FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Iunie 16th, 2024, 7:31 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 122 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 122 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 122 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: ORDIN nr. 5.967 din 6 noiembrie 2020
MesajScris: Noiembrie 18th, 2020, 5:31 pm 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1717
Localitate: Deva
ORDIN nr. 5.967 din 6 noiembrie 2020
pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor
profesionale transferabile
EMITENT MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1055 din 10 noiembrie 2020
Data intrării în vigoare 10-11-2020


În Monitorul Oficial cu numărul 1055 din data de 10 noiembrie 2020 a fost publicat O MEC nr. 5967 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile.



Noul ordin de ministru abrogă prevederile O MECTS nr. 5562/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile, cu modificările și completările ulterioare.



Astfel, se mențin prevederi relative la:

Obligația acumulării de cel puțin 90 de credite profesionale transferabile de către personalul didactic, de conducere, de îndrumare și de control;
Modul de calcul al acumulării de credite profesionale transferabile, respectiv intervale de 5 ani din momentul promovării examenului de definitivare în învățământ, fără a lua în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă;
Derularea potrivit unui program specific și în anumite condiții organizatorice a procesului de echivalare a creditelor profesionale transferabile obținute în următoarele situații: obținerea gradului didactic II, gradului didactic I, absolvirea unor studii universitare de master, finalizarea unui program doctoral, finalizarea unor programe de reconversie profesională, obținerea de competențe pentru predarea unei alte discipline sau absolvirea unui program de studii postuniversitare.


Dintre noutățile aduse de noua metodologie semnalăm:

Obligația ca fiecare cadru didactic să solicite unității de învățământ în care este încadrat o adeverință (modelul tip este precizat în Anexa 2 la metodologie) din care să rezulte că în ultimul interval consecutiv de 5 ani școlari de activitate didactică la catedră, considerat de la data promovării examenului de definitivare în învățământ, fără a lua în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă, în condițiile legii, îndeplinește condiția de formare continuă privind acumularea a minimum 90 de credite profesionale transferabile (cf. art. 4 alin. 2);
Adeverința poate fi solicitată, cf. art. 5 alin. 3, numai după acumularea a minim 90 de credite profesionale transferabile;
Dispare, deși se menține precizarea că aceste credite profesionale pot fi obținute în „contexte formale, nonformale și informale”, trimiterea la o metodologie de recunoaștere a rezultatelor învățării în contexte nonformale și informale, respectiv posibilitatea acumulării a 15 credite în astfel de contexte;
Se modifică structura celor 90 de credite profesionale transferabile care trebuie obținute, în sensul că cel puțin 50% credite profesionale transferabile vor fi obținute din programe în domeniul specialității sau Științe ale educației și cel mult 50% credite profesionale transferabile din programe din alte domenii didactice;
Precizarea expresă a faptului că solicitarea echivalării creditelor profesionale transferabile (în situațiile obținerii gradului didactic II, gradului didactic I, absolvirii unor studii universitare de master, a unui program doctoral, a unor programe de reconversie profesională, a obținerii de competențe pentru predarea unei alte discipline sau a absolvirii unui program de studii postuniversitare) se realizează în scris, printr-o cerere al cărei model este precizat în Anexa 1 a metodologiei;
Dispare rolul responsabilului cu formarea profesională în unitatea de învățământ în realizarea tuturor procedurilor metodologice (de altfel noul R.O.F.U.I.P. nu mai precizează existența unui astfel de responsabil, responsabilitatea privind realizarea și monitorizarea formării continue revenind directorului unității de învățământ).

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837


Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 122 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup