate şi probitate profesională în procese și am pledat cu demnitate faţă de completul de judecată şi față de părţile aflate în proces, am depus concluzii orale sau note de şedinţă ori de câte ori a considerat necesar acest lucru sau instanţa de judecată a dispus în acest sens.
Am folosit cu succes aplicația Ministerului de Justiție Dosarul electronic și am consiliat directorii cu privire la implementarea Parteneriatului Inspectorat-Tribunal privind Dosarul electronic. Situația procesuală este reflectată și ţinută la zi în Registrul special al litigilor (letric și electronic).
Dosarele sunt păstrate în siguranță, în dulap încuiat, în biroul 303 din inspectorat.
Am arhivat corespunzător dosarele și documentele aferente proceselor, conform cu Nomenclatorul Arhivistic.
Situația centralizată a fost transmisă auditului intern și contabilității (Anexa nr. 1).

c. Asigurarea asistenţei şi a consultanței de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unităţilor de învăţământ, la solicitarea acestora
Am acordat asistenţă şi consultanţă juridică la cerere, inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, unităţilor de învăţământ. Consilierea s-a realizat pe căi oficiale în scris, conform procedurii aprobate dar și verbal, direct sau telefonic.
Pentru cazurile complexe, am completat o Fișă de evidență a cazului, cu număr de înregistrare și/sau am înregistrat audio-video cazul.
Cazurile au fost luate în evidență în Registrul de evidenţă a consultaţiilor. În urma consultațiilor oferite, am formulat Informări juridice și au fost aduse la cunoștința angajaților din rețeaua școlară.

d. Păstrarea evidenţei lucrărilor realizate și păstrarea dosarelor de instanţă
Am gestionat și arhivat corespunzător documentele, conform cu Nomenclatorul Arhivistic. În vederea desfăşurării activităţii în cele mai bune condiţii, am la dispoziţie următoarele registre:
1. Registrul de evidenţă a ieşirilor şi intrărilor de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
2. Registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
3. Registrul de evidenţă privind avizele scrise;
4. Registrul de evidenţă a consultaţiilor (punctelor de vedere);
5. Registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.

e. Rezolvarea altor lucrări cu caracter juridic, în funcţie de specificul activităţii, repartizate de către inspectorul şcolar general
Am contrasemnat actele cu caracter juridic emise de inspectoratul şcolar și am emis puncte de vedere juridice, atunci când au fost solicitate.
M-am implicat în activitatea de soluționare a petitiilor și a litigiilor apărute la nivel de județ prin consilierea persoanelor responsable cu emiterea răspunsului la petiții. Pentru buna desfășurare a activității, am redactat proceduri specifice, în colaborare cu alți angajați.

f. Participarea la comisiile constituite la nivelul inspectoratului şcolar
În perioada analizată, am asigurat corespunzătoar consilierea juridică a comisiilor constituite la nivel de inspectorat școlar (mobilitate, examene naționale ale cadrelor didactice/elevilor, comisia de disciplină, comisia de etică, comisia de echivalare a studiilor, gradația de merit etc.).

g. Acordarea avizului de legalitate pentru actele cu caracter juridic ale inspectoratului şcolar
Activitatea de avizare juridică (control de legalitate) s-a efectuat după analiza exhaustivă a actelor administrative supuse analizei (decizii, hotărâri de C.A.), prin raportare la legislația în vigoare. Necesitatea și oportunitatea actului a fost prezentată personal de către inițiatorul proiectului de act administrativ.
Avizele favorabile cu observații și cele nefavorabile au fost însoțite de referate, în vederea refacerii și îndepărtării neregularităților.
Avizele au fost luate în evidență în Registrul de evidenţă privind avizele scrise.

h. Obţinerea titlurilor executorii şi transmiterea acestora la compartimentul financiar-contabil în vederea executării
Titlurile executorii au fost transmise cu adresă oficială contabilului șef al inspectoratului școlar, în termen.

i. Întocmirea, actualizarea şi gestionarea procedurilor interne specifice compartimentului juridic

Am desfășurat activitatea în baza procedurilor elaborate personal în baza O.S.G.G. nr. 600/2018 - Ordinul nr. 600/2018, actualizat:
1. Procedura privind reprezentarea juridică în faţa instanţelor judecătoreşti sau a oricăror alte organe ale administraţiei de stat;
2. Procedura privind evidența registrelor consilierului juridic;
3. Procedura privind activitatea de consultanţă juridică a consilierului juridic;
4. Procedura privind gestionarea situațiilor litigioase de căre unităție școlare;
5. Procedura privind gestionarea dosarului electronic de căre unităție școlare;
6. Procedura privind activitatea de acordare a vizei juridice;
7. Proceduri specifice managementului riscului la compartimentul juridic (Listă de activităţi, tabel obiective specifice, plan de acţiune, baza de calcul, registru de riscuri).
Am redactat și actualizat proceduri specifice, în colaborare cu alți angajați:
1. Procedura privind redactarea și arhivarea documentelor;
2. Procedura privind soluționarea petitiilor;
3. Procedura privind analizarea documentației de organizare a concursurilor de angajare;
4. Procedura privind cercetarea disciplinară a angajaților unităților școlare;
5. Procedura privind echivalarea a studiilor efectuate în altă tară;
6. Proceduri de interventie în caz de violență scolară;
7. Procedura de rezolvare a situaţiilor conflictuale dintre părinți și unitățile școlare;
8. Procedura de organizare a concursurilor de director/director adjuncți.

j. Informarea conducerii şi a membrilor compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului
Am informat conducerea, angajații inspectoratului școlar și conducerea unităților școlare prin informări juridice postate pe site-ul instituției (http://www.isj.hd.edu.ro ), cât și pe forum-ul instituției (http://forum.isj.hd.edu.ro ), secțiunea: Legislație- viewforum.php?f=331 Informări juridice -http://forum.isj.hd.edu.ro/viewforum.php?f=150&sid=57589f3a3a3ad97f54907b1589671c11

k. Îndeplinirea altor atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legale
Am condus ședințele Comisiei Județene de Etică de pe lângă inspectoratul școlar în calitate de președinte,
Am participat activ la ședintele Consiliului de Administrație al inspectoratului școlar, în calitate de membru de drept,
Am participat la ședintele Comisiei Paritare de pe lângă inspectoratul școlar, în calitate de secretar,
Am desfășurat activități specifice pe linia implementării Strategiei naţionale anticorupţie la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara,
Am completat și am păstrat registrele speciale ale consilierului juridic în condiții de siguranță,
Am analizat legalitatea cererilor, a petițiilor şi a memoriilor şi am exprimat puncte de vedere/opinii juridice, singur sau împreună cu personalul angajat al inspectoratului școlar,
Împreună cu consilierul tehnic al inspectoratului școlar am analizat legalitatea cererilor privind schimbarea destinației imobilelor în care au funcționat sau funcționează unități școlare,
Am lecturat, am ținut evidenţa şi am actualizat baza de date privind monitorizarea ordinelor şi rezoluţiilor/notelor ministrului educației,
Am acordat consultanţă juridică publicului intern și extern al inspectoratului şcolar, prin programul de relații de cu publicul (6 ore pe săptămână), conform planificării aprobate de către inspectorul școlar general,
Am respectat prevederile legale privind lucrul cu documentele neclasificate și clasificate şi cu sistemele informatice,
Am solicitat în scris de la angajați informații/mijloace probatorii pentru procese,
Am dat dovadă de rezistenţă la stres şi lucru sub presiunea timpului,
Am contribuit la întocmirea notelor de serviciu emise de inspectorul școlar general.

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837


Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 61 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup