FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Martie 19th, 2024, 1:06 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 42 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 42 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 42 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Sugestii metodologice Școala Altfel-online!
MesajScris: Aprilie 1st, 2020, 2:36 pm 
Conectat
Membru

Inscris: Septembrie 1st, 2015, 2:34 pm
Mesaje: 461
Stimate Doamne/ Domni profesori diriginți / coodonatori pentru proiecte și programe educative,

Dat fiind faptul că majoritatea unităților de învățămînt din județul nostru și-au planificat ca activitatea aferentă Săptămânii „Școala Altfel” să se desfășoare în perioada 30.03.2020 – 03.04.2020, vă recomandăm să adaptați specificului clasei - ținând cont de opțiunile exprimate ale elevilor și părinților - mediul virtual, la care elevii și părinții să aibă acces.
Se pot utiliza instrumentele și aplicațiile educaționale recomandate de M.E.C. și/sauspecialiști din cadrul proiectului C.R.E.D., deloc dificil de utilizat, cum ar fi:
- Zoom https://zoom.us/ sau Zoom Meeting https://zoom.us/meeting;
- Google meeting;
- Google classroom
sau alte aplicații mai atractive și pentru cei mici cum ar fi Voki-Home https://l-www.voki.com/ sauVoki Classroom https://www.voki.com/classroom/index.
Pentru elevii și cadrele didactice pentru care accesul la internet este îngreunat din cauza mai multor factori, alegeți variante simple, de tipul realizării unor proiecte tematice (în familie), postere, machete, etc. pe care să vi le comunice chiar și ulterior reluării cursurilor (evident, cu întârziere justificată a elaborării raportului sintetic).
Conform metodologiei Programului Național „Școala Altfel”, ulterior desfășurării activităților, se va elabora, pe baza analizei/sintezei din cadrul consiliului profesoral (cu participarea reprezentanților și a elevilor), raportul sintetic al programului.
Va fi o experiență inedită, care va evidenția atât creativitatea dumneavoastră, a cadrelor didactice, cât și cea a elevilor, atât de atrași de mediul on-line! Un raport authentic asupra unei activități exclusive on-line a Săptămânii „Școala Altfel”va evidenția reușitele, dificultățile, resursele și soluțiile identificate de unitățile de învățământ pentru dezvoltarea de către copii/elevi a competențelor de învățare și a abilităților socio-emoționale.
Aveți posibilitatea de a vă realiza orarul detaliat al programului pe teme mari, din domeniile cultural-artistic, cu subdomeniile: arte vizuale, teartru, literature, folclor, tradiții și obiceiuri, muzică, dans, sau domeniile culture și civilizații, ecologie și protecția mediului, educație civică, sportive sau tehnico-științific. Conținuturile aferente fiecărei teme/fiecărui domeniu vor fi inserate sub formă de link-uri ce vor fi accesate de către elevii conectați la internet (conținuturi reprezentând material video, material de lecturat, jocuri, etc.), ir sarcinile de efctuat vor fi descries sub fiecare temă/detaliu.
Evident, vă puteți organiza într-un mod și mai atractiv, creând, împreună cu elevii încăperi virtuale ori avatare personalizate prin care să le comunicați sarcinile de lucru, totul depinzând de rezultatele material specific activităților on-line, conexiunea la internet și, binențeles, maiestria în conducerea activităților virtuale. Aceasta poate fi chiar o oportunitate de a pregătii elevii mai puțin familiariați în acest domeniu, constructive.
Contextul în care ne aflăm constituie, iată, o oportunitate de a evidenția rolul și importanța problematicilor prevăzute de programele școlare din cadrul ariei curriculare Consiliere și orientare/ Consiliere și dezvoltare personală. Recomandăm a se accentua, relua sub formă integrate, chiar atractivă, elementele, cu siguranță deja parcurse împreună cu elevii la clasă, care vizează dezvoltarea în rândul elevilor a competențelor generale de adaptare a atitudinilor positive față de sine și a unui stil de viață sănătos și echilibrat, respective exersareaabilităților de management al unui stil de viață de calitate, astfel încât elevii să poată, chiar și prin transmisiune on-line, să învețe prin experimentare, autoreflecție, autoevaluare, precum și prin comunicare și rapotare la ceilați (în cazul de față, membri ai familiei). Dumneavoastră, în calitate de profesori diriginți, îndepliniți rolul de facilitator al învățării, chiar și în realitatea virtuală. Astfel, organizarea și desfășurarea orelor on-line, vor include aspect ce încurajează elevii să se manifeste în mod deschis, authentic, cu respectarea punctelor de vedere diferite.
Aveți posibilitatea de a vă inspira în munca dumneavoastră din materialele aprobate ca Resurse Educaționale Deschise publicate pe site-ul M.E.C./ inspectoratului școlar sau din alte surse al căror conținut furnizat este asigurat de autoritățile emitente (vezi material actualizate – de studio – pe https.//stirioficiale.ro/informatii).
Scopul educației ar trebui să fie pregătirea unor oamnei care să acționeze și să gîndească independent și care, în același timp, să vadă în slujba comunității realizarea supremă a vieții lor. – Albert Eistein



INSPECTOR ȘCOLAR,
Prof. Carmen BUZATU


Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 42 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup