Stimați colegi,
Pe pagina oficială a Ministerului Educației a fost publicat Ghidul Solicitantului - condiții specifice de accesare a Schemei de Granturi - runda 1 - din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat de Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) în cadrul Reformei 3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii și Investiției 4. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar, din Componenta C.15.
https://edu.ro/ghidul_solicitantului_PNRASAnexele menționate în ghid pot fi din atașament.
Documentul se adresează unităților de învățământ gimnazial de stat cu risc ridicat și mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii (PTȘ), eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS (lista școlilor eligibile în cadrul rundei 1 a fost aprobată prin OME nr. 3.319/01.03.2022).
Ghidul conține informațiile specifice necesare în vederea lansării apelului de proiecte Schema de granturi PNRAS - runda 1, respectiv: modalitatea de completare și de depunere a cererii de finanțare, condiții de eligibilitate, criterii de evaluare, descrierea etapelor de verificare administrativă și evaluare a proiectelor.
Obiectivul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este reducerea părăsirea timpurii a școlii. Investiția se va realiza cu urmărirea celor două etape menționate mai jos:
- Alocarea de granturi de 3 ani în doua loturi pe parcursul anilor 2022 si 2023 unui număr minim de 2500 școli.
- Alocarea se va baza pe o listă restrânsă a instituțiilor cu risc de abandon școlar întocmită de Ministerul Educației si se va încheia până la 30 iunie 2023.
- Monitorizarea implementării prin intermediul a două obiective finale care prevăd o reducere de 25 % la nivel național a școlilor cu prioritate ridicată pe baza indicelui compozit de vulnerabilitate privind părăsirea timpurie a școlii la sfârșitul granturilor de 3 ani (30 iunie 2026) și digitalizarea a 2 500 de școli incluse în programul privind abandonul școlar (31 decembrie 2023).
-Implementarea investiției conform PNRR va fi finalizată până la 30 iunie 2026.
Cererea de finanțare se depune în format electronic, accesând
https://uefiscdi-direct.ro, secțiunea Sign Up.
Pentru că procesul de înregistrare necesită o adresă de e-mail, se recomandă utilizarea adresei școlii sau e-mail-ului utilizat în SIIIR.
Sistemul informatic de depunere a aplicațiilor va fi deschis în data de 2
martie 2022 şi se va închide în data de 14 martie 2022, ora 16.00.
În această perioadă, potențialii beneficiari ai apelului pot adresa întrebări legate de depunerea cererilor de finanțare la adresa de e-mail
consultare.pocu@edu.gov.ro.
Depunerea proiectelor se face în perioada 2-14 martie 2022.Cu considerație, inspector școlar, prof. Claudia Bălici