FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Mai 27th, 2018, 7:32 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 16 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 16 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 1433 in data Martie 3rd, 2018, 10:26 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 16 vizitatori

UTC + 2 ore




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Procedura de soluționarea petițiilor de către ISJ Hunedoara
MesajScris: Noiembrie 4th, 2017, 5:34 pm 
Neconectati
Membru
Avatar utilizator

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 288
Localitate: Deva
Modul de lucru
Având în vedere prevederile art. 17 alin. (6) lit. j) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare care obligă consilierul juridic să ,,informeze conducerea şi membrii compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului”,
vă transmit Informarea juridică din 13.11.2017 cu denumirea:

[b]Procedura de soluționarea petițiilor de către ISJ Hunedoara[/b]


1. La secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara se primesc toate petiţiile, inclusiv cele sosite prin poșta electronică, pe adresa oficială a instituției, cu număr de înregistrare, apoi sunt direcţionate către inspectorul şcolar general.
2. Inspectorul şcolar general le repartizează domeniilor/compartimentelor de specialitate care se îngrijesc de verificarea aspectelor sesizate, redactarea şi transmiterea răspunsurilor prin registratură, respectând termenele prevăzute de lege.
3. Condiţiile de repartizare sunt următoarele:
a. în funcţie de tematica sesizării, fiecărui inspector şcolar/personalului TESA în funcţi de aria acestuia de competenţă sau
b. în funcţie de unitatea de învăţământ vizată, inspectorului şcolar coordonator;
4. Compartimentul secretariat asigură primirea petiţiilor/sesizărilor înregistrate către domeniile/compartimentele de specialitate stabilite de inspectorul şcolar general, pe bază de semnătură, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului.
5. La compartimentul secretariat se primesc petiţiile transmise de Ministerul Educaţiei Naţionale care au acelaşi circuit ca cel menţionat mai sus.
6. Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petentului nu sunt luate în considerare şi se clasează, conform legii.
7. Inspectorul școlar general/înlocuitorul legal organizează activitatea de primire, evidenţiere şi rezolvare a petiţiilor adresate, precum comunicarea acestora în termenul legal, prin personalul din subordine angajat.
8. Pentru soluţionarea legală a petiţiilor, se dispun măsuri de cercetare şi analiza detaliată a tuturor aspectelor sesizate de către inspectorul școlar general prin desemnarea unei persoane sau a unei comisii de analiză şi verificare a petiţiilor, în funcţie de complexitatea temei.
9. Inspectorul școlar general dispune, după caz, prin Decizie, constituirea comisiilor de analiză și verificare a aspectelor semnalate prin petiție.
10. Activitatea comisiei se va desfăşura potrivit legislației în vigoare, atât la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, cât şi pe teren, cu respectarea strictă a confidențialității datelor și informațiilor.
11. Consilierea juridică a membrilor comisiei, stabilirea mijloacelor probatorii și contrasemnarea actelor comisiei va fi asigurată de către consilierul juridic al Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara.
12. La terminarea verificărilor, comisia întocmește un Raport/Proces Verbal cu propuneri de măsuri, document care se supune dezbaterii și aprobării în cadrul Consiliului de Administrație al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara.
13. Toți salariații Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara sunt obligați să urmărească soluţionarea, redactarea și transmiterea în termen a răspunsului către petent.
14. Expedierea răspunsului către petiţionar se face numai de către compartimentul secretariat, care asigură şi clasarea petiţiilor.
15. Petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare de către secretariatul inspectoratului școlar autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înștiințat despre aceasta.
16. Petiţiile repartizate în mod greşit, unui compartiment/inspector şcolar care nu are competenţe în domeniul sesizat, vor fi predate la compartimentul secretariat care se va asigura de redirecţionarea corectă a acestora în cel mai scurt timp.
17. Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara are obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
18. Pentru soluţionarea petiţiilor greşit îndreptate, de la alte autorităţi sau instituţii publice, termenul de 30 de zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă.
19. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, inspectorul școlar general poate prelungi termenul legal cu cel mult 15 zile.
20. În cazul în care un petiţionar adresează Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara mai multe petiţii, sesizând aceeaşi problemă, acestea se vor conexa, petentul urmând să primească un singur răspuns care trebuie să facă referire la toate petiţiile primite.
21. Dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, ori de la o autoritate sau instituţie publică greşit sesizată, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează, la numărul iniţial făcându-se menţiune despre faptul că s-a răspuns.
22. În cazul în care prin petiţie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi soluţionată de persoana în cauza sau de către un subordonat al acesteia.
23. Angajații contractuali și inspectorii școlari sunt obligați să rezolve numai petiţiile care le sunt repartizate, fiindu-le interzis să le primească direct de la petenţi, să intervină sau să depună stăruinţă pentru soluţionarea acestora în afara cadrului legal.
24. Angajații Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, potrivit prevederilor din Fişa postului, soluţionează prompt şi eficient corespondenţa primită (sesizări, reclamaţii, memorii, etc.).
25. În vederea asigurării legalității activității de soluționare a petițiilor, consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara asigură asistenţă şi consultanţă de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, domeniilor/compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, la solicitarea acestora, putând face parte și din comisiile constituite pentru verificarea aspectelor sesizate.
26. Consilierul juridic avizează și/sau contrasemnează actele cu caracter juridic supuse analizei ce intervin în procesul de verificare a aspectelor sesizate, de elaborare a raportului/procesului verbal de verificare, etc.
27. Semnarea răspunsului se face de către inspectorul școlar general, ori de persoana împuternicită, precum şi de seful compartimentului care a solutionat petitia. În răspuns se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al soluţiei adoptate.
28. Atât petiţia, cât şi răspunsul, precum şi toate documentele-martor (sub forma unui raport cu anexe) sunt arhivate de către inspectorul școlar coordonator al echipei desemnate/persoana care a întocmit răspunsul.
29. Semestrial, Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara va analiza activitatea proprie de soluţionare a petitiilor, pe baza raportului întocmit de compartimentul secretariat.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Legii nr. 1/2011 a educației naționale, cu modificările și completările ulterioare sau, după caz, potrivit legislaţiei muncii următoarele fapte:
a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petiţiilor, prevăzute în Ordonanţa nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
b) intervenţiile sau stăruinţele pentru rezolvarea unor petiţii în afara cadrului legal;
c) primirea direct de la petiţionar a unei petiţii, în vederea rezolvării, fără să fie înregistrată şi fără să fie repartizata de şeful compartimentului de specialitate.


Fisiere atasate:
Procedura_solutionare petitii.pdf [1 MB]
Descarcat de 35 ori
Anexe_Procedura petitii.rar [1.93 MB]
Descarcat de 69 ori

_________________
Consilier juridic Ion NISTOR
Tel. serviciu: 0733 996 837
E-mail: juridicisjhjd@gmail.com
Web: http://www.isj.hd.edu.ro/index.php/2-un ... /7-juridic
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 2 ore


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 16 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup