În atenția directorilor de unităti școlare/conexe din județul Hunedoara
ISJ Hunedoara a semnat un Acord/Parteneriat cu Tribunalul Hunedoara în vederea comunicării actelor de procedură in format electronic (Nr. 178/16.01.2020), acord care cuprinde și unitățile conexe și școlare din județul Hunedoara.
Ce presupune acest parteneriat?
Începând cu data de 01.12.2019 Curtea de Apel Alba Iulia şi instanţele din circumscripţia teritorială utilizează aplicaţia „TDS” (Trimitere Document Securizat) ce facilitează citarea şi comunicarea actelor de procedură către persoanele care şi-au exprimat acordul pentru transmiterea actelor în format electronic.
Comunicarea citaţiilor şi a celorlalte acte de procedură în format electronic prin intermediul aplicaţiei „TDS” reprezintă o continuare a efortului depus de instanţele din circumscripţia Curţii de Apel Alba Iulia cu introducerea „Dosarului electronic”, în beneficiul cetăţeanului prin comunicarea rapidă, eficientă şi directă instanţă-justiţiabil şi reducerea timpului necesar soluţionării dosarului.
Pentru simplificarea implementării ambelor aplicaţii, pe cererea de acces la „Dosarul electronic” este prevăzută şi rubrica corespunzătoare pentru exprimarea acordului de comunicare a procedurilor în format electronic, nefiind necesare alte formalităţi.
Curtea de Apel Alba Iulia recomandă tuturor persoanelor care au dosare pe rolul instanţelor, avocaţilor acestora inclusiv executorilor, lichidatorilor, experţilor judiciari şi altor participanţi la actul de justiţie să îşi exprime acordul pentru citarea şi comunicarea în format electronic având în vedere că, în acest mod, pot contribui efectiv la: celeritatea judecării cauzelor, reducerea timpului de lucru alocat emiterii citaţiilor şi a actelor de procedură şi, nu în
ultimul rând, la scăderea consumului de hârtie şi toner aferent emiterii citaţiilor şi actelor de procedură în format de hârtie.
Informaţii suplimentare despre derularea procedurii de citare şi comunicare prin intermediul aplicaţiei TDS: https://www.curteadeapelalbaiulia.ro/
După momentul citării şi comunicării actelor de procedură prin intermediul poştei electronice, grefierii de şedinţă vor urmări primirea din partea aplicaţiei folosite pentru comunicare a mesajului că citaţia şi actele de procedură au ajuns la destinatar.
După primirea mesajului se va proceda, de îndată, la tipărirea acestuia şi ataşarea la dosar.
Dacă în termen de 3 zile calendaristice de la momentul citării şi comunicării actelor de procedură prin intermediul poştei electronice, grefierii de şedinţă nu au primit din partea aplicaţiei folosite pentru comunicare mesajul că citaţia şi actele de procedură au ajuns la destinatar, se va proceda la emiterea citaţiei şi a actelor de procedură pe suport de hârtie şi la expedierea acestora prin mijloacele obişnuite, folosite anterior datei de 01.12.2019.
----
Noul Cod de procedură civilă permite utilizarea mijloacelor informatice de comunicare a actelor de procedură.
Astfel, art.154 alin 6 din noul Cod de procedura civilă prevede ,,Comunicarea citatiilor si a altor acte de procedură se poate face de grefa instantei si prin telefax, posta electronica sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului si confirmarea primirii acestuia, dacă partea a indicat instanței datele corespunzătoare in acest scop”.
Tot astfel, Noul Cod de procedura penala permite utilizarea mijloacelor informatice de comunicare a actelor de procedură.
Astfel, potrivit art.257 alin.5 din Codul de procedură penală ,,Citarea se poate realiza si prin intermediul postei electronice sau prin orice alt sistem de mesagerie electronica, cu acordul persoanei citate".
Potrivit art.264 alin.1 din Codul de procedura penala comunicarea celorlalte acte de procedura se face potrivit dispozitiilor prevăzute in cuprinsul capitolului referitor la citarea si comunicarea actelor de procedură.
Ce este dosarul electronic?
* Dosarul electronic este o aplicație dezvoltată de specialiștii I.T. din cadrul Tribunalului Arad și implementată cu sprijinul acestora și cu acordul Curții de Apel Timișoara.
* O aplicație prin intermediul căreia puteți vizualiza şi descărca dosarul dumneavoastră
• E suficientă o singură autentificare pentru a vizualiza toate dosarele dumneavoastră
Cum am acces la DOSARUL ELECTRONIC ?
* Pentru a avea acces la dosarul electronic, este suficient ca în documentele înaintate instanței, de preferință în partea introductivă, să fie menționate: adresa de e-mail si telefonul mobil.
* Cererea de acces (format pdf) sau (format editabil) la dosarul electronic poate fi descarcată de aici(pdf) sau aici(word)
* Cererea nu trebuie semnată, însă trebuie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.
Cine poate solicita accesul și de unde se accesează dosarul electronic?
➢ părțile din dosar
➢ avocatul unei părți
➢ executorul
➢ lichidator
➢ expertul
Dosarul electronic poate fi accesat de pe prima pagina a site-ului alengând opțiunea ACCES DOSAR ELECTRONIC
Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?
➢ Pentru autentificare se folosește adresa de e-mail și numărul de telefon mobil.
➢ Se alege din lista instanțelor, instanța unde aveți dosarul
➢ Se accesează butonul AUTENTIFICA
Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?
➢ Se introduce codul primit prin SMS format din șase cifre.
Exemplu: 123456.
În partea dreaptă sunt cifre din numărul
dumneavoastră de telefon la care este transmis codul.
➢ Se accesează butonul VERIFICA
➢Dacă în termen de 1 minut nu aţi primit SMS-ul, accesați
butonul RETRIMITE
➢Se poate solicita retrimiterea codului de acces de 3 ori
Care sunt avantajele utilizării dosarului electronic?
* Vizionarea și descărcarea dosarului de judecată;
* Rapiditatea comunicării instanță-justițiabil (actele de procedură - citații sau alte comunicari - pot fi transmise în aceeași zi, în format electronic (e-mail).
* Eliminarea pentru justițiabil/reprezentantul acestuia a alocării unei resurse de timp necesară deplasării fizice la instanță în vederea studierii dosarului în arhivă;
* Reducerea consumului de hârtie și protejarea planetei.
Pentru informaţii suplimentare privind accesul la „Dosarul electronic” şi implementarea aplicaţiei „TDS” persoanele interesate se pot adresa Biroului de informare şi relaţii publice din cadrul Curţii de Apel Alba Iulia, camera 230, etaj II,
telefon 0258819877, telefon mobil 0746100207, e-mail cosmin.muntean@just.ro,
persoană de contact expert Cosmin Muntean.
Mai multe detalii, la adresa viewtopic.php?f=150&t=20420 sau la adresa https://www.curteadeapelalbaiulia.ro/de ... ronic.html.
Dosarul electronic de instanță
Moderator: Consilier juridic
-
- Membru
- Mesaje: 1940
- Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
- Localitate: Deva
- Contact:
Dosarul electronic de instanță
Mesaj de Consilier juridic »
- Fişiere ataşate
-
1Acord ISJ Hunedoara.pdf
- (1.36 MiB) Descărcat de 37 ori
-
Adresa dosar electronic.pdf
- (914.81 KiB) Descărcat de 38 ori
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori