Testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională
Testul se organizează la nivelul unităţii de învăţământ, în data de 15 iunie 2022.
Testul se organizează numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase.
Art. 7. Elevii care, anterior înscrierii în clasa a V-a, la clasele cu predare în regim intensiv a uneilimbi moderne de circulație internațională, au promovat examene de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, la un nivel de competență egal sau superior nivelului A1 din CECRL, sunt admiși fără a mai susține proba de competențe lingvistice la limba modernă respectivă, numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru acest tip de clase este egal cu numărul de locuri aprobat pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională. În cazul în care numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toți elevii susțin testul pentru evaluarea nivelului de competență lingvistică.
Structura testului de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională vizează competențele şi cunoştinţele acumulate în clasele III-IV şi constă dintr-o probă orală și o probă scrisă.
PROBA ORALĂ a) Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat dintr-unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a şi a IV-a. Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înţelegerea globală şi detaliată a textului.
b) Etapa a II -a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.
Biletele necesare pentru proba orală vor fi elaborate astfel:
- pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de MEN) conţinând fiecare un text de 50-75 cuvinte şi 2-3 întrebări de verificare a înţelegerii globale şi detaliate a textului respectiv. Elevul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasă sau, dacă doreşte, din setul care corespunde altui manual. - pentru etapa a II-a – un set de bilete conţinând subiecte de interacţiune verbală în conformitate cu programa şcolară pentru clasele a III-a şi a IV-a. Elevii (în perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacţiunea verbală timp de 3-5 minute şi apoi revin în faţa comisiei pentru a prezenta conversaţia.
PROBA SCRISĂ - timp de lucru - 1 oră
Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însuşirea principalelor funcţii/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a
Procedura specifică este în lucru acum și va fi postată în timp util. Subiectele sunt, de asemenea, în lucru acum, se realizează la nivelul comisiei județene, urmând să fie transmise în școlile care organizează, la data sustinerii testării.
În atenția doamnelor / domnilor directori din unitățile de învățământ unde exista clasele a III-a și a IV-a
Vă rog să transmiteti, ca raspuns acestui mesaj, titlul manualului, autorii si editura manualelor alternative aprobate de MEN care sunt folosite la clase, in acest moment, la limba engleză, la nivelul scolii. Termen: marti - 17.05.2022, ora 10.00.
Cu respect, prof. Cristina OPREAN Inspector școlar pentru limbi moderne
|