FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Septembrie 20th, 2017, 7:36 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 24 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 24 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 739 in data Septembrie 6th, 2017, 8:50 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 24 vizitatori

UTC + 2 ore




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Acordarea unor drepturi copiilor personalului armatei
MesajScris: Aprilie 19th, 2017, 7:43 pm 
Neconectati
Membru
Avatar utilizator

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 205
Localitate: Deva
ORDIN nr. M.88 din 27 iulie 2016
privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat
EMITENT:
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

PUBLICAT ÎN:
MONITORUL OFICIAL nr. 616 din 11 august 2016

Data Intrarii in vigoare: 11 August 2016

  Drepturile urmaşilor personalului armatei decedat, precum şi ale soţului şi/sau ale copiilor personalului armatei încadrat în grad de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare
  ART. 70

  (1) Copiii soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, precum şi ai personalului civil decedat ca urmare a participării la acţiuni militare pot fi transferaţi/înscrişi în unităţile de învăţământ preuniversitar militar în aceleaşi condiţii ca şi copiii cadrelor militare decedate, conform prevederilor actelor normative specifice din Ministerul Apărării Naţionale care reglementează transferul şi înmatricularea elevilor.
  (2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi copiilor personalului armatei încadrat în grad de invaliditate.
  ART. 71

  (1) Copiii personalului armatei decedat şi ai personalului armatei încadrat în grad de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare beneficiază, pe durata studiilor în instituţiile civile de învăţământ, de burse de studii.
  (2) Bursele prevăzute la alin. (1) se acordă astfel:
  a) elevilor şi studenţilor care urmează cursurile unei instituţii civile de învăţământ, până la împlinirea vârstei de 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;
  b) pe durata pregătirii în instituţiile civile de învăţământ cu frecvenţă, de nivel primar, secundar, terţiar sau universitar, după caz;
  c) pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master sau pentru un singur program de doctorat, după caz.
  (3) Bursele prevăzute la alin. (1) se plătesc lunar, iar cuantumul acestora se calculează astfel:
  a) pentru copiii personalului armatei decedat şi ai personalului armatei încadrat în gradul I de invaliditate, prin aplicarea unui coeficient de 1,10 asupra câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat aferent anului pentru care se face plata;
  b) pentru copiii personalului armatei încadrat în gradul II de invaliditate, prin aplicarea unui coeficient de 0,5 asupra câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat aferent anului pentru care se face plata;
  c) pentru copiii personalului armatei încadrat în gradul III de invaliditate, prin aplicarea unui coeficient de 0,33 asupra câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat aferent anului pentru care se face plata.
  (4) Anual, bursa de studii prevăzută la alin. (1), aferentă lunii octombrie, cuprinde şi contravaloarea echipamentului unui elev din instituţiile militare de învăţământ ale forţelor terestre, cu durata de şcolarizare de 2 ani, pentru cumpărarea unor articole de îmbrăcăminte, precum şi contravaloarea în lei a sumei de 100 euro, calculată la cursul euro comunicat de Banca Naţională a României pentru data de 15 septembrie a anului în care se face plata, pentru procurarea unor materiale de studii.
  (5) Pentru acordarea drepturilor prevăzute la alin. (1) şi (4) solicitanţii depun la Casa de pensii sectorială, în luna următoare decesului sau după încadrarea în grad de invaliditate, după caz, documentele prevăzute în anexa nr. 8.
  (6) Calculul şi plata drepturilor prevăzute la alin. (1) şi (4) se fac începând cu data de 1 a lunii următoare producerii decesului/data începerii anului de învăţământ sau de la data încadrării în grad de invaliditate/data începerii anului de învăţământ, dacă dosarul este depus la Casa de pensii sectorială în termen de 90 de zile de la data producerii decesului sau încadrării în grad de invaliditate.
  (7) Calculul şi plata drepturilor prevăzute la alin. (1) şi (4) se fac începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a depus dosarul la Casa de pensii sectorială, dacă acesta este depus într-un termen ce depăşeşte 90 de zile de la data producerii decesului sau încadrării în grad de invaliditate sau de la data începerii anului de învăţământ.
  ART. 72

  (1) Plata burselor de studii prevăzute la art. 71 alin. (1) şi a drepturilor prevăzute la art. 71 alin. (4), după caz, încetează după cum urmează:
  a) pentru copiii personalului armatei încadrat în grad de invaliditate, cu data de 1 a lunii următoare celei în care, după revizuirea periodică a gradului de invaliditate, personalul armatei încadrat în grad de invaliditate nu se mai încadrează în respectivul grad de invaliditate;
  b) la împlinirea vârstei de 18 ani, dacă beneficiarul nu face dovada continuării studiilor într-o instituţie civilă de învăţământ cu frecvenţă organizată conform legii;
  c) cu data de 1 a lunii următoare celei în care beneficiarul termină studiile, dacă aceasta are loc până la împlinirea vârstei de 26 de ani;
  d) la împlinirea vârstei de 26 de ani.
  (2) Plata burselor de studii prevăzute la art. 71 alin. (1) şi a drepturilor prevăzute la art. 71 alin. (4) se suspendă în următoarele cazuri:
  a) cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a încheiat anul de învăţământ, dacă beneficiarul nu face dovada promovării anului de învăţământ;
  b) cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a încheiat anul de învăţământ, în cazul absolvirii instituţiilor de învăţământ de nivel secundar, terţiar sau universitar;
  c) cu data de 1 a lunii următoare celei în care beneficiarul amână/suspendă anul de studii.
  (3) Plata burselor suspendate conform alin. (2) se reia cu data de 1 a lunii următoare celei în care beneficiarul îndeplineşte condiţiile avute în vedere la acordare.
  ART. 73

  (1) Urmaşii personalului armatei decedat ca urmare a participării la acţiuni militare beneficiază de indemnizaţia lunară prevăzută la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 în baza următoarelor documente:
  a) cerere scrisă;
  b) decizie medicală emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii profesionişti, de la data de 23 aprilie 2010;
  c) certificat medical emis de către comisiile de expertiză medico-militară pentru soldaţii/gradaţii profesionişti, anterior datei de 23 aprilie 2010;
  d) decizia medicală, pentru personalul civil;
  e) copie după certificatul de deces;
  f) copie după actul de identitate al solicitantului;
  g) copie după actele din care să rezulte calitatea de urmaş a celui decedat;
  h) documentele prevăzute la art. 2 alin. (5);
  i) adeverinţă întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9;
  j) angajamentul de a comunica în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condiţiile care au stat la baza acordării indemnizaţiei;
  k) adeverinţa de venit eliberată de birourile/serviciile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.


Fisiere atasate:
ORDIN-88-27-07-2016.doc [328.5 KB]
Descarcat de 12 ori

_________________
Consilier juridic Ion NISTOR

Tel. serviciu: 0733 996 837
E-mail: juridicisjhjd@gmail.com
Web: http://www.isj.hd.edu.ro/index.php/juridic
*******************************************
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 2 ore


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 24 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup