MENTINERI IN ANUL SCOLAR 2025-2026

Moderatori: Adriana Almasan, Maria Stefanie, Camelia Besleaga, Claudia Vasiu

Camelia Besleaga
Membru
Mesaje: 695
Membru din: Iulie 10, 2008, 12:34 pm
Contact:

MENTINERI IN ANUL SCOLAR 2025-2026

Mesaj de Camelia Besleaga »

In atentia cadrelor didactice interesate,

Stabilirea personalului didactic care îndeplinește condițiile legale de pensionare la data de 01.09.2025 și se menține în activitate ca titular în anul școlar 2025-2026, in conformitate cu Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2025-2026, aprobată prin O.M.E. nr. 7495/2024.
PREVEDERI METODOLOGICE
Art. 31 (1) Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar care îndeplineşte condiţiile legale de
pensionare şi care nu solicită pensionarea pe parcursul anului şcolar, poate rămâne în funcţie până la data încheierii anului şcolar, cu informarea
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, respectiv al ISJ/ISMB.
(2) Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de predare, de conducere, deîndrumare şi control se poate faceşi în timpul
anului şcolar, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, respectiv cu aprobarea consiliului de administraţie al ISJ/ISMB.
Cererea se soluţionează în termen de 30 zile de la data înregistrării acesteia la secretariatul unităţii de învăţământ, respectiv al ISJ/ISMB, prin decizie, care se comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii. Contestaţiile se adresează la ISJ/ISMB şi se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).
(3) Condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă şi stagiul de cotizare, la data de 1 septembrie 2025, sunt:
a) pentru femei, vârsta la ieșirea la pensie, 62 de ani şi 5 luni, 33 deani şi 1 lună stagiulcomplet de cotizare, respectiv 15 ani stagiul minim
de cotizare;
b) pentru bărbați, vârsta la ieșirea la pensie, 65 de ani, 35 de ani stagiul complet de cotizare, respectiv 15 ani stagiul minim de cotizare.
(4) Cadrele didactice titulare, femei, care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (3) lit. a), precum şi cadrele didactice,femei, care au avut
calitatea de personal didactic de predare titular, reîncadrate în funcţia de personal didactic de predare în anul şcolar 2024-2025 sub condiția
suspendării pensiei pe durata reîncadrării, care nu împlinesc 65 de ani până la data de 1 septembrie 2025, pot opta, în scris,fie pentru menţinerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani, conform prevederilor art. 229 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi
completările ulterioare, fie pentru pensionarea începând cu data de 1 septembrie 2025. Opţiunea se adresează, în scris, consiliului de administraţie
al unităţii de învăţământ, conform Calendarului. Cadrele didactice titulare, femei, care optează pentru menţinerea în activitate ca titular până la
împlinirea vârstei de 65 de ani, beneficiază de toate drepturile personalului didactic titular.
(5) Personalul didactic de predare titular din învăţământul preuniversitar căruia nu i s-a emis decizia de pensionare şi care până la data de
1 septembrie 2025 nu împlineşte vârsta de 70 de ani, poate fi menţinut în activitate ca titular, în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar
2025-2026, potrivit prevederilor art. 229 alin. (11) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, conform prezentei
Metodologii.
(6) Personalul didactic de predare care se încadrează în prevederile alin. (5) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor
de învăţământ, până la data prevăzută în Calendar. Profesorii din cadrul CJRAE/CMBRAE și profesorii din centre și cabinete de asistență
psihopedagogică/logopedice/pentru furnizarea serviciilor de sprijin se adresează consiliului de administraţie al CJRAE/CMBRAE. Cererile se
analizează şi se aprobă în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE, în perioada prevăzută de Calendar, în funcţie
de evoluţia demografică la nivel local, de planurile de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de personal şide evoluţia planurilorcadru de învăţământ.
(7) La nivelul unităţilor de învăţământ pot fi aprobate numai cererile cadrelor didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) se încadrează în prevederile alin. (5);
b) posturile didactice/catedrele pe care sunt titulare, conform documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, suntcomplete
şi au viabilitate de cel puţin un an şcolar, luând în considerare şi cererile privind reducerea normei didactice de predare, fără diminuarea salariului,
a personalului didactic de predare, conform prevederilor legale în vigoare;
c) la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ, în care urmează să fie menținute în activitate ca titulare în funcţia didactică,nu există reducere
de activitate la catedrele pe care cadrele didactice respective sunt titulare şi nu este necesară completarea/întregirea normei didactice de predare a altor cadre didactice, conform prezentei Metodologii, din unităţile de învăţământ respective cu ore din catedra pe care sunt titulare cadrele didactice care se încadrează în prevederile alin. (5) şi urmează să fie menținute în activitate, ca titular, în funcţia didactică.
(8) Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ comunică, la termenul prevăzut în Calendar, ISJ/ISMB şi cadrelor didactice
acordul/refuzul motivat privind menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, a personalului didactic de predare care se încadrează în
prevederile alin. (5), în anul şcolar 2025-2026. Comisia judeţeană/amunicipiului Bucureşti demobilitate verifică situaţiile transmise de unităţile de
învăţământ, întocmeşte listele finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (7) şi solicită menţinerea
în activitate, ca titular, în funcţia didactică, în anul şcolar 2025-2026 şi le supune spre analiză comisiei paritare de la nivelul ISJ/ISMB, însoţite de
lista cadrelor didactice titulare detaşate în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate. Comisia paritară constituită la
nivelul ISJ/ISMB trebuie să ţină seama dacă, după menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică a cadrelor didactice care îndeplinesc
cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (7), la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, se asigură numărul necesar de posturi didactice/catedre
vacante în vederea soluţionării restrângerilor de activitate cadrelor didactice titulare detaşate în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea
restrângerii de activitate.
(9) Listele finale, validate de consiliul de administraţie al ISJ/ISMB în baza hotărârii comisiei paritare de la nivelul ISJ/ISMB, se afişează
pe pagina web a ISJ/ISMB la termenul prevăzut în Calendar. Pe pagina web a ISJ/ISMB se afişează şi listele care cuprind cadrele didactice ale
căror cereri de menţinere în activitate ca titular, în funcţia didactică, în anul şcolar 2025-2026, au fost respinse la nivelulunităţilor de învăţământ sau la ISJ/ISMB cu precizarea motivului pentru care au fost respinse.
(10) Contestaţiile se depun, în scris, la ISJ/ISMB, în perioada prevăzută în Calendar. Contestaţia se soluţionează conform prevederilor art.
4 alin. (20).
(11) După soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al ISJ/ISMB, inspectorul şcolar general al ISJ/ISMB emite decizia
privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic de predare, care îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (7), în funcţia
didactică în anul şcolar 2025-2026. În baza deciziei semnate de inspectorul şcolar general al ISJ/ISMB, directorul/directorii unităţii/unităţilor de
învăţământ încheie actul adițional lacontractul individual de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată al cadrului didactic care a fost menţinut ca
titular în funcţia didactică înanul şcolar 2025-2026.
(12) Personalul didactictitular pentru care nu s-a aprobat menţinerea înfuncţia didactică, la cerere, ca titular, peste vârsta de pensionare, se
pensionează la data încheierii anului şcolar.
(13) În condițiile în care, până la data de 1 septembrie 2025, seconstată că, din cauza reducerii numărului de ore la o anumită disciplină, nu
mai este îndeplinită condiția de la alin. (7) lit. b) sau lit. c), inspectorul şcolar general al ISJ/ISMB revocă decizia emisăconform alin. (11).
(14) În situaţia reorganizării unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, prin divizare sau fuziune, cererile cadrelor didactice care se
încadrează în prevederile alin. (5) şi solicită menținerea în activitate ca titular în funcţia didactică în anul şcolar 2025-2026 se analizează de comisia numită prin decizia inspectorului şcolar general al ISJ/ISMB, conform art. 30 alin. (1), după aplicarea procedurilor prevăzutela art. 30 alin. (2)-(4)

CALENDAR ETAPA
Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (5) din Metodologie şi se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2025-2026:
a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE;
Perioada 8-23 ianuarie 2025
b) aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE şi transmiterea situaţiei la inspectoratul şcolar;
Termen: 4 februarie 2025
c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (5) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2025-2026, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare;
Perioada: 4-5 februarie 2025
d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
Perioada: 6-7 februarie 2025
e) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
Termen: 10 februarie 2025
f) emiterea și comunicarea deciziilor privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic de predare în funcţia didactică în anul şcolar 2025-2026.
Perioada: 10-14 februarie 2025
Fişiere ataşate
Model de cerere mentinere_2025(1).pdf
(442.64 KiB) Descărcat de 164 ori
MODEL CERERE OPTIUNE CADRE DIDACTICE FEMEI_2025 .pdf
(392.46 KiB) Descărcat de 176 ori
Scrie răspuns

Înapoi la “Titularizare 2025”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori