În semestrul II al anul școlar 2021 – 2022, activitățile extrașcolare, inclusiv proiectele educative se vor desfășura în conformitate cu:
• Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin OMEC nr. 5447/2020, cu modificările și completările ulterioare;
• Ordinul M.E.C.I. nr. 5132/10.09.2009 privind activitățile specifice funcției de diriginte;
• Regulamentul activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare (anexa 2 la Ordinul Ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3035/2012, cu modificările și completările ulterioare);
Conform ROFUIP, activitatea educativă extrașcolară din unitățile de învățământ este concepută ca mediu de dezvoltare personală, ca modalitate de formare și întărire a culturii organizaționale a unității de învățământ și ca mijloc de îmbunătățire a motivației, frecvenței și performanței școlare, precum și de remediere a unor probleme comportamentale ale elevilor. Profesorul diriginte întocmește calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei; coordonatorul pentru proiecte şi programe educative școlare și extrașcolare elaborează proiectul programului/calendarului activităților educative școlare și extrașcolare ale unității de învățământ (…) și îl supune spre aprobare consiliului de administrație; calendarul activităților educative extrașcolare este aprobat de consiliul de administrație al unității de învățământ.
Conform Regulamentului activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare, Calendarul Activităților Educative Județene, numit în continuare CAEJ, este elaborat de inspectorul de specialitate din cadrul I.S.J./I.S.M.B., pe baza propunerilor unităților școlare și este avizat de inspectorul școlar general.
Având în vedere aprobarea calendarelor competiționale de către Ministerul Educației, trebuie sa avem în vedere organizarea etapelor județene ale proiectelor cuprinse în CAEN 2022, conform regulamentelor proprii, disponibile aici:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing.
Pentru a facilita accesul elevilor la competiții, se pot considera anumite activități cu tradiție în județ ca fiind etape județene pentru proiectele din CAEN, astfel încât la etapele naționale să participe elevii cei mai buni din județ/Municipiul București în fiecare domeniu.
În vederea asigurării egalității de șanse, sunt diseminate informațiile referitoare la toate proiectele din CAEN în toate unitățile de învățământ din județ/Municipiul București vizate de fiecare proiect în parte. Vă rugăm să țineți cont de faptul că unele proiecte au un grup țintă bine definit (de exemplu numai elevi din palate și cluburile copiilor sau preșcolari sau numai elevi din învățământul liceal etc.). Se vor atenționa organizatorii referitor la principiul nondiscriminării, iar în cazul în care numărul de participanți înscriși va depăși capacitatea de organizare, se vor organiza etape de preselecție. Lista tuturor proiectelor înscrise în CAEN 2022, cu detalii legate de organizare, se găsește aici:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1375737088 Planificarea și desfășurarea unei activități sau a unui proiect educativ nu este condiționată de includerea acesteia/acestuia într-un calendar competițional județean sau național, ci numai de respectarea legislației în vigoare. Așadar, proiectele educative cu tradiție se pot desfășura, dacă există resursele necesare și cerere din partea grupului țintă, chiar dacă nu fac parte din CAEN 2022. Inspectoratelor școlare sprijina și astfel de inițiative, dacă acestea ajută la formarea și exersarea abilităților și competențelor cognitive și socio-emoționale ale elevilor participanți.