FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 27th, 2024, 10:33 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 18 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 18 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 18 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Modificari OMEN 4434/2014 _Examen certificare nivel 4
MesajScris: Februarie 24th, 2023, 10:19 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Noiembrie 14th, 2006, 7:56 am
Mesaje: 1475
Stimați colegi,
vă prezentăm o sinteză a modificărilor OMEN nr. 4434/2014 aduse prin OME nr. 6419/2022
Metodologie examen certificare competente profesionale nivel 4 2023

Art. I — Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de certificare a calificarii absolventilor invatamantului liceal, filiera tehnologica, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 4.434/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 661 din 9 septembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modificd si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 11, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
d) decid structura centrelor de examen, pana cel tarziu la data de 31 ianuarie, stabilind centrele de examen, unitatile de invatamant arondate fiecarui centru de examen, calificarile pentru care fiecare centru de examen organizeaza examene de certificare si locul de desfasurare in care se vor desfasura probele de examen, si iau masuri pentru organizarea centrelor de examen in vederea desfasurarii probelor de examen, respectand standardul de pregatire profesionala al fiecarei calificari profesionale;”.

2. La articolul 11, litera r) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
r) controleaza in fiecare unitate de invatamant organizarea si desfasurarea activitatilor teoretice si practice pe parcursul perioadei de elaborare a proiectelor pentru examenul de certificare si modul de organizare si desfasurare a examenului de certificare in centrele de examen;".

3. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19. — Examenul de certificare a absolventilor invatamantului liceal, filiera tehnologica, consta intr-o proba practica — realizarea unui proiect pe durata a cel putin 12 saptamani de cursuri aferente anului de studiu terminal — si o proba orala — prezentarea si sustinerea proiectului.”

4. La articolul 20, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20. — (1) Proba practica consta in realizarea unui proiect care are ca scop evidentierea activitatii specifice, in functie de tema proiectului, a unitatilor de competente tehnice generale, a unitatilor de competente tehnice specializate si a celor chele, semnificative pentru demonstrarea, in situatia de examen de certificare, a dobandirii calificarii respective. Prin executarea de catre candidat a proiectului prevazut la art. 19, pe parcursul perioadei sale de formare, si prin sustinerea orala a proiectului in situatia de examen sunt vizate competente specifice calificarii, conform standardului de pregatire profesionala.”

5. La articolul 21, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Lista temelor de project se definitiveaza si se face publica la nivelul unitatii de invatamant pana la data de 15 ianuarie, in anul scolar in care se organizeaza examenul de certificare."

6. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22, — (1) Candidatii consulta tematica afisata si opteaza pentru una dintre teme. Optiunea candidatului se face, in scris, la secretariatul unitatii de invatamant, pana la data de 31 ianuarie, in anul scolar in care se organizeaza examenul de certificare. Validarea optiunilor pentru temele de proiect necesita acceptul indrumatorului proiectului si pe cel al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii», pentru fiecare candidat in parte.

(2) Aprobarea optiunilor pentru temele proiectelor, precum si a indrumatorilor acestora se face de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant pana cel tarziu la data de 15 februarie.”

7. La articolul 23 alineatul (3), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"e) ofera consultatii, indruma si monitorizeaza progresul preiectului pe toata perioada de realizare, precum si modul de redactare a parti scrise a acestuia;”.

8. La articolul 25, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art. 25. — (1) Realizarea proiectului pentru examenul de certificare se face individual sau in echipa. Pentru proiectul realizat in echipa sunt precizate clar sarcini precise pentru fiecare candidat. Proiectul se realizeaza sub indrumarea persoanelor desemnate, pe durata prevazuta la art. 19 a claselor terminale aie liceului tehnologic.”

9. Dupa articolul 37 se introduce un nou articol, articolul 371, cu urmatorul cuprins:
Art. 37.1 — La organizarea si desfagurarea examenului de certificare pentru elevii cu deficiente se fac urmatoarele precizari speciale:
1.Comisiile de examinare vor asigura conditii de egalizare a sanselor pentru candidatii cu deficiente, prin adaptarea procedurilor de examinare la particularitatile individuale si la cele specifice deficientei respective.

2. Exemple de asemenea adaptari sunt:
a) marirea cu 15 minute a timpului alocat sustinerii proiectului
b) sustinerea proiectului, in cadrul probei orale, cu ajutorul facilitatilor video interactive ale tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, cu utilizarea limbajului mimico-gestual, inclusiv posibilitatea asigurarii, dupa caz, a unui interpret autorizat fa elevii cu deficiente de auz:;

3. Candidatii cu deficiente din unitatile/institutiile de invatamant de masa pot beneficia, dupa caz, de prevederile punctului anterior, in baza certificatului de incadrare in grad de handicap sau a unei adeverinte medicale eliberate de comisia medicala judeteana/a municipiului Bucuresti de orientare scolar- profesionala. Acolo unde nu se pot realiza conditii de egalizare a sanselor, candidatii vor fi orientati spre o unitate de invatamant special.

4. CNEC poate aproba si alte proceduri pentru candidatii cu deficiente/handicap, la propunerea CJEC/CMBEC.”

Art. Il. — Directia generala invatamant preuniversitar, Directia generala minoritati si relatia cu Parlamentul, Centrul National de Dezvoliare a invatamantului Profesional si Tehnic, inspectoratele scolare judetene/al Municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.


Fisiere atasate:
ORDIN nr. 6.419 din 15 decembrie 2022.pdf [72.28 KB]
Descarcat de 89 ori
Sus
 Profil Trimite mesaj privat  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 18 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup