Stimaţi colegi,
aceste chestionare se completează online, de către următoarele unităţi de învăţământ: 1. Grădiniţa PP "Dumbrava Minunată" Hunedoara; 2. Grădiniţa cu PP Nr 2 Petroşani; 3. Grădiniţa Şcolii Gimnaziale "Avram Iancu" Baia de Criş; 4. Grădiniţa Şcolii Gimnaziale Băcia; 5. Grădiniţa Şcolii Gimnaziale Teliucul Inferior; 6. Grădiniţa Şcolii Primare Blăjeni; 7. Grădinţa Şcolii Primare Clopotiva; 8. Grădiniţa Şcolii Primare Hărţăgani;
Va trimit anexat un chestionar care trebuie aplicat in gradinitele din esantion pina la data de 01.07.2014. Esantionul il gasiti anexat impreuna cu chestionarele. Este vorba despre o cercetare referitoare la calitatea activitatii de mentorat, continutul modulelor de formare profesionala si alte aspecte referitoare la educatia timpurie si a carei metodologie a fost elaborata de experti de la Institutul de Stiinte ale Educatiei. Aceasta activitate este prevazuta in cadrul PRET, proiect cofinantat de Guvernul Romaniei si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Totodata, activitatea are ca scop final imbunatatirea modulelor de formare profesionala elaborate in cadrul proiectului si care urmeaza a fi distribuite in toate gradinitele din tara.
În ce priveşte eşantionul cercetării se impun următoarele observaţii: - baza de selecţie o reprezintă întreaga reţea de grădiniţe din sistem, precum şi restul unităţilor de învăţământ care au în organizare nivel preşcolar, indiferent că este vorba despre unităţi cu personalitate juridică (PJ), sau de structuri în subordinea unor unităţi coordonatoare; - baza de eşantionare cuprinde toate tipurile de unităţi din sistem, respectiv unităţi de stat şi particulare, unităţi tradiţionale şi alternative educaţionale etc., caracteristici care în cadrul analizei vor fi abordate ca potenţiali factori de influenţă; - alegerea criteriilor de selecţie s-a realizat cu luarea în considerare a diversitătii situaţiilor din punct de vedere al dimensiunii.
Selecţia unităţilor. Conform reţelei unităţilor de învăţământ preşcolar din sistem, însoţită de informaţii privind efectivele de elevi şi personal din unitate, după validarea bazei de eşantionare în ce priveşte prezenţa tuturor informaţiilor referitoare la indicatorii menţionaţi, din cele 11408 unităţi s-au menţinut ca valide un număr de 11183 unităţi, din care au fost selectate 500 unităţi, ca eşantion reprezentativ al cercetării. Ca şi criteriu de selecţie s-a ales dimensiunea unităţii, reprezentând numărul de copii din unitate (beneficiari finali ai sistemului de educaţie). Toate cele patru eşantioane se vor alcătui prin selecţia subiecţilor din unităţile selectate în eşantion.
Eşantionul cadrelor didactice se va constitui din subiecţi selectaţi din toate unităţile de învăţământ, din fiecare unitate fiind selectate câte 3 cadre didactice. În funcţie de dimensiune, în unităţile din primul strat se va solicita completarea chestionarului de către toate cadrele didactice. În cazul unităţilor din straturile 2-5 se va solicita completarea de către cadre didactice de la grupe diferite de copii. Eşantionul managerilor de unitate se va constitui din directori de unitate – în cazul unităţilor cu personalitate juridică (PJ) şi cadre didactice coordonatoare – în cazul structurilor.
Cercetarea are un caracter intern iar datele obtinute vor fi utilizate la imbunatatirea activitatii de formare profesionala a directorilor, a cadrelor didactice si a personalului auxiliar din gradinite.
Sunt 4 chestionare: chestionar director (online) chestionar cadre didactice (online) chestionar consilier scolar (online) chestionare parinte - se administreaza fata in fata, in masura in care se mai poate.
TERMEN DE RĂSPUNS la acest mesaj, adică de postat pe forumul ISJ Hd chestionarele completate, duminică, 30 iunie 2014.
Cu deosebită consideraţie, inspector şcolar, prof Gabriela Berbeceanu!
|