Performanță la Olimpiada Internațională de Lectură
Scris: Septembrie 7, 2016, 4:39 pm
În perioada 1-5 septembrie 2016, s-a desfășurat la Constanța cea de-a treia ediție a Olimpiadei Internaționale de Lectură, care a reunit 64 de elevi din România, Republica Moldova, Ucraina și Cipru.
Județul Hunedoara a fost reprezentat cu succes la această competiție internațională de către eleva Luana Mihaela IOVĂNESC (clasa a X-a), de la Colegiul Național de Informatică „Traian Lalescu” Hunedoara, care a obținut premiul II. Eleva a fost îndrumată de către doamna profesoară Carmen LUPESCU și s-a calificat la etapa internațională după ce s-a clasat a doua la etapa națională a Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață”.
Olimpiada internațională de lectură (OIL) valorifică experiența de lectură a elevilor din învăţământul preuniversitar, având ca scop încurajarea abordării de către aceștia a lecturii ca abilitate de viață, prin intermediul textului ficțional, nonficțional și multimodal. Elevilor li se evaluează astfel competenţele de lectură, capacitatea de a înţelege textele și capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a formula opinii, argumente şi interpretări proprii, în scris sau în cadrul unei prezentări orale sau a unei dezbateri.
Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara adresează felicitări elevei și doamnei profesor coordonator pentru rezultatul de excepție și susține performanța și excelența în educație, confirmând astfel valoarea învățământului hunedorean.
Județul Hunedoara a fost reprezentat cu succes la această competiție internațională de către eleva Luana Mihaela IOVĂNESC (clasa a X-a), de la Colegiul Național de Informatică „Traian Lalescu” Hunedoara, care a obținut premiul II. Eleva a fost îndrumată de către doamna profesoară Carmen LUPESCU și s-a calificat la etapa internațională după ce s-a clasat a doua la etapa națională a Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață”.
Olimpiada internațională de lectură (OIL) valorifică experiența de lectură a elevilor din învăţământul preuniversitar, având ca scop încurajarea abordării de către aceștia a lecturii ca abilitate de viață, prin intermediul textului ficțional, nonficțional și multimodal. Elevilor li se evaluează astfel competenţele de lectură, capacitatea de a înţelege textele și capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a formula opinii, argumente şi interpretări proprii, în scris sau în cadrul unei prezentări orale sau a unei dezbateri.
Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara adresează felicitări elevei și doamnei profesor coordonator pentru rezultatul de excepție și susține performanța și excelența în educație, confirmând astfel valoarea învățământului hunedorean.