Acordarea vizei controlului financiar preventiv pentru Contractul de achiziţie publică
Contractul de achiziţie publică/sectorială cuprinde prevederi referitoare la:
a) părţile şi datele de identificare ale acestora; b) obiectul contractului; c) preţul/costul contractului; d) durata; e) termenele de livrare/prestare a activităţilor ce fac obiectul contractului; f) formula de ajustare a preţului, dacă este cazul, cu respectarea prevederilor legale; g) modalităţile şi condiţiile de plată; h) acordarea de avans în condiţiile legii; i) penalităţile în caz de nerespectare a obligaţiilor părţilor; j) constituirea garanţiei de bună execuţie, dacă este cazul.
Acordarea vizei controlului financiar preventiv pentru Contractul de achiziţie publică va fi acordată după verificarea existenței LISTEI DE VERIFICARE CONTRACT DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ/SECTORIALĂ.
Temei legal: ORDIN nr. 923 din 11 iulie 2014 (*republicat*) pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare
LISTĂ DE VERIFICARE CONTRACT DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ/SECTORIALĂ Cod B.1 Nr. crt. Obiectivele verificării DA NU 1. Existenţa documentelor justificative 1.1. - Bugetul 1.2. - Strategia anuală de achiziţii publice/sectoriale, dacă este cazul 1.3. - Programul anual al achiziţiilor publice/sectoriale 1.4. - Programul achiziţiilor publice/sectoriale la nivel de proiect (în cazul proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile şi/sau al proiectelor de cercetare-dezvoltare) 1.5. - Strategia de contractare, dacă este cazul 1.6. - Acordul sau convenţia de finanţare externă, dacă este cazul 1.7. - Angajamentul legal (contract, decizie, ordin, acord, convenţie etc. ) de finanţare, dacă este cazul 1.8. - Documentaţia de atribuire completă, aşa cum a fost publicată în SEAP, clarificări la documentaţia de atribuire, dacă este cazul 1.9. - Contestaţii la documentaţia de atribuire, dacă este cazul, şi documentele privind soluţionarea 1.10. - Anunţul de participare/simplificat/de concurs publicat în SEAP/Anunţul de intenţie valabil în mod continuu sau invitaţia de participare, erate, clarificări publicate, după caz 1.11. - Oferta desemnată câştigătoare şi clarificările aferente ofertei, dacă este cazul 1.12. - Actul de numire/desemnare a comisiei de evaluare/negociere sau a juriului, după caz 1.13. - Procesul-verbal de deschidere a ofertelor şi dovada transmiterii acestuia candidaţilor (aplicabil procedurilor offline, dialog competitiv, negociere competitivă, parteneriat pentru inovare, procedură simplificată desfăşurată în mai multe etape) 1.14. - Raportul procedurii de atribuire 1.15. - Documentele de soluţionare a contestaţiilor privind rezultatul procedurii de atribuire, dacă este cazul 1.16. - Comunicarea privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire 1.17. - Alte documente specifice^3 2. Existenţa avizelor/certificărilor conducătorului compartimentului juridic/financiar-contabil/de specialitate emitent, precum şi a vizelor, aprobărilor, altor semnături, conform prevederilor legale şi procedurilor interne, după caz, pentru: 2.1. - Documentele justificative de la pct. 1 2.2. - Contractul de achiziţie publică/sectorială 2.3. - Propunerea de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament, propunerea de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor bugetare, angajamentul bugetar individual/global 3. Valoarea contractului să se încadreze în: 3.1. - Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz 3.2. - Nivelul angajamentului bugetar 3.3. - Valoarea ofertei câştigătoare 4. Îndeplinirea condiţiilor de legalitate şi regularitate 4.1. - Să fie cuprins în strategia anuală de achiziţii publice/sectoriale şi/sau în programul anual al achiziţiilor publice/sectoriale sau în programul achiziţiilor publice/sectoriale la nivel de proiect (în cazul proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile şi/sau al proiectelor de cercetare-dezvoltare) 4.2. - Procedura de atribuire aplicată să fie cea stabilită în: a) Strategia de contractare, dacă este cazul; şi b) Programul anual al achiziţiilor publice/sectoriale sau programul achiziţiilor publice/sectoriale la nivel de proiect, dacă nu este cazul să se întocmească strategia de contractare, potrivit prevederilor legale 4.3. - Obiectul contractului să se încadreze în categoria de cheltuieli considerate eligibile, potrivit angajamentului legal (contract, ordin, decizie, acord, convenţie etc.) de finanţare şi/sau acordului sau convenţiei de finanţare externă şi regulilor organismului finanţator 4.4. - Să fie întocmit potrivit modelului de contract inclus în documentaţia de atribuire cu toate clarificările şi modificările aduse de autoritatea contractantă în perioada de clarificări, completat cu datele din oferta declarată câştigătoare în raportul procedurii de atribuire; dacă apar alte modificări în avantajul autorităţii contractante, acestea sunt justificate printr-o notă separată 4.5. - Să fie încheiat în perioada de valabilitate a ofertei şi a garanţiei de participare 4.6. - Să prevadă dreptul autorităţii contractante de denunţare unilaterală a contractului de achiziţie publică/sectorială, în condiţiile prevăzute de legislaţia în materia achiziţiilor publice 4.7. - Niciuna dintre clauzele obligatorii nu a fost modificată, iar modificările efectuate conform pct. 4.4 nu afectează caracterul general al contractului şi drepturile autorităţii contractante 4.8. - Contractul de achiziţie publică/sectorială trebuie să cuprindă prevederi referitoare la: a) părţile şi datele de identificare ale acestora; b) obiectul contractului; c) preţul/costul contractului; d) durata; e) termenele de livrare/prestare a activităţilor ce fac obiectul contractului; f) formula de ajustare a preţului, dacă este cazul, cu respectarea prevederilor legale; g) modalităţile şi condiţiile de plată; h) acordarea de avans în condiţiile legii; i) penalităţile în caz de nerespectare a obligaţiilor părţilor; j) constituirea garanţiei de bună execuţie, dacă este cazul. ^3 Se vor detalia la nivelul fiecărei entităţi publice, dacă este cazul.
_________________ Cu stimă, Consilier juridic Ion NISTOR E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro; Tel.: 0733996837
|