DARE DE SEAMĂ  A CONSILIERULUI JURIDIC PE ANUL 2023          Nr.   76   din  25 ianuarie  2024
I.	Context. Scopul principal al postului:
Consilierul juridic are ca misiune asigurarea apărării drepturilor si intereselor legitime ale statului, ale instituției publice  angajatoare, fiind astfel un participant activ la asigurarea legalității si înfăptuirea justiției. Apără instituția angajatoare, oferă consiliere conducerii instituţiei cu privire la încadrarea în prevederile actelor normative, pentru buna funcţionare a Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara   şi ajută  entitatea publică să-şi îndeplinească obiectivele, în condiţii de legalitate.
Activitățile consilierului  juridic în anul 2023, au fost desfășurate    conform cu următoarele acte normative:
1.	Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
2.	Statutul din 6 martie 2004 al profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
3.	Codul deontologic al consilierului juridic,
4.	art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare,
5.	Contractul individual de muncă,
6.	Procedurile interne.
II.	Activități :
a.	Apărarea/reprezentarea drepturilor şi a intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică. 
Am apărat și reprezentat drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în  fața  Parchetului, Poliției, altor instituții publice  și/sau private, ori de câte ori a fost cazul.  
Am apărat și reprezentat  drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar și față de orice persoană fizică, fără  discriminare sau  părtinire.
Am  sesizat  din oficiu conducerea I.S.J. Hunedoara atunci când am constat  că  interesele legitime ale inspectoratului şcolar sunt încălcate de  autorităţi publice, instituţii de orice natură, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică.
b.	Reprezentarea intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel
Pentru  buna gestionare a acestui  aspect  de contencios,   în functia de   consilier juridic am  rolul   și obligația de a  reprezenta interesele legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel (http://portal.just.ro/SitePages/acasa.aspx ). 
Procesele privind acordarea drepturilor bănești au fost soluționate de către instanțe în favoarea angajaților datorită cadrului legal favorabil acestora.
Litigiile de contencios administrativ (anulare act administrativ) au  fost soluționate către instanțe în favoarea Inspectoratului Școlar Județean.
Predominante au fost cauzele privind litigiile de muncă  care au avut ca obiect acordarea unor drepturi bănești, altele de contencios administrativ.
O cauză a litigiilor este interpretarea subiectivă a legislatiei de către angajați/angajatori, în special  legea salarizării dar  și nemulțumirile personale. 
La  procese, m-am  prezentat  la termenele la instanţele de judecată, am manifestat  conştiinciozitate şi probitate profesională  în procese și am pledat  cu demnitate faţă de completul de judecată şi față de părţile  aflate în proces, am depus concluzii orale sau note de şedinţă ori de câte ori a considerat  necesar acest lucru sau instanţa de judecată a dispus în acest sens.
Am  folosit  cu  succes  aplicația   Ministerului de  Justiție  Dosarul  electronic și  am  consiliat  directorii  cu  privire  la  implementarea Parteneriatului  Inspectorat-Tribunal privind  Dosarul  electronic.
Situația procesuală este reflectată  și ţinută la zi în Registrul special al litigilor (letric și electronic). Dosarele sunt păstrate în siguranță, în dulap încuiat, în biroul 303 din inspectorat.
Am arhivat corespunzător dosarele și documentele aferente proceselor,  conform  cu Nomenclatorul Arhivistic. 
In anul 2023 am reprezentat inspectoratul şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti (judecătorii, tribunale, curți de apel), însumând 22 de procese, cu un numar total de 43 de înfățișări, pe an. 
Situația centralizatoare a  proceselor din 2023  a fost  transmisă  auditului intern  și contabilității (Anexa nr. 1).
c.	Asigurarea asistenţei şi a consultanței de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unităţilor de învăţământ, la solicitarea acestora
Am acordat asistenţă şi consultanţă juridică la cerere, inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, unităţilor de învăţământ. 
Consilierea  s-a realizat  pe  căi  oficiale în scris, conform procedurii aprobate dar  și verbal, direct sau telefonic.
Pentru cazurile complexe,  am  completat o Fișă de evidență a cazului,  cu  număr de înregistrare  și/sau  am  înregistrat  audio-video  cazul.  
Cazurile  au   fost luate  în evidență în  Registrul de evidenţă a consultaţiilor.
În  urma  consultațiilor  oferite,  am  formulat  Informări  juridice  și  au  fost  aduse la cunoștința angajaților  din  rețeaua  școlară.
Informări  juridice   sunt  publicate aici FORUMUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN HUNEDOARA • Vizualizeaza forum - INFORMARI JURIDICE (edu.ro)  https://www.forum.isj.hd.edu.ro/viewfor ... d06a2e0627   
d.	Păstrarea evidenţei lucrărilor realizate  și păstrarea dosarelor de instanţă 
Am  gestionat și arhivat  corespunzător  documentele,  conform  cu Nomenclatorul Arhivistic.
În vederea desfăşurării activităţii în cele mai bune condiţii,  am la dispoziţie următoarele registre:
1.	Registrul de evidenţă a ieşirilor şi intrărilor de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
2.	Registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
3.	Registrul de evidenţă privind avizele scrise;
4.	Registrul de evidenţă a consultaţiilor (punctelor de vedere);
5.	Registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.
e.	Rezolvarea altor lucrări cu caracter juridic, în funcţie de specificul activităţii, repartizate de către inspectorul şcolar general
Am contrasemnat actele cu caracter juridic emise de  inspectoratul şcolar  și  am  emis  puncte de  vedere juridice, atunci când  au  fost solicitate. 
M-am implicat în activitatea de soluționare a petitiilor și a litigiilor apărute la nivel de județ prin consilierea persoanelor responsable  cu  emiterea răspunsului la petiții.
Pentru buna desfășurare a activității, am redactat   proceduri  specifice,  în  colaborare  cu alți angajați.
Împreună cu consilierul tehnic al inspectoratului școlar am analizat  legalitatea cererilor privind schimbarea destinației  imobilelor  în care au funcționat sau funcționează unități școlare.
Am  transmis  primăriilor din județul Hunedoara  legislația  specifică.
f.	Participarea la comisiile constituite la nivelul inspectoratului şcolar
În perioada analizată, am asigurat corespunzător consilierea juridică a comisiilor/consiliilor/colegilor constituite la  nivel de inspectorat școlar (mobilitate, examene naționale ale cadrelor didactice/elevilor, comisia de disciplină, comisia de etică, colegiul de disciplină, comisia de echivalare a studiilor, gradația de merit etc.).
g.	Acordarea avizului de legalitate pentru actele cu caracter juridic ale inspectoratului şcolar
Activitatea de avizare juridică (control de legalitate) s-a  efectuat după analiza exhaustivă a  actelor administrative supuse analizei (decizii, hotărâri de C.A.), prin raportare la legislația în vigoare.   
Necesitatea și oportunitatea actului a fost prezentată  personal  de  către inițiatorul proiectului de act administrativ.
Avizele favorabile cu observații și  cele nefavorabile au  fost însoțite de referate, în  vederea  refacerii și îndepărtării  neregularităților. 
Avizele au  fost  luate în evidență în Registrul de evidenţă privind avizele scrise.
Situația Deciziilor avizate de legalitate, pe  ani,  se  prezintă  astfel:
2019-492		
2020-470     
2021-943
2022-628	
2023-387
 	   	     	  
h.	Obţinerea titlurilor executorii şi transmiterea acestora la compartimentul  financiar-contabil în vederea executării
Titlurile executorii  au fost  transmise  cu  adresă  oficială  contabilului șef al  inspectoratului școlar,  în  termen.
Nu  au  fost  puse  în  executare  sentințe  neatacate și/sau  nedefinitive.
i.	Întocmirea, actualizarea şi gestionarea procedurilor interne specifice compartimentului juridic
Am desfășurat activitatea  în baza procedurilor  elaborate personal:
1.	Procedura privind reprezentarea juridică în faţa instanţelor judecătoreşti  sau a oricăror alte organe ale administraţiei de stat;
2.	Procedura privind evidența registrelor  consilierului juridic; 
3.	Procedura privind activitatea de consultanţă juridică a consilierului juridic;
4.	Procedura privind gestionarea situațiilor litigioase de căre unităție școlare;
5.	Procedura privind gestionarea dosarului electronic de căre unităție școlare;
6.	Procedura privind activitatea de acordare a vizei  juridice;
7.	Proceduri specifice  managementului riscului la compartimentul juridic (Listă de activităţi, tabel obiective specifice, plan de acţiune, baza de calcul, registru de riscuri).
Am  redactat  și  actualizat  proceduri  specifice,  în  colaborare  cu alți angajați:
1.	Procedura  privind redactarea și arhivarea documentelor; 
2.	Procedura  privind  soluționarea petitiilor;
3.	Procedura  privind  analizarea documentației de organizare a concursurilor de angajare;
4.	Procedura  privind cercetarea disciplinară  a  angajaților unităților școlare;
5.	Procedura  privind echivalarea a studiilor  efectuate în altă tară;
6.	Proceduri de interventie  în caz de violență scolară;
7.	Procedura  de  rezolvare a situaţiilor conflictuale dintre  părinți și   unitățile școlare; 
8.	Procedura de  organizare  a concursurilor de director/director adjuncți.
j.	Informarea conducerii şi a membrilor compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului
Am informat conducerea,  angajații inspectoratului școlar  și  conducerea unităților școlare  prin informări juridice postate  pe  site-ul instituției (http://www.isj.hd.edu.ro ),  cât și pe forum-ul instituției (https://forum.isj.hd.edu.ro  ), secțiunea:
Legislație- viewforum.php?f=331  
Informări juridice- viewforum.php?f=150 
În unele  cazuri, informările juridice au  fost  formulate în scris,  iar în alte  cazuri,  transmise  prin e-mail sau  watsapp, facebook.
k.	Îndeplinirea altor atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legale:
1.	Am participat activ la ședintele Consiliului de Administrație al inspectoratului școlar, în calitate de membru  de drept, 
2.	Am  contrasemnat  răspunsurile   la întrebările adresate Consiliului de Administrație;
3.	Am avizat  hotărârile Consiliului de Administrație;
4.	Am condus ședințele Comisiei  Județene de Etică de pe lângă   inspectoratul  școlar în calitate de președinte, 
5.	Am participat la ședintele Colegiului de Disciplină de pe lângă   inspectoratul  școlar, în calitate de secretar,
6.	Am  întocmit documentația specifică Colegiului de Disciplină de pe lângă   inspectoratul  școlar, în calitate de secretar,
7.	Am participat la ședintele Comisiei Paritare de pe lângă   inspectoratul  școlar, în calitate de secretar,
8.	Am desfășurat  activități specifice pe linia  implementării Strategiei naţionale anticorupţie la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara,   
9.	Am  completat  și am păstrat  registrele speciale ale consilierului juridic  în condiții de  siguranță, 
10.	Am analizat legalitatea cererilor, a petițiilor  şi a memoriilor şi am exprimat  puncte de vedere/opinii juridice, singur sau  împreună cu  personalul angajat al inspectoratului școlar,
11.	Împreună cu consilierul tehnic al inspectoratului școlar am analizat  legalitatea cererilor privind schimbarea destinației  imobilelor  în care au funcționat sau funcționează unități școlare,
12.	Am lecturat, am ținut evidenţa şi am actualizat  baza de date privind monitorizarea ordinelor şi rezoluţiilor/notelor ministrului educației (https://www.forum.isj.hd.edu.ro/viewfor ... d06a2e0627 ),
13.	Am acordat consultanţă juridică publicului  intern și extern al inspectoratului şcolar, prin programul de relații de cu publicul (6 ore pe săptămână), conform planificării aprobate de către inspectorul școlar general,
14.	Am  respectat  prevederile legale privind lucrul cu documentele neclasificate  și  clasificate şi  cu sistemele informatice,
15.	Am solicitat în  scris de la  angajați informații/mijloace probatorii pentru  procese,
16.	Am dat dovadă de rezistenţă la stres şi lucru sub presiunea timpului,
17.	Am evitat  situațiile privind  incompatibilitățile profesionale  și  am  evitat conflictul de interese, 
18.	Am  contribuit  la întocmirea notelor de serviciu emise  de  inspectorul școlar  general.
			
			
									
						
							Dare de seamă a consilierului juridic pe anul 2023
Moderator: Consilier juridic
- 
				Consilier juridic
 - Membru
 - Mesaje: 2008
 - Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
 - Localitate: Deva
 - Contact:
 
Dare de seamă a consilierului juridic pe anul 2023
Mesaj de Consilier juridic »
Actele normative   pot fi  urmărite  la  adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
			
						-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
			
				Mergi la
				
			
		
			
			
	
	- Despre forum
 - ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
 - LEGISLATIE
 - Concurs directori și directori adjuncți 2022
 - Concurs directori și directori adjuncți 2021
 - FORUMUL PĂRINȚILOR
 - Comunicate de presa
 - ↳ Comunicate generale
 - Invatamant Preuniversitar
 - ↳ Documente manageriale
 - ↳ Informatii generale
 - ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
 - ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
 - ↳ Curriculum si inspectie scolara
 - ↳ Informatii generale
 - ↳ Management institutional
 - ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
 - ↳ Curriculum descentralizat
 - ↳ Dezvoltarea resursei umane
 - ↳ Educație timpurie
 - ↳ Cercuri Pedagogice
 - ↳ CRED
 - ↳ Invatamant primar
 - ↳ Cercuri pedagogice
 - ↳ Invatamant profesional si tehnic
 - ↳ Alternative educationale si invatamant particular
 - ↳ Educatie permanenta
 - ↳ ASIGURAREA CALITATII
 - ↳ Managementul cazurilor de violență
 - ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
 - ↳ Prescolar
 - ↳ Primar
 - ↳ Gimnazial
 - ↳ Liceal si postliceal
 - ↳ Palate si cluburi ale copiilor
 - ↳ Invatamant A doua sansa
 - ↳ PRAI-PLAI-PAS
 - ↳ Mentorat
 - ↳ Bune practici in educatie
 - ↳ Tel Verde 0800816254
 - ↳ Şcoala altfel
 - Proiecte educationale internationale si europene
 - ↳ Mesaje importante pentru scoli
 - ↳ Școală după școala
 - ↳ Acreditare Erasmus+
 - ↳ PNRR
 - ↳ ROSE
 - ↳ Anunțuri achiziții ROSE
 - ↳ PNRAS
 - ↳ ERASMUS +
 - ↳ VR Workouts
 - Proiecte
 - ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
 - ↳ Proiecte POSDRU
 - ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
 - ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
 - ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
 - ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
 - ↳ Incepe o cariera de succes
 - ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
 - ↳ Proiecte POCU
 - ↳ Cod MySmis133939
 - ↳ Cod MySmis 107621
 - ↳ Cod MySmis 107731
 - ↳ Cod MySmis 106735
 - ↳ Cod MySmis 105831
 - ↳ Cod MySmis 103808
 - Discipline
 - ↳ Limba si literatura romana
 - ↳ Limbi moderne
 - ↳ Matematica
 - ↳ Informatica
 - ↳ Istorie si Socio-Umane
 - ↳ Educatie tehnologica
 - ↳ Cercuri pedagogice
 - ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
 - ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
 - ↳ Fizica-Chimie
 - ↳ Geografie
 - ↳ Biologie
 - ↳ Religie
 - ↳ Arte
 - ↳ Educatie fizica
 - ↳ Minoritati nationale
 - ↳ Bune practici
 - ↳ Minoritatea romă
 - ↳ Invatamant special si special integrat
 - Centrul județean de excelență
 - Managementul resurselor umane
 - ↳ Titularizare
 - ↳ Titularizare 2025
 - ↳ Titularizare 2024
 - ↳ Titularizare 2023
 - ↳ Titularizare 2022
 - ↳ Titularizare 2021
 - ↳ Titularizare 2020
 - ↳ Titularizare 2019
 - ↳ Titularizare 2018
 - ↳ Titularizare 2017
 - ↳ Titularizare 2016
 - ↳ Titularizare 2015
 - ↳ Titularizare 2014
 - ↳ Titularizare 2013
 - ↳ Titularizare 2012
 - ↳ Gradatii de merit
 - ↳ Gradatii de merit 2025
 - ↳ Gradații de merit 2024
 - ↳ Gradații de merit 2023
 - ↳ Gradații de merit 2022
 - ↳ Gradații de merit 2021
 - ↳ Gradații de merit 2020
 - ↳ Gradații de merit 2019
 - ↳ Gradații de merit 2018
 - ↳ Gradatii de merit 2017
 - ↳ Gradatii de merit 2015
 - ↳ Gradatii de merit 2016
 - Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
 - ↳ Concurs judetean de proiecte educative
 - ↳ Simpozioane
 - ↳ Seminarii
 - ↳ Concursuri scolare
 - Audit, Juridic
 - ↳ INFORMARI JURIDICE
 - ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
 - Plan, Salarizare, Normare
 - ↳ Documente utile
 - ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
 - ↳ Posturi didactice
 - Retea scolara
 - ↳ Informatii utile
 - Tehnic
 - ↳ Informatii utile
 - CCD
 - ↳ Programe de formare
 - ↳ Informatii utile
 - Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
 - ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
 - ↳ Informatii utile
 - ↳ Informare CORONAVIRUS
 - Examene
 - ↳ Simulari
 - ↳ Simulare 2024
 - ↳ Simulare 2023
 - ↳ Simulare 2022
 - ↳ Simulare 2021
 - ↳ Simulare 2020
 - ↳ Simulare 2019
 - ↳ Simulare 2018
 - ↳ Simulare 2017
 - ↳ Teste de antrenament
 - ↳ Evaluare Nationala 2022
 - ↳ Bacalaureat 2022
 - ↳ Evaluarea Nationala
 - ↳ Evaluare Nationala 2025
 - ↳ Evaluare Nationala 2024
 - ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Nationala 2023
 - ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Nationala 2022
 - ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluarea Națională 2021
 - ↳ Evaluare Națională 2019
 - ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Națională 2018
 - ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
 - ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
 - ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
 - ↳ Nivel 3
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Nivel 4
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Nivel 5
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Olimpiade si concursuri
 - ↳ Admitere / Inscriere
 - ↳ Admitere
 - ↳ Admitere 2025
 - ↳ Admitere 2024
 - ↳ Admitere 2023
 - ↳ Admitere 2022
 - ↳ Admitere 2021
 - ↳ Admitere 2020
 - ↳ Înscriere în învăţământul profesional
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
 - ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar
 - ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
 - ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
 - ↳ ”Ziua porților deschise”
 - ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
 - ↳ Bacalaureat
 - ↳ Bacalaureat 2025
 - ↳ Bacalaureat 2024
 - ↳ Bacalaureat 2023
 - ↳ Bacalaureat 2022
 - ↳ Bacalaureat 2021
 - ↳ Bacalaureat 2020
 - ↳ Bacalaureat 2019
 - ↳ Bacalaureat 2018
 - ↳ Bacalaureat 2017
 
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Consilier juridic, CSS_PETROSANI, scoala_rdm, scsamuel și 3 vizitatori