FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 28th, 2024, 5:36 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 264 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 264 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 264 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: LEGEA nr. 9 din 4 ianuarie 2023
MesajScris: Iunie 29th, 2023, 9:26 am 
Neconectati
Membru

Inscris: Iunie 23rd, 2015, 10:21 am
Mesaje: 1696
Localitate: Deva
LEGE nr. 9 din 4 ianuarie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
EMITENT PARLAMENTUL ROMÂNIEI
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 5 ianuarie 2023
Data intrării în vigoare 04-07-2023

-----

Vă aduc la cunoștință prevederile Legii nr.9/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative .

În acest context, veți avea în vedere inclusiv verificarea și actualizarea procedurilor administrative de accesare a serviciilor publice pe care le oferiți persoanelor și altor entități beneficiare, în vederea respectării dispozițiilor legale în materie, care vor intra în vigoare la data de 04 iulie 2023.
Astfel, Legea nr.9 din 4 ianuarie 2023 aduce modificări semnificative Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 în mai multe aspecte care vizează instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, precum și persoanelor juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică (denumite în continuare instituții publice), prin urmare:
1. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a publica, din oficiu, informații și modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic în varianta actualizată și intr-un format tehnic care să permită descărcarea și editarea lor în scopul completării in format electronic de catre beneficiar (art.1 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
2. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a accepta copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, asigurând condițiile prevăzute de reglementările legale privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, de a publica o adresă de e-mail pentru primirea în format electronic a copiei după cartea de identitate, respectiv de a elimina cerința de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformității cu originalul de catre funcționarul competent (art.2 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
3. Se interzice instituțiilor publice să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte institutii publice, urmând să le solicite de la autoritățile emitente (art.2^1 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
4. Se interzice instituțiilor publice să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, dosare, dosare cu șină, precum și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie, prevederile aplicabile și în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la concursurile pentru ocuparea unei funcții publice, precum și în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la procedurile de achiziții publice (art.2^2 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
5. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice să accepte documentele eliberate de către persoanele juridice de drept public sau de drept privat în format electronic, care au o semnătură electronică calificată sau avansată (art.3 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
6. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a-și informatiza procesele și procedurile, precum și de a specifica pe forumurile proprii durata de completare a fiecăruia și motivul colectării informației (art.5, respectiv art.6 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
7. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a-și dezvolta capacitatea de furnizare a serviciilor publice electronice (art.9 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
8. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a prevedea explicit în caietele de sarcini și în contractele aferente procedurilor de achiziție publică demarate, care includ dezvoltări de programe informatice la solicitarea instituției sau autorității, faptul că toate drepturile patrimoniale de autor asupra tuturor operelor create de către contractant sau membrii asocierii, aferente produsului sau serviciului livrat, se transferă catre autoritatea contractantă (art.12 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023);
9. Se instituie obligativitatea instituțiilor publice de a analiza taxele aferente serviciilor publice furnizate sau, dupa caz, serviciilor publice pentru care monitorizeaza și/sau controlează furnizarea, precum si procedurile de furnizare și numarul de documente solicitate beneficiarului pentru furnizarea serviciilor publice respective. Fiecare autoritate dintre cele menționate anterior are obligația de a înainta Guvernului un raport sintetic cu privire la cele constatate, precum și propuneri de intervenție, precum inlaturarea/comasarea de taxe, proceduri sau documente (art.13 din O.U.G. nr.41/2016, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.9/2023).

De asemenea, precizez faptul că, beneficiarii serviciilor publice pot sesiza nerespectarea prevederilor legale de către instituțiile publice la nivelul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

În acest context, vă adresez rugămintea de a dispune măsurile considerate necesare la nivelul unității dumneavoastră, inclusiv verificarea și actualizarea procedurilor administrative de accesare a serviciilor publice, în vederea respectării noilor dispoziții legale care vor intra în vigoare la data de 04 iulie 2023.


Fisiere atasate:
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 41 din 28 iunie 2016.pdf [229 KB]
Descarcat de 72 ori

_________________
Cu stimă,

Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro;
Tel.: 0733996837
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 264 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup