FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 25th, 2024, 12:10 am


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 7 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 7 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 7 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Etapa de pretransfer consimțit/la cerere 2021
MesajScris: Martie 24th, 2021, 2:39 pm 
Neconectati
Membru

Inscris: Iulie 10th, 2008, 12:34 pm
Mesaje: 672
In atentia cadrelor didactice interesate,

Ref.
A. Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ sau pretransferul la cerere, după caz, pentru apropiere de domiciliu, al personalului didactic de predare titular şi al cadrelor didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) și alin. (6), înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2021;

B. Pretransferul prin schimb de posturi prin consimţământ scris al personalului didactic de predare titular și al cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) și alin. (6), înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2021;

C. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/ catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post / catedră – sesiunea 2021;

D. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului / catedrei prin schimb de posturi / catedre prin consimţământ scris – sesiunea 2021.

Cadrul juridic
Această etapă de mobilitate a personalului didactic de predare se desfăşoară cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. k), art. 5 alin. (1-3, 5-6), art. 21 alin. (5), art. 31 alin. (6-8), art. 54-62 și art. 106 alin. (3) din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin OMEC nr. 5991/11.11.2020, cu modificările şi completările ulterioare, numită în continuare Metodologie.
Perioada în care se desfăşoară această etapă, 8 aprilie – 14 mai 2021, este stabilită conform prevederilor Pct. I alin. (8) din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022, Anexa nr. 19 la Metodologie.

Cine participă
La etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ sau prin schimb de posturi pot să participe:
a) cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar de stat;
b) cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), din învățământul preuniversitar de stat, respectiv din învățământul particular acreditat care se încadrează în prevederilor art. 252 alin. (7) lit. c) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi prezentei Metodologii, înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2021;
c) cadrele didactice care au devenit titulare în unităţi de învăţământ preuniversitar particulare acreditate în baza concursului naţional sau a concursului organizat la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat/grupurilor de unități de învățământ preuniversitar de stat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante;
d) cadrele didactice care au devenit titulare transferate/pretransferate din învățământul preuniversitar de stat în unități de învățământ preuniversitar particular acreditate/autorizate, prin transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer;
e) cadrele didactice titulare în unități de învățământ preuniversitar particular acreditate în baza concursului organizat la nivelul unităţilor de învăţământ, conform Metodologiilor de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar aprobate prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5656/20041, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prin OMECTS nr. 5625/2012 și care au obținut nota/media de repartizare cel puţin 7 (şapte), conform art. 64 alin. (8), la un concurs național în ultimii 6 (şase) ani;
f) cadrele didactice titulare transferate din învăţământul preuniversitar de stat conform OUG nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/19982, care funcţionează în structurile specializate din subordinea direcţiilor generale pentru asistenţă socială şi protecţia copilului.
A.1. Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ

La cererea personalului didactic titular/debutant, în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (1) din Metodologie, pretransferul consimţit se poate face:
a) în aceeaşi localitate;
b) în localitatea de domiciliu;
c) pentru apropiere de domiciliu;
d) pentru reîntregirea familiei;
e) în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii determinată de starea de sănătate, la propunerea medicului de medicină a muncii, în conformitate cu prevederile art. 189 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:
1. pretransferul consimţit se poate face numai cu acordul de principiu al unităţii de învăţământ primitoare;
2. pretransferul consimţit se poate face şi din mediul rural în mediul urban în condiţiile art. 5 alin. (6);
3. candidaţii nu trebuie să obţină acordul de principiu al unității din care se pretransferă, acest acord se consideră obţinut de drept prin efectul legii;
4. cadrele didactice care au fost transferate pentru reducere de activitate în sesiunea 2021, pot participa şi la etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ;
5. cadrul didactic titular/angajat în unităţi de învăţământ aflate în localitatea de domiciliu, poate participa la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ numai în aceeaşi localitate;
6. cadru didactic din învăţământul preuniversitar se poate înscrie la etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ numai într-un singur judeţ;
7. pretransferul consimţit se face pe posturi didactice publicate vacante precum şi pe cele care se pot vacanta pe parcursul acestei etape;
8. în etapa de pretransfer consimţit, cadrele didactice pot ocupa posturi didactice vacante, indiferent de viabilitatea acestora;
9. datele din cererile de înscriere ale candidaţilor la etapa de pretransfer consimţit se înregistrează în sistemul informatizat al ministerului educaţiei;
10. candidaţii pot solicita pentru pretransferul consimţit posturi în concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare precum şi posturi într-o altă funcţie didactică, potrivit specializărilor dobândite prin studii;
11. cadrele didactice titulare/angajate într-o singură unitate de învăţământ şi pe o singură disciplină nu pot solicita pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar pe o catedră în componența căreia intră și ore din propria normă didactică de predare;
12. cadrele didactice titulare/angajate în două sau mai multe unități de învăţământ/specializări pot solicita pretransferul pe o catedră în componența căreia intră și orele din propria normă didactică de predare;
13. în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar nu pot fi ocupate posturile prevăzute în art. 56 alin. (2).

Ce trebuie să facă participanţii la etapa de pretransfer consimţit:
 candidaţii întocmesc un dosar pe baza cererii-tip, adresate inspectorului şcolar general, conform anexei nr. 14, în perioadele prevăzute în Calendar şi îl depun la inspectoratul şcolar în a cărui rază teritorială îşi are sediul unitatea de învăţământ la care se solicită pretransferul;
 candidaţii, care solicită pretransferul consimţit în unităţi de învăţământ din alte judeţe, anexează la cererea de înscriere adeverinţa eliberată de inspectoratul şcolar, în a cărui rază teritorială este titular/angajat, din care să rezulte că a fost luată în evidenţă cererea de pretransfer în alt judeţ a solicitantului;
 candidaţii întocmesc un alt dosar pe baza cererii-tip, adresate directorului, conform anexei nr. 14, în perioadele prevăzute în Calendar şi îl depun la secretariatul unităţii/unităţilor de învăţământ la care solicită pretransferul consimţit în vederea obţinerii acordului de principiu;
 după afişarea punctajelor la inspectoratul şcolar, candidaţii pot să depună, în scris, la inspectoratul școlar contestaţii care se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20);
 candidaţii susţin inspecţia specială la clasă, proba practică sau proba orală în profilul postului didactic solicitat (dacă este cazul);
 candidaţii fac dovada domiciliului (nu a reşedinţei) până la data depunerii dosarelor la inspectoratul şcolar, conform Calendarului, cu buletin, carte de identitate sau adeverinţă de identitate;
 cadrul didactic care nu poate participa la şedinţa de repartizare pentru soluţionarea cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ are dreptul să desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să îi reprezinte interesele.

Atribuţiile comisiei de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ:
Comisia de mobilitate, se constituie la nivelul unităţii de învăţământ la care se solicită pretransferul, conform prevederilor art. 31 alin. (8) din Metodologie şi are următoarele atribuţii în etapa de pretransfer consimţit:
 verifică dosarele candidaţilor şi îndeplinirea tuturor condiţiilor specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, în situaţia în care unitatea de învăţământ a stabilit astfel de condiţii, avizate de inspectoratul şcolar;
 descarcă de pe site-ul ISJ Hunedoara punctajele finale ale candidaților care au depus dosare de pretransfer la inspectoratul școlar și le folosește pentru ierarhizarea candidaților care au depus dosare în unitatea respectivă pentru solicitarea acordului de principiu pentru pretransfer consimţit;
 în situaţia în care două sau mai multe cadre didactice îndeplinesc toate condiţiile specifice şi solicită acelaşi post didactic/catedră vacant(ă), precum şi în situaţia în care unitatea de învăţământ nu a stabilit condiţii specifice de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante şi două sau mai multe cadre didactice solicită acelaşi post didactic/catedră vacant(ă), comisia realizează ierarhizarea acestor cadre didactice conform criteriilor prevăzute la art. 57 alin. (5), pentru fiecare criteriu, în ordinea descrescătoare a punctajelor finale stabilite la nivelul inspectoratului şcolar;
 departajarea se face prin punctaj aplicat în cadrul fiecărui criteriu prevăzut în art. 57 alin. (5) numai pentru candidații care îndeplinesc toate condițiile specifice stabilitate de unitate și avizate de inspectoratul școlar;
 în situaţia punctajelor egale, pentru acelaşi criteriu, departajarea se realizează în baza criteriilor socio-umanitare dovedite prin documente justificative;
 la verificarea dosarelor candidaţilor, comisia constituită la nivelul unităţii de învăţământ trebuie să ţină seama dacă solicitantul:
o îndeplineşte condiţiile pentru pretransfer prevăzute de Metodologie;
o îndeplinește cerinţele de studii conform Centralizatorului;
o în situaţiile în care este cazul, deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic solicitat;
o a promovat inspecţia specială la clasă, proba practică sau proba orală în profilul postului didactic solicitat (dacă este cazul).
 Contestaţiile la hotărârile comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar, adoptate în şedinţa de repartizare, se depun la inspectoratul şcolar în termenul prevăzut de Calendar şi se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).

 CRITERIILE, conform prevederilor art. 57 alin. (5), de care trebuie să ţină seama comisia, în ordine, pe baza documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră al titularului/debutantului sunt:

a) cadrul didactic este titular în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă);
b) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
c) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
d) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate şi are şi domiciliul în aceeaşi localitate în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă);
e) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă localitate;
f) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
g) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra.

 Comisia înaintează consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, prin raport scris, conform anexei nr. 17, lista cu ierarhizarea cadrelor didactice care solicită acordul de principiu pentru pretransfer consimţit;
 Consiliul de administrație al unităţii de învăţământ stabileşte lista finală a cadrelor didactice pentru care se emit acorduri de principiu pentru pretransferul consimţit între unităţi de învăţământ şi validează această listă.

 directorul unităţii de învăţământ emite acorduri de principiu pentru posturile didactice vacante publicate sau pentru posturile didactice/catedrele care se pot vacanta în etapa de pretransfer, precum şi acorduri de principiu pentru cadrele didactice situate pe locurile 1, 2, 3, 4, 5 etc. în ordinea ierarhizării, privind pretransferul consimţit al cadrelor didactice în unitatea de învăţământ respectivă, în ipoteza că celelalte cadre didactice situate pe locurile anterioare nu optează în şedinţa de repartizare pentru soluţionarea pretransferului în unitatea de învăţământ respectivă.
 directorii unităţilor de învăţământ care au emis acorduri de principiu pentru pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ înştiinţează, în scris, inspectoratul şcolar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 17.
 directorii unităţilor de învăţământ în care comisia judeţeană de mobilitate a consemnat în scris abateri de la prevederile Metodologiei, emit noi acorduri de principiu, conform hotărârilor consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ respective, după reluarea procedurilor legale.

Atribuţiile comisiei judeţene de mobilitate
 verifică şi avizează condiţiile specifice de ocupare a posturilor didactice propuse de unităţile de învăţământ în cadrul etapei de pretransfer consimţit;
 organizează înregistrarea la ISJ Hunedoara a dosarelor candidaţilor pentru pretransfer consimţit, conform Calendarului;
 evaluează dosarele candidaţilor conform Fişei de evaluare judeţene în conformitate cu prevederile Anexei nr. 2 la Metodologie;
 publică pe site-ul ISJ punctajele finale obţinute prin evaluarea făcută pe baza documentelor existente la dosarele candidaţilor;
 primeşte acordurile de principiu emise candidaţilor de către directorii unităţilor de învăţământ şi le analizează;
 soluţionează contestaţiile la acordurile de principiu pentru pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ, emise de directorii unităţilor de învăţământ;
 organizează probele practice, probele orale sau inspecţiile speciale la clasă, după caz;
 organizează şedinţa de repartizare pentru soluţionarea cererilor de pretransfer consimţit;
 în situaţia în care comisia judeţeană de mobilitate constată abateri de la prevederile Metodologiei, într-o unitate de învăţământ, preşedintele comisiei solicită în scris directorului unităţii de învăţământ respective revenirea asupra situaţiei, cu reluarea procedurilor legale, pentru corectarea erorilor constatate de inspectoratul şcolar.
 în cazul în care abaterile constatate de comisia județeană de mobilitate nu sunt remediate corespunzător la nivelul unității de învățământ, atunci, comisia:
a) poate invalida acordurile de principiu emise de consiliul de administrație al unităţii de învăţământ în care abaterile nu au fost remediate și poate respinge, în ședința de repartizare, ca inadmisibile, solicitările de pretransfer ale cadrelor didactice în cauză;
b) poate acorda, în ședința de repartizare, pretransferul cadrului didactic care a primit refuzul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în care abaterile nu au fost remediate, sub rezerva aprobării acestuia în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în perioada în care se soluţionează contestaţiile la hotărârile adoptate în şedinţa de repartizare pentru soluţionarea cererilor de pretransfer.
 în decizia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, emisă de inspectorul şcolar general, nu se precizează viabilitatea postului didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu al acestora este diferit de regimul de mediu al unităţii de învăţământ cu personalitate juridică.
 după soluţionarea contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ cu precizarea unităţii/unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică, a postului didactic/catedrei, a nivelului de învăţământ şi a regimului de mediu.

Notă:
 Personalul didactic de predare titular pretransferat în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, sesiunea 2021, va fi detaşat în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, în situaţia în care, după etapa de pretransfer sau până la data de 1 septembrie 2021, se constată că postul didactic/catedra pe care s-a pretransferat a fost redus(ă) ca urmare a nerealizării planului de şcolarizare, a restructurării reţelei şcolare sau a modificării planurilor-cadru de învăţământ, iar postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat a fost ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată.
 În situaţia în care, după etapa de pretransfer sau până la data de 1 septembrie 2021, se constată că postul didactic/catedra pe care un cadru didactic s-a pretransferat a fost redus(ă), iar postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat nu a fost ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată, cadrul didactic respectiv revine la postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat.

A.2. Pretransferul la cerere
În conformitate cu prevederile art. 60 din Metodologie, pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se suspendă aplicarea prevederilor privind pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ.
În aceste situaţii, în conformitate cu prevederile art. 41 din Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 70/2020, cadrele didactice titulare beneficiază, la cerere, de pretransfer:
 în aceeași localitate;
 în localitatea în care au domiciliul cadrele didactice;
 pentru apropiere de domiciliu;
 pentru reîntregirea familiei;
 în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii, determinată de starea de sănătate a acestora, la propunerea medicului de medicină a muncii (art. 54 alin. (1)).

Candidaţii depun, la inspectoratul școlar în a cărui rază teritorială își are/au sediul unitatea/unitățile de învățământ la care se solicită pretransferul, în perioadele prevăzute în Calendar, dosarul constituit pe baza cererii-tip.

Documentele anexate, în copie, la cererea de înscriere trebuie să fie autentificate de conducerea unității de învățământ la care cadrul didactic este titular/angajat sau detașat.

Cadrul didactic care solicită soluționarea cererii de pretransfer în unități de învățământ din alte județe anexează la cererea de înscriere adeverința eliberată de inspectoratul școlar în a cărui rază teritorială este titular/angajat, din care să rezulte că cererea de pretransfer în alt județ a solicitantului a fost luată în evidență.

Un cadru didactic titular/angajat în învățământul preuniversitar care se încadrează în prevederile art. 54 alin. (1), se poate înscrie la etapa de pretransfer numai într-un singur județ sau numai în municipiul București.

Soluționarea dosarelor de pretransfer la cerere:
 se realizează cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (12), art. 54 alin. (2)-(4), art. 55 alin. (2) şi (3), art. 56, art. 57 alin. (1), (2), (6), (7) şi (8), art. 58 alin. (5)-(7) şi art. 60 din Metodologie;
 se realizează în ședința de repartizare organizată de membri ai comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar;
 la ierarhizarea cadrelor didactice, comisia județeană de mobilitate trebuie să țină seama dacă solicitantul:
o îndeplinește condițiile pentru pretransfer prevăzute de Metodologie;
o îndeplineşte cerințele de studii, conform Centralizatorului;
o în situațiile în care este cazul, deține avizele, atestatele necesare ocupării postului didactic solicitat;
o a promovat proba practică sau proba orală, după caz;
o se încadrează, în ordine, într-unul dintre criteriile prevăzute la art. 57 alin. (5), pe baza documentului
de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
 cadrul didactic care nu poate participa la ședința de repartizare pentru soluționarea cererilor de pretransfer are dreptul să desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să îi reprezinte interesele;
 opțiunile cadrelor didactice din ședința de repartizare sau ale împuterniciților acestora în cadrul ședinței de repartizare se înregistrează conform procedurii stabilite de inspectoratul școlar;
 contestaţiile la hotărârile comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar, adoptate în şedinţa de repartizare, se depun şi se soluţionează conform prevederilor art. 58 alin. (5);
 deciziile de pretransfer se emit conform prevederilor art. 58 alin. (6).

B. Pretransferul prin schimb de posturi prin consimţământul scris al cadrelor didactice
 este o formă de pretransfer care se desfăşoară conform prevederilor art. 59 din Metodologie.
 cadrele didactice titulare care se încadrează în prevederile art. 54 alin. (1) pot fi pretransferate prin schimb de posturi în baza consimțământului scris al cadrelor didactice.
 pretransferul personalului didactic de predare prin schimb de posturi/catedre pe baza consimţământului scris al solicitanţilor nu este condiţionat de domiciliu.

Condiţii generale pentru schimbul de posturi
 candidatul care participă la schimbul de posturi didactice/catedre prin consimţământ scris trebuie să aibă, la data
 solicitării schimbului, studiile necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere, conform Centralizatorului:
 în situaţiile în care este cazul candidatul trebuie să deţină, la data solicitării schimbului, avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere;
 candidatul să fi susţinut inspecţia specială la clasă/proba practică/orală necesară ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere.
 pentru posturile didactice/catedrele care necesită inspecţii speciale/probe practice/orale, cadrele didactice trebuie să promoveze aceste probe cu nota minimum 7 (şapte)/calificativul „Admis”, exceptând cadrele didactice titulare pretransferate de pe posturi didactice/catedre similare, conform prevederilor art. 4 alin. (4)-(7).
 candidaţii depun la inspectoratul şcolar dosarele completate conform cererii-tip din anexa nr. 14.
 cererile de pretransfer prin schimb de posturi didactice/catedre prin consimţământ scris se soluţionează în şedinţa de repartizare organizată de către comisia judeţeană de mobilitate, în perioada prevăzută de Calendar.
 pretransferul prin schimb de posturi didactice prin consimţământ scris între cadrele didactice, în condiţiile art. 59 alin. (1)-(4), se poate realiza şi pe parcursul anului şcolar 2021-2022, conform art. 107 din Metodologie

Nu pot beneficia de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris:
 cadrele didactice titulare care beneficiază de rezervarea postului didactic pe durata invalidității de gradul I sau II;
 cadrele didactice pensionate, care au avut calitatea de personal didactic de predare titular, reîncadrate în funcţia de personal didactic de predare, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării;
 cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar care au împlinit vârsta de 65 de ani sau care vor împlini vârsta de 65 de ani până la data de 31 august 2022.

Pretransfer prin schimb de posturi interjudeţean
 În vederea realizării schimbului de posturi didactice/catedre prin consimţământ scris între cadre didactice titulare în județe diferite sau într-un județ și municipiul București, fiecare din cadrele didactice solicitante depun la ambele inspectorate şcolare cereri-tip conform anexei nr. 14, însoţite de documentele menţionate în cerere.
 Fiecare cadru didactic se prezintă în ședința de repartizare organizată de inspectoratul şcolar al județului în care dorește să se pretransfere, iar cererile de pretransfer prin schimb de posturi didactice/catedre în baza consimţământului se soluţionează în şedinţa de repartizare organizată de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate.
Notă
Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se aplică prevederile art. 4 alin. (12).

C. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post / catedră

Această subetapă de mobilitate a personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului se desfăşoară conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Condiţii:
 cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învăţare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră pentru anul şcolar 2021-2022 pot solicita modificarea repartizării pe alte posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe durata de viabilitate a postului/catedrei la nivel judeţean;
 cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului au obţinut calificativul „Foarte bine” în ultimii doi ani şcolari încheiaţi şi calificativul parţial „Foarte bine” pentru anul şcolar în curs;
 cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;
 au obţinut acordul de principiu al consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ în care cadrele didactice solicită noua repartizare.
 catedra vacantă, publicată pentru angajare pe durata de viabilitate a postului/catedrei, este constituită din ore la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare, cu condiţia ca angajatul să păstreze în încadrare fracţiunea de post didactic/normă didactică de predare în unitatea/unităţile de învăţământ în care este deja angajat.

Nu pot participa la această etapă:
 cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care şi-au completat norma didactică de predare;
 cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora li se reduce în întregime postul didactic/catedra la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care sunt angajate;

Depunerea dosarelor
Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei depun dosare completate pe baza cerinţelor cererii-tip, conform Anexei nr. 14 la Metodologie, în perioadele prevăzute în Calendar pentru etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, atât la unitatea/unităţile de învăţământ în care solicită modificarea repartizării, cât şi la inspectoratul şcolar (CERERE_PRE_ACORD_DIR_2021.docx şi CERERE_PRE_ISJ_2021.docx).

Comisia judeţeană de mobilitate
 verifică dosarele depuse de cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării;
 afişează la sediul inspectoratului şcolar şi obligatoriu pe pagina web a inspectoratului şcolar, pentru fiecare cadru didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei care a solicitat modificarea repartizării, următoarele informaţii:
o studiile;
o postul didactic/catedra pe care este angajat;
o localitatea de domiciliu;
o rezultatele obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care a participat;
o gradul didactic;
o nota/media obţinută la gradul didactic;
o media de departajare calculată conform anexei nr. 15;
o media obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice;
o avizele şi atestatele dobândite de cadrul didactic;
o calificativele obţinute în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și calificativul parțial obţinut în anul școlar în curs;
o sancţiunile disciplinare aplicate cadrului didactic în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați sau pe parcursul anului școlar în curs.

Comisiile de mobilitate ale unităților de învăţământ preiau aceste informații privind situaţia cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării.

Comisia de mobilitate din unitate
 verifică dosarele de înscriere ale candidaţilor pe baza prevederilor art. 61 alin. (5-9) din Metodologie;
 verifică documentele de studii, avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea posturilor didactice vacante solicitate;
 verifică îndeplinirea condiţiilor necesare pentru ocuparea posturilor didactice vacante, conform Metodologiei,
 verifică îndeplinirea tuturor condiţiilor specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, în situaţia în care unitatea de învăţământ a stabilit astfel de condiţii, avizate de inspectoratul şcolar;
 face departajarea candidaţilor conform prevederilor art. 61 alin. (7-8) din Metodologie;
 face propuneri pentru eliberarea acordului/refuzului către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.

Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ validează propunerile comisiei de mobilitate iar directorul emite acordurile de principiu sau refuzurile motivate, înştiinţează în scris candidaţii şi comisia judeţeană de mobilitate a ISJ Hunedoara.

Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei depun la inspectoratele şcolare acordurile de principiu pentru modificarea repartizării obţinute de la unităţile de învăţământ.

Cadrele didactice pentru care se respinge modificarea repartizării rămân angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în unităţile de învăţământ în care au fost repartizate, în situaţia în care li se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de predare conform deciziei de repartizare pe post/catedră, în condiţiile în care, în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic de predare, până la data începerii cursurilor, acestea îşi completează norma didactică de predare, conform Metodologiei.

Soluţionarea cererilor privind modificarea repartizării pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei se realizează, pe discipline, în şedinţa de repartizare organizată de către comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar pentru etapa de pretransfer între unităţile de învăţământ, în baza acordurilor de principiu emise de conducerile unităţilor de învăţământ, după soluţionarea cererilor de pretransfer între unităţile de învăţământ, cu respectarea prevederilor Metodologiei.

Contestaţiile
Contestaţiile la hotărârile comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar, adoptate în şedinţa de repartizare, se depun la inspectoratul şcolar în termenul prevăzut de Calendar şi se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).

Deciziile de repartizare
În baza deciziei privind modificarea repartizării, emise de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică în care a fost repartizat cadrul didactic încheie cu cadrul didactic respectiv, începând cu data de 1 septembrie, contract individual de muncă pe durată determinată de un an şcolar, urmând ca, pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anual, să încheie câte un act adiţional la contractul individual de muncă pe durată determinată de modificare a literei b) a capitolului C din contract cu menţiunea „Durata de viabilitate a postului didactic/catedrei”.

Pe durata stării de alertă
În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se aplică prevederile art. 30 alin. (5):
a) cererile-tip la unitatea/unitățile de învățământ/CJRAE/CMBRAE la care cadrele didactice solicită repartizarea se transmit prin poștă electronică, unde se înregistrează, iar numărul de înregistrare se comunică cadrului didactic prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul și la avizierul unităților de învățământ;
b) la cererile-tip care se transmit prin poștă electronică la unitățile de învățământ/CJRAE/CMBRAE se anexează, în copie, buletinul/cartea de identitate/adeverința de identitate, documente doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul;
c) conducerile unităților de învățământ comunică inspectoratului școlar adresa de poștă electronică la care cadrele didactice transmit documentele;
d) adresele de poștă electronică se fac publice prin afișarea pe site-ul și la avizierul inspectoratului școlar, precum și pe site-ul și la avizierul unităților de învățământ;
e) comisia de mobilitate de la nivelul unității de învățământ verifică, pe baza informațiilor afișate pe pagina web a inspectoratului școlar, îndeplinirea condițiilor necesare pentru modificarea repartizării de către cadrele didactice care au transmis cereri și realizează departajarea candidaților care solicită același post didactic/aceeași catedră vacantă, dacă este cazul.

D. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris

Această etapă de mobilitate a personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului se desfăşoară conform prevederilor art. 62 din Metodologie.

Pentru modificarea repartizării pe alte posturi didactice/catedre pentru angajare pe durata de viabilitate a postului/catedrei la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, prin schimb de posturi/catedre, se aplică prevederi similare celor prevăzute la art. 59 alin. (2)-(7) din Metodologie.

Condiţii generale:
Pot solicita modificarea repartizării pe durata de viabilitate a postului/catedrei la nivel judeţean prin schimb de posturi/catedre, în baza consimțământului scris angajaţii pe durata de viabilitate a postului care:
 Au obţinut calificativul „Foarte bine” în ultimii doi ani şcolari încheiaţi şi calificativul parţial „Foarte bine” pentru anul şcolar în curs;
 Nu au fost sancționaţi disciplinar în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;
 Solicită;
 Au acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE în care cadrele didactice solicită repartizarea;
 Au la data solicitării schimbului, studiile necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să obţină repartizarea, conform Centralizatorului;
 Deţin, în situaţiile în care este cazul, la data solicitării schimbului, avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să obţină noua repartizare;

Fiecare dintre cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită modificarea repartizării prin schimb de posturi, depun la ISJ Hunedoara dosare întocmite pe baza cererii-tip, conform anexei nr. 14 la Metodologie, însoţite de documentele menţionate în cerere.
Acestea se soluţionează în şedinţa de repartizare, organizată de către comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic, în perioada prevăzută de Calendar sau pe parcursul anului şcolar 2021-2022, conform art. 107, în condiţiile Metodologiei.

Calendar:
 7 aprilie 2021
 Termenul până la care unităţile de învăţământ comunică la ISJ Hunedoara, pentru avizare, condiţiile specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit / modificarea repartizării (nu pot fi modificate condițiile specifice comunicate pentru etapa de transfer consimţit).

 8 aprilie 2021
 Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;
 Afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratul şcolar (unitățile de învăţământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer).

 9-14 aprilie 2021
 Înregistrarea dosarelor la ISJ Hunedoara:
 (A) cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, pretransfer la cerere, pretransfer prin schimb de posturi;
 (B) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră şi solicită modificarea repartizării.
 (C) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită schimb de posturi prin consimţământ scris cu alte cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului.
 Comisia judeţeană de mobilitate şi consilierul juridic al ISJ Hunedoara verifică şi avizează dosarele candidaţilor;
 Comisia judeţeană de mobilitate face evaluarea activității profesionale, didactice şi științifice a candidaţilor pe baza documentelor existente la dosar şi acordă punctajele pe baza Fişei de evaluare, aprobată în CA al ISJ Hunedoara, publicată pe site la adresa viewtopic.php?f=339&t=24509

 15 aprilie 2021
 Afişarea la avizierul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele:
 (A) cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, cu precizarea localităţii de domiciliu şi a unităţilor de învăţământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri;
 (B) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării, cu precizarea următoarelor informaţiilor prevăzute în art. 61 din Metodologie.

 15-16 aprilie 2021
 Înregistrarea la inspectoratul şcolar a contestaţiilor referitoare la punctajele acordate cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimţit.

 19 aprilie 2021
 Soluţionarea în Consiliul de administraţie al ISJ Hunedoara a contestaţiilor referitoare la punctajele acordate cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimţit; Afişarea punctajelor finale la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina de web a ISJ Hunedoara.

 14-20 aprilie 2021
 Desfăşurarea inspecţiilor speciale la clasă, a probelor practice, a probelor orale de profil pentru pretransfer (dacă este cazul, în funcţie de situaţia epidemiologică);
 Afişarea rezultatelor la sediul ISJ Hunedoara şi pe pagina web a inspectoratului şcolar.
 14-20 aprilie 2021
 Înregistrarea dosarelor de pretransfer la nivelul unităţilor de învăţământ pentru obținerea acordului de principiu.
o (A) cadrele didactice care solicită pretransfer la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer, precum şi la unităţile de învăţământ la care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer;
o (B) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră şi solicită modificarea repartizării.
 Dosarele se întocmesc pe baza cererii tip - Anexa 14, din Metodologie.
 21 aprilie 2021
 Comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii înaintează consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ un Raport scris, întocmit conform Anexei nr. 18 la Metodologie, care conține lista cadrelor didactice ierarhizate în vederea emiterii acordului de principiu pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării;
 Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ analizează solicitările depuse de cadrele didactice titulare şi comunică hotărârea cu privire la emiterea acordului de principiu pentru pretransfer consimţit.
 Directorul emite acordul de principiu pentru pretransfer consimţit /modificarea repartizării sau refuzul motivat şi îl comunică în scris solicitanţilor (Anexa nr. 17 la Metodologie);
 Directorul informează în scris inspectoratul şcolar situaţia soluţionării cererilor de obţinere a acordului de principiu pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării (Anexa nr.17 la Metodologie);
 Cadrele didactice care solicită pretransferul consimţit/modificarea repartizării anexează la dosarele înregistrate la ISJ Hunedoara acordurile de principiu, obţinute de la unităţile de învăţământ.
 21-22 aprilie 2021
 Candidaţii depun la sediul ISJ Hunedoara contestaţiile (adresate comisiei judeţene de mobilitate) cu privire la emiterea de către unităţile de învăţământ a acordului de principiu sau a refuzului pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării.
 21-23 aprilie 2021
 Soluţionarea la nivelul Comisiei judeţene de mobilitate a contestaţiilor cu privire la emiterea de către unităţile de învăţământ a acordului de principiu pentru pretransfer consimţit;
 În situaţia în care comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constată abateri de la prevederile Metodologiei, într-o unitate de învăţământ, preşedintele comisiei judeţene solicită în scris directorului unităţii de învăţământ respective revenirea asupra situaţiei şi reluarea procedurilor legale pentru corectarea erorilor constatate de inspectoratul şcolar.
 Directorii acestor unităţi de învăţământ emit noi acorduri de principiu, conform hotărârilor consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ respective, după reluarea procedurilor legale şi le comunică inspectoratului şcolar şi candidaţilor care au formulat contestaţii.
 26 aprilie 2021
 Şedinţa de repartizare, organizată de inspectoratul şcolar soluţionează, în următoarea ordine:
(i) cererile cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) din Metodologie, rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(ii) cererile cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluţionată, prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;
(iii) cererile de pretransfer consimțit /pretransfer la cerere între unitățile de învățământ sau prin schimb de posturi;
(iv) cererile privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei sau prin schimb de posturi.
 26-27 aprilie 2021
 Înregistrarea contestaţiilor la ISJ Hunedoara cu privire la modul de soluţionare în şedinţa de repartizare a cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ /pretransfer la cerere/ schimb de posturi / modificarea repartizării.
 28 aprilie 2021
 Soluţionarea în CA al ISJ Hunedoara a contestaţiilor cu privire la modul de soluţionare în şedinţa de repartizare a cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ / schimb de posturi / modificarea repartizării.
 28 aprilie 2021
 Reactualizarea listei posturilor didactice, a catedrelor vacante / rezervate şi afişarea acesteia la sediul ISJ Hunedoara.
 6-14 mai 2021
 Emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pentru pretransfer consimţit/pretransfer la cerere între unităţile de învăţământ, pretransfer prin schimb de posturi, modificarea repartizării personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului.


Fisiere atasate:
RAPORT_COMISIE_MOBILITATE_PRE_2021.docx [20.33 KB]
Descarcat de 234 ori
PRE_CONDITII_SPECIFICE_2021.docx [17.65 KB]
Descarcat de 216 ori
INSTIINTARE_ISJ_ACORD_PRE_2021.docx [21.15 KB]
Descarcat de 210 ori
CERERE_PRE_SCH_ISJ_2021.pdf [263.5 KB]
Descarcat de 248 ori
CERERE_PRE_ISJ_2021_SARS_CoV_2.pdf [495.88 KB]
Descarcat de 303 ori
CERERE_PRE_ISJ_2021.pdf [410.99 KB]
Descarcat de 298 ori
CERERE_PRE_ACORD_DIR_2021.pdf [227.96 KB]
Descarcat de 233 ori
ADEVERINTA_PRE_STATUT_POST_2021.docx [30.19 KB]
Descarcat de 338 ori
ACORD_DIRECTOR_PRE_2021.docx [20.2 KB]
Descarcat de 238 ori
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 7 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup