Ref. Completarea normei didactice în anul şcolar 2022-2023 Cadrul juridic În conformitate cu prevederile punctului 3 lit. d), lit. g), lit. i) din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2022-2023, Anexa nr.19 la Metodologia-cadru aprobată prin OME nr. 5578/10.11.2021, numită în continuare Metodologie, în perioada 21 februarie – 11 martie 2022, în conformitate cu prevederile punctului 5 din Calendar se soluţionează cererile de completare a normei didactice la nivel judeţean, în şedinţă de repartizare organizată de I.S.J. Hunedoara. Etapa de mobilitate a personalului didactic numită completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare se desfăşoară în ordinea de prioritate prevăzută de art. 4 alin. (1) lit. c), lit. e) şi lit. h) din Metodologie. Organizarea şi desfăşurarea etapei de completare a normei didactice la nivel judeţean se face în conformitate cu prevederile art. 33 din Metodologie. Informaţii despre categoriile de personal didactic de predare care poate beneficia de completarea normei didactice se găsesc în art. 5 alin. (1-6), art. 8 alin. (5), art. 19, art. 24 alin. (6) şi art. 28 alin. (5) din Metodologie. Informaţiile despre avizele şi atestatele necesare soluţionării completărilor de normă precum şi despre probele orale pentru limba în care se face predarea, probele practice în profilul postului şi inspecţiile speciale la clasă se găsesc în art. 4 alin. (2-7) din Metodologie. Reducerea de activitate În cuprinsul art. 25 din Metodologie este definită situaţia de reducere de activitate cu cele două forme: a) completarea normei didactice - în cazul în care se poate constitui cel puţin ½ normă didactică – art. 25 alin. (1); b) restrângerea de activitate - în cazul în care nu se poate constitui cel puţin ½ normă didactică – art. 25 alin. (2).
Completarea normei didactice poate să fie aprobată, conform prevederilor art. 26 alin. (6-8) din Metodologie: 1) pe perioadă determinată (anul şcolar 2022-2023) pentru următoarele categorii de candidaţi: a) titulari; b) debutanţii prevăzuţi la art. 21 alin. (4) şi (6); c) angajaţii pe durata viabilităţii postului didactic/catedrei. 2) pe perioadă nedeterminată (începând cu data de 01.09.2022) pentru următoarele categorii de candidaţi: a) titulari, în mediul rural, conform specializării/specializărilor înscrise pe diploma/ diplomele de studii, dacă fracţiunile de normă sunt vacante; b) titulari, în mediul urban, conform specializării/ specializărilor înscrise pe diploma/ diplomele de studii, dacă în unitățile de învățământ, în care au funcţionat prin completarea normei didactice neîntrerupt în ultimii 3 (trei) ani școlari, orele respective sunt vacante și se certifică viabilitatea acestora de cel puţin 2 (doi) ani şcolari. Cadrele didactice titulare pentru care se propune completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată, înregistrează dosare la I.S.J. HUNEDOARA, conform Calendarului și participă la ședința de repartizare organizată la nivel județean de inspectoratul școlar pentru soluționarea completărilor de normă didactică de predare, în vederea consemnării opțiunii acestora în procesul-verbal. Contractele individuale de muncă În conformitate cu prevederile art. 26 alin. (9-10) din Metodologie: după emiterea de către inspectorul şcolar general a deciziei de completare a normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată, soluţionată în şedinţă de repartizare, directorul/directorii unității/unităților de învățământ la care cadrul didactic titular şi-a completat norma didactică de predare încheie cu acesta contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată. După soluţionarea cererilor de completare de normă didactică la nivelul unităţilor de învăţământ pentru cadrele didactice titulare, se soluţionează după aceeaşi procedură prevăzută la art. 26 alin. (6) şi (7), cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată de un an şcolar depuse de cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) cu norma didactică incompletă, dar cărora li se poate asigura cel puţin jumătate de normă didactică de predare-învățare-evaluare conform deciziei de repartizare pe post/catedră. Directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ în care s-a completat, în şedinţă de repartizare, norma didactică de predare încheie cu cadrul didactic repartizat un contract individual de muncă, conform prevederilor art. 33 alin. (12) din Metodologie. Ordinea de prioritate pentru soluţionarea completărilor de normă: I. Titulari; II. Debutanţi - art. 21 alin. (5) şi (6); III. Angajaţi pe durata viabilităţii postului/catedrei. În conformitate cu prevederile art. 33 alin. (10) din Metodologie, după soluţionarea cererilor de completare de normă didactică de predare a cadrelor didactice titulare, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), precum şi după soluţionarea cererilor pentru restrângere de activitate, se soluţionează cererile de completare a normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioadă determinată, cu ore vacante/rezervate existente la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare. Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, care participă la şedinţa de repartizare pentru completarea normei didactice de predare, se ierarhizează pe discipline, în baza punctajului rezultat din evaluarea activităţii, conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2, iar soluţionarea cererilor de completare a normei didactice de predare se realizează, pe discipline, în ordinea descrescătoare a punctajelor, pe catedre vacante/rezervate incomplete şi, în mod excepţional, când acestea s-au epuizat, pe fracțiuni din catedre vacante/rezervate complete, cu ore în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare. În cazul punctajelor egale se aplică criteriile de departajare prevăzute la art. 33 alin. (8) şi (9).
Atasam prezentului mesaj documentele specifice etapei.
|