FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA

Forumul permite utilizatorilor să-şi expună ideile, opiniile şi documentele într-un mod organizat. Scopul forumului este să faciliteze comunicarea.
Aprilie 27th, 2024, 3:36 pm


Cine este conectat

Cine este conectat Avem 95 utilizatori conectati recent :: 0 inregistrati, 0 ascunsi si 95 vizitatori (Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi in ultimele 240 minute)
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 5383 in data Ianuarie 17th, 2023, 8:05 pm

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 95 vizitatori

UTC + 1 ora [ DST ]




Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Titlul mesajului: Precizari restrangeri de activitate 2023
MesajScris: Februarie 12th, 2023, 7:27 pm 
Neconectati
Membru

Inscris: Iulie 10th, 2008, 12:34 pm
Mesaje: 672
Ref. Soluţionarea restrângerilor de activitate – sesiunea 2023
Cadrul juridic
Restrângerile de activitate se soluţionează având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit. h), art. 4 alin. (2, 4-12), art. 5 alin.
(1-3, 5-6), art. 17 alin. (8-11), art. 19, art. 25 alin. (2-8), art. 26 alin. (1-5), art. 27 alin. (4), art. 31 alin. (6,8), art. 34-50, art.
108 alin. (2-3) şi art. 109 alin. (1, 5) din Metodologia–cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din
învăţământul preuniversitar în anul 2023-2024, aprobată prin OME nr. 6218/09.11.2022, numită în continuare Metodologie.
În conformitate cu prevederile Pct. I, alin. 5 din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul
preuniversitar pentru anul şcolar 2023-2024, Anexa nr.19 la Metodologie, în perioada 21 februarie - 14 martie 2023, se
desfăşoară etapa de transfer al personalului didactic disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea
reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ.
Soluţionarea restrângerilor de activitate se face în şedinţă de repartizare, la nivelul inspectoratului şcolar, prin transfer
consimţit între unităţile de învăţământ sau transfer la cerere al personalului didactic titular, desemnat de consiliile de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca fiind în restrângere de activitate pentru anul şcolar 2023-2024.
Situaţia de restrângere de activitate
Situaţia de restrângere de activitate este definită în art. 25 alin. (2) din Metodologie, astfel:
Cadrul didactic titular sau cadrul didactic debutant prevăzut la art. 21 alin. (4, 6) precum şi cadrul didactic angajat pe durata
viabilităţii postului didactic/catedrei pentru care nu se poate constitui cel puţin jumătate de normă didactică de predare în
specialitate, în conformitate cu decizia de numire/transfer/repartizare pe post/catedră sau pentru care postul/norma
didactică de predare nu se mai încadrează în sistemul de normare privind efectivele de preşcolari şi elevi prevăzute de lege,
luând în considerare şi reducerea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare în condiţiile art. 262
alin. (4) şi (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, se află în situaţia de
restrângere de activitate.
Stabilirea persoanei aflată în restrângere de activitate
Stabilirea persoanei care se află în restrângere de activitate se face în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (3-4) din
Metodologie.
Etapa 1. În etapa de constituire a normei didactice de predare şi încadrare a personalului didactic de predare titular, a
cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) precum şi a celor angajate pe perioada viabilităţii postului
didactic/catedrei, situaţii care vizează două sau mai multe cadre didactice titulare/angajate la aceeaşi specialitate, se
renunţă, în ordine la următoarele categorii de personal didactic de predare, conform lit. a)-q):
a) activitatea prestată de personalul didactic de predare care solicită plecarea din unitate pe motivul reducerii activităţii; în cazul
în care două sau mai multe persoane de aceeaşi specialitate solicită plecarea din unitatea de învăţământ, pleacă persoana
care întruneşte punctajul cel mai mare/media cea mare în urma evaluării;
b) activitatea prestată de personalul didactic de predare care a obţinut calificativul nesatisfăcător sau satisfăcător la ultima
evaluare anuală;
c) activitatea prestată de personalul didactic de predare sancţionat disciplinar în anul şcolar curent sau în ultimii 2 (doi) ani şcolari
încheiaţi;
d) activitatea prestată de personalul didactic de predare ale cărui specializări dobândite prin studii nu sunt în concordanţă cu
postul didactic ocupat/catedra ocupată, conform Centralizatorului;
e) activitatea prestată de cadrele didactice titulare, femei, care îndeplinesc condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita
de vârstă şi stagiul de cotizare şi optează pentru pensionare începând cu data de 1 septembrie 2023, la solicitarea acestora;
f) activitatea prestată de personalul didactic de predare titular care împlineşte vârsta de 65 de ani până la data de 1 septembrie
2023;
g) activitatea prestată de personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a
postului/catedrei;
h) activitatea prestată de cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) care nu sunt înscrise la examenul naţional de
definitivare în învăţământ;
i) activitatea prestată de cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) care sunt înscrise la examenul naţional
de definitivare în învăţământ, sesiunea 2023;
j) activitatea prestată de personalul didactic de predare ale cărui studii nu sunt în concordanţă cu nivelul cel mai înalt al unităţii
de învăţământ corespunzător postului didactic ocupat;
k) activitatea prestată de personalul didactic de predare care nu este numit/transferat/repartizat pe nivelul cel mai înalt al unităţii
de învăţământ corespunzător postului didactic ocupat, conform documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
l) în situaţia reducerii numărului de ore la catedrele din învăţământul special, activitatea prestată de cadrele didactice care nu au
finalizat studii universitare sau studii postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educației
- studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de
masterat, cu una din specializările: psihopedagogie specială, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie socială,
pedagogie specială, psihosociologie, filosofie-istorie (absolvenţi ai promoțiilor 1978-1994) - în concordanţă cu Centralizatorul
ori studii universitare de masterat/master în domeniile psihologie sau ştiinţele educaţiei, în concordanţă cu Centralizatorul
pentru învăţământul special;
m) activitatea prestată de personalul didactic de predare care nu deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic,
conform prezentei Metodologii;
n) în situaţia reducerii numărului de grupe/clase sau de ore la clasele/grupele din unităţile de învăţământ în care se şcolarizează
alternative educaţionale, activitatea prestată de personalul didactic de predare care nu deţine documentele care atestă
parcurgerea modulelor de pedagogie specifice alternativelor educaţionale care se şcolarizează în unitatea de învăţământ
respectivă, eliberate de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizează alternative educaţionale în România;
o) în situaţia reducerii numărului de ore la clasele/grupele cu predare intensivă/bilingvă sau în limbile minorităţilor naţionale,
activitatea prestată de personalul didactic de predare care nu a absolvit studiile în limba în care se face predarea la aceste
clase/grupe;
p) activitatea prestată de personalul didactic de predare titular numit/transferat/repartizat în două sau mai multe unităţi de
învăţământ preuniversitar, în cazul în care la nivelul uneia dintre unităţi de învăţământ se constată diminuarea numărului de
ore.
q) activitatea prestată de personalul didactic de predare titular care a dobândit definitivarea în învăţământ, cu o vechime la
catedră mai mare de 5 (cinci) ani, care nu face dovada acumulării în ultimul ciclu complet de 5 (cinci) ani lucraţi efectiv în
funcţii didactice de predare sau în funcţii de conducere în unităţi de învăţământ ori în funcţii de conducere sau de îndrumare şi
control în inspectoratele şcolare calculat de la data promovării examenului de definitivare în învăţământ, fără a lua în calcul
perioadele de suspendare a contractului individual de muncă, a minimum 90 de credite profesionale transferabile, conform art.
245 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare sau a uneia dintre condiţiile prevăzute la art. 82 lit.
a)-e) din Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5561/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Etapa 2. În cazul apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a personalului didactic de predare la nivelul unei unităţi de
învăţământ, de completare a normei didactice de predare sau de restrângere de activitate, pe parcursul anului şcolar,
situaţii care vizează două sau mai multe cadre didactice titulare/angajate la aceeaşi specialitate, conform prevederilor art.
25 alin. (4) din Metodologie, se renunţă, în ordine, la:
a) activitatea prestată de:
i. personalul didactic de predare fără studii corespunzătoare postului
ii. (personalul didactic de predare pensionat, asociat, calificat angajat pe perioadă determinată, titular
încadrat în regim de plata cu ora;
iii. personalul didactic de predare în baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată;
iv. personalul didactic de predare titular detaşat la cerere;
v. personalul didactic de predare titular detaşat în interesul învățământului;
b) activitatea prestată de prestată de personalul didactic de predare prevăzut la art. 25 alin. (3), lit. a)-q).
Etapa 3. În cazul în care restrângerea de activitate, care vizează două sau mai multe persoane titulare/angajate de
aceeaşi specialitate la nivelul unei unităţi de învăţământ, nu se soluţionează prin aplicarea prevederilor art. 25 alin. (3) sau
(4), după caz şi nici luând în considerare cererile de reducere a normei didactice de predare în condiţiile art. 262 alin. (4) şi
(5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, desemnarea cadrelor didactice care
intră în restrângere de activitate se realizează:
▪ prin organizarea unui concurs;
▪ prin evaluare obiectivă, conform punctajului stabilit pe baza Fişei de evaluare aprobată de CA al ISJ Hunedoara.
Hotărârea privind modalitatea de stabilire a persoanei aflate în restrângere de activitate, concurs sau evaluare obiectivă
pe baza punctajului, se stabileşte în Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.

Desemnarea prin concurs a cadrului didactic aflat în restrângere de activitate se face de o comisie de evaluare, stabilită
conform prevederilor art. 25 alin. (6) din Metodologie.
Desemnarea prin evaluare obiectivă a cadrului didactic aflat în restrângere de activitate, se face pe baza punctajului
calculat conform Fişei de evaluare aprobată de ISJ Hunedoara. Fişa de evaluare respectă criteriile stabilite în Anexa nr. 2 la
Metodologie.
Evaluarea obiectivă se face de către o comisie stabilită în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (7) din Metodologie.
Conform prevederilor art. 27 alin. (4) din Metodologie, cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate nu a fost
soluţionată prin transfer în anii precedenţi, nu fac obiectul restrângerii de activitate la nivelul unităţii de învăţământ la care
sunt titulare şi participă la etapa judeţeană de transfer pentru restrângere de activitate, cu excepţia cadrelor didactice care
au posibilitatea de a reveni în unităţile de învăţământ de la care au fost detaşate, conform prevederilor art. 23 alin. (2) şi a
cadrelor didactice pentru care s-au emis decizii de transfer în condiţiile art. 27 alin. (1) şi (2).
În situaţia în care la unitatea de învăţământ de la care un cadru didactic a fost detaşat în interesul învăţământului pentru
nesoluţionarea restrângerii de activitate se vacantează un post didactic/o catedră în specialitatea cadrului didactic aflat în
restrângere de activitate nesoluţionată, în concordanţă cu documentul de numire/transfer/repartizare, cadrul didactic
respectiv revine ca titular pe postul didactic/catedra vacantat(ă), directorul unităţii de învăţământ având obligaţia să
comunice în scris acestuia decizia de revenire pe postul/catedra deţinut(ă) anterior.
Cadrele didactice titulare care în perioada stabilirii şi soluţionării reducerilor de activitate se încadrează în prevederile art.
255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt afectate de restrângere de
activitate, în situaţia în care la aceeaşi catedră sunt mai multe cadre didactice titulare, decât la solicitarea scrisă/cu
acordul persoanelor în cauză, exceptând situaţia prevăzută la art. 19 alin. (2) lit. e), conform prevederilor art. 26 alin. (1) din
Metodologie.
Probe orale, probe practice, inspecţii speciale la clasă
Conform prevederilor art. 4 alin. (4-5) din Metodologie cadrele didactice care solicită transferul pentru restrângere de
activitate, pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate la clase/grupe cu predare în limbile minorităților naționale susțin o
probă orală de cunoaștere a limbii minorității în care urmează să se facă predarea.
Stabilirea condiţiilor specifice de ocupare a posturilor
Condiţiile specifice de ocupare a posturilor se stabilesc în conformitate cu prevederile art. 30 alin. (4) din Metodologie.
Consiliul de administrație al unității de învățământ poate stabili condiţii specifice de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante în cadrul etapelor de transfer consimțit și pretransfer consimţit între unităţile de
învăţământ preuniversitar precum şi în cadrul etapei de modificare a repartizării cadrelor didactice angajate cu
contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma
didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră.
▪ Condiţiile specifice stabilite pentru etapa de transfer consimţit între unităţile de învăţământ nu mai pot fi
modificate şi rămân valabile şi pentru etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ şi de modificare
a repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a
postului/catedrei.
Condiţiile specifice trebuie să fie aceleaşi pentru toate posturile didactice/catedrele vacante;
Condiţiile specifice se avizează de comisia judeţeană de mobilitate luând în considerare faptul că acestea:
o trebuie să nu fie discriminatorii,
o trebuie să nu încalce şi să nu fie contrare prevederilor Metodologiei şi legislației în vigoare.
Condiţiile specifice nu reprezintă criteriu de ierarhizare.
După avizarea condiţiilor specifice de către comisia judeţeană de mobilitate, acestea se fac publice prin afişare pe
site-ul inspectoratului şcolar, iar unităţile de învăţământ au obligaţia de a le face publice prin afişare la avizierul
unităţii de învăţământ şi pe site-ul propriu, dacă există.
Calendarul etapei de soluţionare a restrângerilor de activitate:
 09-20 ianuarie 2023, stabilirea personalului aflat în restrângere de activitate prin concurs sau prin evaluare
obiectivă;
 20-27 ianuarie 2023, consiliului de administraţie al unităţii stabileşte lista finală a personalului didactic aflat în
restrângere de activitate:
 23-27 ianuarie 2023, directorul unităţii comunică inspectoratului şcolar prin email (mru.isj.hd@gmail.com),
13-17 februarie 2023, se analizează cu directorii unităţilor de învăţământ, conform graficului afişat, în cadrul
Comisiei judeţene de mobilitate, situaţia restrângerilor de activitate pentru anul şcolar 2023-2024.
17 februarie 2023 - Termen limită pentru comunicarea la ISJ Hunedoara a situaţiei finale a restrângerilor de activitate
cu nominalizarea tuturor titularilor aflaţi în restrângere de activitate în anul şcolar 2023-202.
17 februarie 2023 - Termen limită pentru comunicarea la I.S.J. Hunedoara, în vederea avizării de către Comisia
judeţeană de mobilitate, a condiţiilor specifice de ocupare a posturilor didactice prin transfer consimţit între
unităţile de învăţământ.
Se foloseşte Modelul editabil anexat (TRA_CONDITII_SPECIFICE_2023.docx).
Se transmit documentele cu propunerile pentru condiţii specifice de ocupare a posturilor şi în format editabil, pe adresa de e-mail mru.isj.hd@gmail.com
 21 februarie 2023- Afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare
aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin
transfer/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare.
 21 februarie 2023, Afişarea la I.S.J. Hunedoara şi la sediul unităţilor de învăţământ a listei posturilor
didactice/catedrele vacante/rezervate complete şi incomplete pentru etapa de soluţionare a restrângerilor de
activitate;
o Afişarea la I.S.J. Hunedoara a listei cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate în anul şcolar 2023-
2024;
o Afişarea la I.S.J. Hunedoara a condiţiilor specifice de ocupare a posturilor didactice în etapa de transfer
consimţit.
22-27 februarie 2023 – înregistrarea la inspectoratul şcolar a dosarelor, întocmite conform cerinţelor din
cererea tip pentru cadrelor didactice aflate în reducere de activitate; verificarea și avizarea dosarelor depuse de
către comisia judeţeană.
28 februarie 2023 Afişarea la inspectoratul şcolar a listei cu punctajele cadrelor didactice, care solicită
soluţionarea restrângerii de activitate.
28 februarie – 1 martie 2023Înregistrarea la ISJ Hunedoara a contestaţiilor, referitor la punctajele afişate.
28 februarie – 3 martie 2023Organizarea şi desfăşurarea inspecţiilor speciale la clasă şi a probelor
practice/probelor orale de profil
pentru soluţionarea restrângerilor de activitate, în situaţiile în care acestea sunt
cerute de Metodologie; afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar şi pe pagina web a inspectoratului
şcolar.
 2 martie 2023 – Soluţionarea contestaţiilor la punctajele acordate, în Consiliul de administraţie al I.S.J. Hunedoara şi
afişarea punctajelor finale.
28 februarie-31 martie 2023 - Cadrele didactice aflate în restrângere de activitate depun dosarele, întocmite
conform cererii tip, adresate directorului, la unităţile de învăţământ/CJRAE
, în vederea obţinerii acordului/
acordului de principiu pentru transfer consimţit.
6 martie 2023 – Analiza în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ a cererilor de obţinere a acordului
/ acordului de principiu pentru transfer consimţit; directorul emite acordul / acordul de principiu pentru transfer
sau refuzul motivat şi îl comunică solicitanţilor; directorul informează inspectoratul şcolar asupra soluţionării
cererilor de obţinere a acordului de transfer consimţit.
 6-7 martie 2023 – înregistrarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de
învățământ, de către personalul didactic care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ, la unitatea de
învățământ.
 7-8 martie 2023 – Soluţionarea contestaţiilor referitoare la refuzul emiterii acordului pentru transfer consimţit, în
Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
6-9 martie 2023 – Cadrele didactice, aflate în restrângere de activitate, depun la dosarul, înregistrat la comisia
judeţeană de mobilitate a I.S.J. Hunedoara, acordul /
acordul de principiu pentru transfer consimţit, eliberat de unităţile
de învăţământ.
10 martie 2023 – ŞEDINŢĂ DE REPARTIZARE, organizată la inspectoratul şcolar, pentru soluţionarea
restrângerilor de activitate, conform ordinii de prioritate stabilită în art. 46 din Metodologie.

Atasam cu prezentul mesaj documentele de interes pentru aceasta etapa.


Fisiere atasate:
TRA_RAPORT_COMISIE_MOBILITATE_2023.docx [24 KB]
Descarcat de 63 ori
TRA_INSTIINTARE_ISJ_2023.docx [18.88 KB]
Descarcat de 48 ori
TRA_CONDITII_SPECIFICE_2023.docx [16.98 KB]
Descarcat de 44 ori
TRA_ADEVERINTA_STATUT_POST_2023.docx [25.82 KB]
Descarcat de 52 ori
TRA_ACORD_DIRECTOR_2023.docx [18.7 KB]
Descarcat de 49 ori
TRA_2023_Cerere_transfer_pretransfer_modificare-DVP-SARS-CoV2_inspectorat.pdf [61.32 KB]
Descarcat de 55 ori
TRA_2023_Cerere_transfer_pretransfer_modificare-DVP_director.pdf [58.44 KB]
Descarcat de 52 ori
TRA_2023_Cerere_detasare_interes_nesolutionare_restrangere.pdf [69.71 KB]
Descarcat de 40 ori
Sus
 Profil Trimite mesaj privat E-mail  
 
Afisati mesajele precedente incepand cu:  Sortate dupa  
Deschide un nou topic Raspunde acestui mesaj  [ 1 mesaj ] 

UTC + 1 ora [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatori pe aceasta sectiune: Nu sunt utilizatori inregistrati si 95 vizitatori


Nu poti crea un noi topice in acest forum
Nu poti raspunde topicelor de pe aceast forum
Nu poti modifica mesajele tale din acest forum
Nu poti sterge mesajele tale din acest forum
Nu poti aduce atasamente pe acest forum

Cauta dupa:
Sari la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Varianta in limba romana © 2007 roadiro Grup