FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA
http://forum.isj.hd.edu.ro/

Sugestii metodologice Școala Altfel-online!
http://forum.isj.hd.edu.ro/viewtopic.php?f=162&t=21880
Pagina 1 din 1

Autor:  Carmen Buzatu [ Aprilie 1st, 2020, 2:36 pm ]
Titlul mesajului:  Sugestii metodologice Școala Altfel-online!

Stimate Doamne/ Domni profesori diriginți / coodonatori pentru proiecte și programe educative,

Dat fiind faptul că majoritatea unităților de învățămînt din județul nostru și-au planificat ca activitatea aferentă Săptămânii „Școala Altfel” să se desfășoare în perioada 30.03.2020 – 03.04.2020, vă recomandăm să adaptați specificului clasei - ținând cont de opțiunile exprimate ale elevilor și părinților - mediul virtual, la care elevii și părinții să aibă acces.
Se pot utiliza instrumentele și aplicațiile educaționale recomandate de M.E.C. și/sauspecialiști din cadrul proiectului C.R.E.D., deloc dificil de utilizat, cum ar fi:
- Zoom https://zoom.us/ sau Zoom Meeting https://zoom.us/meeting;
- Google meeting;
- Google classroom
sau alte aplicații mai atractive și pentru cei mici cum ar fi Voki-Home https://l-www.voki.com/ sauVoki Classroom https://www.voki.com/classroom/index.
Pentru elevii și cadrele didactice pentru care accesul la internet este îngreunat din cauza mai multor factori, alegeți variante simple, de tipul realizării unor proiecte tematice (în familie), postere, machete, etc. pe care să vi le comunice chiar și ulterior reluării cursurilor (evident, cu întârziere justificată a elaborării raportului sintetic).
Conform metodologiei Programului Național „Școala Altfel”, ulterior desfășurării activităților, se va elabora, pe baza analizei/sintezei din cadrul consiliului profesoral (cu participarea reprezentanților și a elevilor), raportul sintetic al programului.
Va fi o experiență inedită, care va evidenția atât creativitatea dumneavoastră, a cadrelor didactice, cât și cea a elevilor, atât de atrași de mediul on-line! Un raport authentic asupra unei activități exclusive on-line a Săptămânii „Școala Altfel”va evidenția reușitele, dificultățile, resursele și soluțiile identificate de unitățile de învățământ pentru dezvoltarea de către copii/elevi a competențelor de învățare și a abilităților socio-emoționale.
Aveți posibilitatea de a vă realiza orarul detaliat al programului pe teme mari, din domeniile cultural-artistic, cu subdomeniile: arte vizuale, teartru, literature, folclor, tradiții și obiceiuri, muzică, dans, sau domeniile culture și civilizații, ecologie și protecția mediului, educație civică, sportive sau tehnico-științific. Conținuturile aferente fiecărei teme/fiecărui domeniu vor fi inserate sub formă de link-uri ce vor fi accesate de către elevii conectați la internet (conținuturi reprezentând material video, material de lecturat, jocuri, etc.), ir sarcinile de efctuat vor fi descries sub fiecare temă/detaliu.
Evident, vă puteți organiza într-un mod și mai atractiv, creând, împreună cu elevii încăperi virtuale ori avatare personalizate prin care să le comunicați sarcinile de lucru, totul depinzând de rezultatele material specific activităților on-line, conexiunea la internet și, binențeles, maiestria în conducerea activităților virtuale. Aceasta poate fi chiar o oportunitate de a pregătii elevii mai puțin familiariați în acest domeniu, constructive.
Contextul în care ne aflăm constituie, iată, o oportunitate de a evidenția rolul și importanța problematicilor prevăzute de programele școlare din cadrul ariei curriculare Consiliere și orientare/ Consiliere și dezvoltare personală. Recomandăm a se accentua, relua sub formă integrate, chiar atractivă, elementele, cu siguranță deja parcurse împreună cu elevii la clasă, care vizează dezvoltarea în rândul elevilor a competențelor generale de adaptare a atitudinilor positive față de sine și a unui stil de viață sănătos și echilibrat, respective exersareaabilităților de management al unui stil de viață de calitate, astfel încât elevii să poată, chiar și prin transmisiune on-line, să învețe prin experimentare, autoreflecție, autoevaluare, precum și prin comunicare și rapotare la ceilați (în cazul de față, membri ai familiei). Dumneavoastră, în calitate de profesori diriginți, îndepliniți rolul de facilitator al învățării, chiar și în realitatea virtuală. Astfel, organizarea și desfășurarea orelor on-line, vor include aspect ce încurajează elevii să se manifeste în mod deschis, authentic, cu respectarea punctelor de vedere diferite.
Aveți posibilitatea de a vă inspira în munca dumneavoastră din materialele aprobate ca Resurse Educaționale Deschise publicate pe site-ul M.E.C./ inspectoratului școlar sau din alte surse al căror conținut furnizat este asigurat de autoritățile emitente (vezi material actualizate – de studio – pe https.//stirioficiale.ro/informatii).
Scopul educației ar trebui să fie pregătirea unor oamnei care să acționeze și să gîndească independent și care, în același timp, să vadă în slujba comunității realizarea supremă a vieții lor. – Albert Eistein



INSPECTOR ȘCOLAR,
Prof. Carmen BUZATU

Pagina 1 din 1 UTC + 1 ora [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/