FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Mai 1st, 2024, 1:17 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 110 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 110 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 110 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Obținerea indemnizației pentru titlul științific de doctor
MesajScris: Aprilie 3rd, 2024, 9:42 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1696
Localitate: Deva
Către,
Unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara
În atenţia doamnei/domnului director
Stimată doamnă, Stimate domn,

Prin Nota Ministerului Educației nr. 27031/01.04.2024, au fost transmise o serie de informații privind indemnizația pentru titlul științific de doctor
Față de măsurile dispuse prin Nota Ministerului Educației nr. 27031/01.04.2024, vă revin următoarele obligații :


Profesorii cu doctorat au obligația un raport lunar de activitate, pentru a primi indemnizația pentru titlul științific de doctor și fișele de post vor fi modificate cu atribuții care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar, conform unei adrese trimise inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației.
Ministerul precizează și cum anume se va face verificarea pentru a asigura o aplicare unitară a prevederilor legale.
„Directorii de școli verifică și aprobă raportul lunar al profesorilor cu doctorat.
Directorii caselor corpului didactic şi directorii de școli vor fi verificați de inspectorul şcolar general, iar inspectorii şcolari generali, de către secretarul de stat cu atribuții privind managementul resurselor umane din învăţământul preuniversitar.”
Pentru aplicarea dispozițiilor, fiecare școală poate elabora o procedură care să conțină „modalități de analiză a cererilor și a rapoartelor de activitate în vederea aprobării, modalități în baza cărora se stabilesc atribuții, termene de depunere a rapoartelor”.

Adresa Ministerului Educației către inspectoratele școlare precizează:
„În conformitate cu prevederile alineatului (1) al articolului 14 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare: ”personalul care deţine titlul științific de doctor beneficiază de o indemnizație pentru titlul științific de doctor în cuantum de 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care se acordă lunar numai dacă își desfășoară activitatea în domeniul pentru care deține titlul și dacă are prevăzute în fișa postului un set de atribuții obiective și cuantificabile care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar“.

În vederea aplicării unitare a prevederilor legale menţionate anterior privind acordarea indemnizaţiei pentru titlul științific de doctor personalului încadrat în învăţământul preuniversitar, vă comunicăm:
1. Inspectorii şcolari generali, directorii caselor corpului didactic și directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar, inclusiv ai unităților pentru activităţi extraşcolare sunt împuterniciţi să aprobe cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru deţinerea titlului știinţific de doctor pentru personalul din subordine care îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deține titlul.
Cererile directorilor unităților de învăţământ se aprobă de inspectorul şcolar general.
Cererile inspectorilor școlari generali şi ale directorilor caselor corpului didactic vor fi aprobate de către secretarul de stat cu atribuții de coordonare a managementul resurselor umane din învăţământul preuniversitar.
2. Fișele de post pentru solicitanții ale căror cereri au fost aprobate trebuie modificate/completate, cu aprobarea consiliului de administrație, cu un set de atribuții obiective și cuantificabile, care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea angajatului este valorificată în mod suplimentar. Setul de atribuţii mentionat poate fi prevăzut şi într-o anexă la fișa postului.
3. Monitorizarea și verificarea, de către conducerea instituţiei, a îndeplinirii de către angajat a atribuţiilor care reflectă valorificarea în mod suplimentar atât a competențelor profesionale specifice, cât şi a competențelor transversale dobândite ca urmare a obținerii titlului științific de doctor în domeniul în care îşi desfășoară activitatea se realizează prin aprobarea raportului de activitate, pe care angajatul îl elaborează lunar, respectând modelul prevăzut in anexă.
Pentru directorii caselor corpului didactic şi pentru directorii unităţilor de învăţământ, raportul lunar se aprobă de inspectorul şcolar general, iar pentru inspectorii şcolari generali, de către secretarul de stat cu atribuții privind managementul resurselor umane din învăţământul preuniversitar.
4. În aplicarea prezentelor dispoziții, la nivelul fiecărei instituţii/unităţi de învăţământ poate fi elaborată o procedură specifică care să conțină informații privind: modalități de analiză a cererilor și, ulterior a rapoartelor de activitate în vederea aprobării, modalități în baza cărora se stabilesc atribuții, termene de depunere a rapoartelor ş.a.”
Informații despre condiționarea sporului de doctorat
Condiționarea sporului de doctorat de verificări suplimentare a fost inclusă în proiectul de ordonanță pentru economii la buget din mai 2023, însă a fost eliminată din varianta publicată în Monitorul Oficial.
Guvernul a aprobat condiționarea sporului de doctorat de verificări suplimentare în decembrie 2023, deși Consiliul Legislativ a solicitat eliminarea prevederii pentru că are un caracter arbitrar şi este practic imposibil de realizat.
Un specialist într-un domeniu, care deține și titlul de doctor, folosește pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu toate cunoștințele dobândite pe parcursul formării universitare, postuniversitare sau continue, neputând fi separate cunoștințele și abilitățile atestate prin titlul de doctor, de cele dobândite prin alte modalități de formare, potrivit Consiliului Legislativ.

In atas: NOTA ME nr. 27031/01.04.2024

Sursa: https://www.legistm.ro/blog/aspecte-de- ... -de-doctor


Fisiere atasate:
Model raport doctorat adresa ME[1].docx [72.16 KB]
Descarcat de 14 ori
Adresa scoli doctorat 2024[1].pdf [1.95 MB]
Descarcat de 15 ori
NOTA ME nr. 27031.01.04.2024.pdf [2.82 MB]
Descarcat de 93 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 110 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup