FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 19th, 2024, 4:39 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 28 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 28 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 28 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
MesajScris: Septembrie 16th, 2019, 6:21 pm 
Conectat
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1691
Localitate: Deva
Înscrierea elevilor ucranienei în învățământul românesc

Începând cu data de 01.09.2022, Comisia din cadrul Inspectoratului Şcolar Județean Hunedoara pentru coordonarea activității de repartizare a preșcolarilor/elevilor la unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere în vederea asigurării dreptului la educație a elevilor ucraineni, are următoarea componenţă:

-PREȘEDINTE: Prof. dr. MARIA ȘTEFĂNIE- inspector școlar general
-MEMBRI:
1. prof. ADRIANA ALMĂȘAN- inspector școlar general adjunct
2. prof. LUMINIȚA BENEA - cadru didactic
3. prof. DAN GHEORGHE MOTÂNTĂU SÂRBU - cadru didactic
4. prof. OCTAV-MIHAI CISMAȘIU - cadru didactic
5. prof. consilier școlar GABRIEL ILIEȘ – psiholog
-SECRETAR: prof. CARMEN ADRIANA BUZATU - inspector școlar.

CONTACT:
ISJ HUNEDOARA, Deva, Str. Gh. Baritiu nr. 2, 330065
Tel: +4(0) 254 213315, +4(0) 254 215755
Fax: +4(0) 254 215034, +4(0) 254 220911
E-mail: inspectorat@isj.hd.edu.ro
Web:http://isj.hd.edu.ro/index.php/echivalare-studii
===================================
Temei:
• art. 12 din OUG nr. 20/2022 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor masuri de sprijin și asistență umanitară;
• Adresa Ministerului Educației nr. 9.109/04.03.2022 cu privire la respectarea dreptului la educație și al egalității de șanse a elevilor ucraineni sosiți pe teritoriul României;
• ordinele:
-OM_3.363_2022.pdf [pe forum]
-PROCEDURĂ din 6 iunie 2022 de înscriere în clasa a IX-a, în anul școlar 2022-2023, a cetățenilor ucraineni cu statut de elev. EMITENT · MINISTERUL EDUCAȚIEI. Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 573 din 10 iunie 2022. Notă Aprobată prin ORDINUL nr. 3.961 din 6 iunie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 573 din 10 iunie 2022[pe forum].
Actele pot fi urmarite aici https://legislatie.just.ro/Public/Detal ... fis/256121

=========================================
Asigurarea dreptului la educație pentru minorii antepreșcolari, preșcolari, elevi ucraineni și studenții din Ucraina aflați pe teritoriul României
aici https://dopomoha.ro/ro/educatie
=========================================
Urmariti Informații privind înscrierea elevilor ucraineni în unități de învățământ preuniversitar din România // Інформація про зарахування українських студентів до підрозділів доуніверситетської освіти в Румуні https://www.edu.ro/inscriere_elevi_ucraineni_scoli_RO
=========================================
Sursa https://www.edu.ro/inscriere_elevi_ucraineni_scoli_RO si viewtopic.php?f=240&t=27347&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=ucraina

Echivalarea perioadelor/actelor de studii

În MONITORUL OFICIAL nr. 896 din 2 octombrie 2020 a fost publicat în O.M.E.C. nr. 5.638 din 28 septembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei privind echivalarea de către inspectoratele şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a perioadelor de studii efectuate în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, înscrise în Registrul special al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, şi pentru aprobarea modelului atestatului de echivalare a studiilor efectuate în străinătate şi în România.
Data intrării în vigoare: 02.10.2020.

1. Echivalarea studiilor/perioadelor, atunci când există acte doveditoare:

Echivalarea actelor de studii se face de către o comisie constituită la nivel de ISJ Hunedoara, prin decizia inspectorului școlar general.

Comisia de evaluare a dosarelor în vederea echivalării perioadelor de studii are următoarea componență:

-PREȘEDINTE: Prof. SZASZ-BARRA ZSOFIA - inspector școlar general adjunct
-MEMBRI:
1. inspector şcolar HURGOIU LUMINIȚA- DANA -responsabil învățământ primar
2. inspector şcolar BĂLICI CLAUDIA-responsabil învățământ primar
3. inspector școlar CORNEA CRISTINA - responsabil învățământ gimnazial
4. inspector şcolar ȚENE SIMONA FLORI- responsabil învățământ gimnazial
5. inspector şcolar BÎSCĂ MIRELA AURICA -responsabil învățământ liceal
6. inspector şcolar BRATU ALINA-responsabil învățământ liceal.

Consilierea Comisiei de evaluare a dosarelor în vederea echivalării perioadelor de studii se realizează de către jurist NISTOR ION- consilier juridic al inspectoratului școlar.

Persoanele nominalizate la art. 1 au atribuțiile prevăzute în Ordinul M.E.C. 5.638 din 28 septembrie 2020, în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar și în procedurile interne din cadrul M.E. și inspectoratul şcolar judeţean.


Comisia de evaluare a dosarelor în vederea echivalării actelor de studii are competența de echivalare a perioadelor de studii efectuate în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, înscrise în Registrul special al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.

Prevederile O.M.E.C. nr. 5.638 din 28 septembrie 2020 sunt aplicabile numai pentru copiii cetăţenilor:
a)români,
b)din statele membre ale Uniunii Europene,
c)din statele Spaţiului Economic European,
d)din statele Confederaţia Elveţiană,
e)care solicită sau beneficiază de o formă de protecţie internaţională.

Perioadele de studii pentru care se aplică prevederile prezentei metodologii sunt cele corespunzătoare:
a) învăţământului general obligatoriu,
b) ciclului superior al liceului,
c) perioadelor de studii de nivel profesional şi postliceal nefinalizate cu diplomă.

Persoanele din cadrul inspectoratului şcolar judeţean nominalizate să evalueze dosarele de echivalare au următoarele atribuții:

a) verifică existenţa în dosar a documentelor prevăzute în ORDINULUI nr. 5.638 din 28 septembrie 2020 şi, în cazul în care constată că dosarul nu este complet, înştiinţează solicitantul în vederea transmiterii documentelor care lipsesc,
b) analizează foile matricole din străinătate sau de la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară pe teritoriul României activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, şi identifică clasele efectuate în străinătate sau la organizaţiile menţionate,
c) echivalează automat, fără susţinerea de măsuri compensatorii, toate clasele promovate la unităţi de învăţământ din străinătate sau la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară pe teritoriul României activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, cu clasele corespunzătoare din sistemul de educaţie românesc,
d) în cazul în care dosarul nu poate fi întocmit potrivit prevederilor Ordinul M.E.C. nr. 5.638 din 28 septembrie 2020, procedează conform art. 125 din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar,
e) soluţionează dosarul de echivalare în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet la inspectoratul şcolar judeţean,
f) întocmesc un ATESTAT de echivalare a studiilor efectuate în străinătate şi în România pe care îl prezintă în vederea semnării de către inspectorul şcolar general,
g) arhivează corespunzător dosarele de echivalare și atestatele întocmite și transmit lunar situația centralizatoare a dosarelor primite în vederea echivalării,
h) consiliază unitățile școlare din aria de responsabilitate cu privire la echivalarea studiilor și a actelor de studii obținute în străinătate de către copiii cetăţenilor români, cetăţeni din statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană şi cetăţeni care au obţinut o formă de protecţie pe teritoriul României,
i) întocmesc situații centralizatoare și proceduri în vederea reglementării domeniului de activitate,
j) răspund de corectitudinea echivalărilor efectuate.

Dosarul pentru echivalarea perioadelor de studii conţine:
a) cerere;
b) foaie matricolă pentru clasele din România (dacă este cazul) - original;
c) documente şcolare din care să rezulte nivelul, durata şi promovarea clasei/claselor pentru care se solicită echivalarea - copii şi traduceri autorizate;
d) document de identificare valabil al elevului - copie;
e) alte documente, dacă este cazul (adeverinţă emisă de autoritatea competentă din ţara de origine care să confirme autenticitatea documentelor de studii).

Inspectoratul şcolare şi unităţile de învăţământ pot solicita aplicantului depunerea documentelor prevăzute şi în altă formă decât cea stabilită în prezenta metodologie (original, copie simplă sau legalizată, traducere autorizată şi/sau legalizată etc.).

Dosarul se depune:
a) la inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti;
b) la unitatea de învăţământ la care elevul participă la cursuri în calitate de audient, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Dosarul se poate depune fizic sau online, conform procedurilor interne stabilite de către inspectoratul şcolare.

Evaluarea în vederea echivalării presupune analizarea documentelor şcolare şi a foilor matricole din străinătate sau de la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, şi identificarea claselor efectuate în străinătate sau la organizaţiile menţionate.

Echivalarea se realizează la nivelul ultimei clase absolvite sau în curs de absolvire.

Termenul de soluţionare a dosarului de echivalare este de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet la inspectoratul şcolar judeţean.

2. Echivalarea studiilor/perioadelor, atunci când nu există acte doveditoare:

Situație excepțională-Articolul 125 din Ordinul M.E. ORDIN nr. 4.183 din 4 iulie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar:-atașat

3. Alte informații privind recunoaşterea și echivalarea studiilor - http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

CNRED recunoaște actele de studii de nivel preuniversitar obținute în străinătate, prin evaluarea și stabilirea nivelului, domeniului și/sau a specializării, raportat la sistemul românesc de învățământ.

În urma evaluării, CNRED poate recunoaște nivelul, domeniul de studii și/sau specializarea, automat sau prin susținerea de examene de diferenţă sau alte măsuri compensatorii. În aplicarea măsurilor compensatorii, CNRED colaborează cu Inspectoratele Școlare Județene și cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Această procedură se aplică atât pentru continuarea studiilor în România, cât și pentru accesul la piața forței de muncă.

CNRED recunoaște, în baza unui dosar, în termen de 30 zile, actele de studii care atestă absolvirea studiilor de nivel bacalaureat, școala profesională și școala postliceală.

4. Recunoaşterea automată - http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

Prin aplicarea procedurii automate, CNRED recunoaște, fără a dispune susținerea de examene de diferenţă sau alte măsuri compensatorii, nivelul diplomei. În cazul în care programul de studii absolvit în străinătate are corespondent în România, CNRED recunoaște, la cerere, domeniul și/sau specializarea urmate.

Recunoașterea automată se aplică atât pentru continuarea studiilor în România, cât și pentru accesul la piața forței de muncă. Pentru continuarea studiilor în învățământul universitar din România, CNRED colaborează cu instituțiile de învățământ superior.

CNRED recunoaște, în baza unui dosar, în termen de 30 zile, actele de studii care atestă absolvirea studiilor de nivel bacalaureat, școala profesională și școala postliceală.

CNRED aplică procedura de recunoaştere automată din anul 2008 pentru diplomele obţinute la unități de învăţământ din orice stat al Uniunii Europene, SEE şi Confederaţia Elveţiană.

5. Cetăţeni români- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

Clasele I-XII efectuate în străinătate sau la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară în România activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară - recunoaştere de către Inspectoratele Şcolare Judeţene şi ISMB

6. Diploma de bacalaureat- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

Diplomele de nivel bacalaureat obţinute la o unitate de învățământ care organizează și desfășoară în România activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

7. Diplomele de şcoală postliceală şi de şcoală profesională- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

8. Cetăţeni din alte state UE, membri de familie, protecţie subsidiară şi refugiaţi- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

Clasele I-XII efectuate în străinătate sau la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară în România activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară - recunoaştere de către Inspectoratele Şcolare Judeţene şi ISMB

9. Diploma de bacalaureat obținută în străinătate sau la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară în România activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, pentru înscrierea la studii postliceale sau superioare în România

10. Recunoaştere pentru accesul pe piaţa forţei de muncă sau a formării profesionale- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

11. Cetăţeni din state terţe-http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

12. Recunoaştere acte de studii în vederea obţinerii autorizaţiei de muncă în România- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

13. Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate a cetățenilor străini ( a celor care nu au cetățenie română)

Înscrierea si echivalarea studiilor/actele se face potrivit O.M.E.N. nr. 3.473/2017 privind aprobarea Metodologiei de primire la studii şi şcolarizare a cetăţenilor străini începând cu anul şcolar/universitar 2017 – 2018.

La nivel de inspectorat școlar, funcționează Comisia de evidență și înscriere cetăţenilor străini în învăţământul preuniversitar, care are următoarea componență:

(1) Începând cu data prezentei decizii, Comisia de evidență și înscriere a cetățenilor străini în învățământul preuniversitar românesc are următoarea componență:

1.Inspector școlar prof. DANA LUIZA CIOARĂ
2.Inspector școlar prof. dr. DANIEL MIHAI LAZĂR
3.Inspector școlar prof. BRÂNDUȘA COMAN.
Consilierea Comisiei de evidență și înscriere a cetățenilor străini în învățământul preuniversitar se realizează de către jurist Ion Nistor – consilier juridic al inspectoratului școlar.
Membrii comisiei realizează evaluarea dosarelor în vederea echivalării perioadelor de studii efectuate în străinătate, de către copiii cetățenilor străini, ai cetățenilor români care nu vin din statele membre ale Uniunii Europene, din statele Spaţiului Economic European, din statele Confederaţia Elveţiană sau care solicită sau beneficiază de o formă de protecție internațională.


Comisia de evidență și înscriere cetăţenilor străini în învăţământul preuniversitar din cadrul inspectoratului şcolar judeţean are următoarele atribuții:

a)verifică existenţa în dosar a documentelor prevăzute la art. 9 din O.M.E.N. nr. 3.473/2017 privind aprobarea Metodologiei de primire la studii şi şcolarizare a cetăţenilor străini începând cu anul şcolar/universitar 2017 – 2018 şi, în cazul în care constată că dosarul nu este complet, înştiinţează solicitantul în vederea transmiterii documentelor care lipsesc,
b)transmite dosarul la Ministerul Educaţiei și Cercetării (M.E.C.) - Direcţia Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene (D.G.R.I.A.E.),
c)transmite solicitantului răspunsul primit de la Ministerul Educaţiei și Cercetării (M.E.C.) - Direcţia Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene (D.G.R.I.A.E.),
d)ține evidența copiilor străini și arhivează corespunzător dosarele de înscriere,
e)urmărește respectarea de către unitățile școlare a prevederilor Ordonanţei nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană.

Direcția Generală Relații Internaționale și Afaceri Europene asigură și coordonează activitățile MEN în domeniul relațiilor internaționale și al afacerilor europene, creșterea respectului pentru învățământul din România, prin participarea la reuniuni, convenții, conferințe și forumuri internaționale și europene, prin respectarea angajamentelor asumate în baza acordurilor bilaterale și multilaterale încheiate în domeniul educației și formării profesionale, precum și prin schimbul de bune practici.

De asemenea, elaborează și aplică politica statului român în domeniul educației cu privire la primirea la studii, în România, a cetățenilor români de pretutindeni, și facilitează înscrierea în unități școlare și instituții de învățământ superior, din România, a cetățenilor din statele UE și non-UE.

Director general: Luminița Matei, e-mail: luminita.matei@edu.gov.ro, web> https://www.edu.ro/DGRIAE

Înscrierea în învățământul preuniversitar a elevilor non-UE se face potrivit următoarelor precizări, găsite la adresa https://edu.ro/elevi%20studenti%20non%20ue.


14. Mai multe, aici:

- http://www.cnred.edu.ro/ro/studii-preuniversitare

Actele normative pot fi urmărite la adresele:

-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Contact: I.S.J. HUNEDOARA, Deva, Str. Gh. Baritiu nr. 2, 330065
Tel: +4(0) 254 213315, +4(0) 254 215755
Fax: +4(0) 254 215034, +4(0) 254 220911
E-mail: inspectorat@isj.hd.edu.ro


Fisiere atasate:
Articolul 125 ORDIN nr. 4.183 din 4 iulie 2022.pdf [66.24 KB]
Descarcat de 122 ori
Lista acte normative echivalare studii.pdf [74.06 KB]
Descarcat de 134 ori
Contacte.jpg [79.11 KB]
Descarcat de 88 ori
Formulare.rar [212.77 KB]
Descarcat de 293 ori
ORDIN nr. 5.638 din 28 septembrie 2020.pdf [95.75 KB]
Descarcat de 279 ori
ORDIN nr. 5.447 din 31 august 2020.pdf [617.54 KB]
Descarcat de 257 ori
ORDIN nr. 3.473 din 17 martie 2017.pdf [2.79 MB]
Descarcat de 253 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 28 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup