Legislație specifică
Scris: Februarie 24, 2020, 9:20 pm
Cadrul legal care poate asigura un climat propice asigurării dreptului la educaţie al elevilor, asigurării echităţii şi egalităţii de şanse, interzicerea discriminării și segregării şcolare este realizat de către:
• Art. 16 alin. (1) și (2) din Constituţia României, republicată,
• Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu completările şi modificările ulterioare,
• Art. 2 alin. (1) și (3) din Ordonanța nr. 137 / 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicată Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (Ordinul MEN nr. 5079/2016, cu modificările şi completările ulterioare),
• Ordinul MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar,
• Metodologia de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar aprobată prin Ordinul MEC nr. 5.633 / 2019,
• Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 aprobată prin OMEC nr. 3277/2020.
Recomand unităților școlare completarea regulamentelor interne cu norme privind asigurarea dreptului la educaţie al elevilor, asigurării echităţii şi egalităţii de şanse, interzicerea discriminării și a segregării şcolare, prevederi reflectate în actele normative mai sus enumerate.
• Art. 16 alin. (1) și (2) din Constituţia României, republicată,
• Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu completările şi modificările ulterioare,
• Art. 2 alin. (1) și (3) din Ordonanța nr. 137 / 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicată Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (Ordinul MEN nr. 5079/2016, cu modificările şi completările ulterioare),
• Ordinul MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar,
• Metodologia de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar aprobată prin Ordinul MEC nr. 5.633 / 2019,
• Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 aprobată prin OMEC nr. 3277/2020.
Recomand unităților școlare completarea regulamentelor interne cu norme privind asigurarea dreptului la educaţie al elevilor, asigurării echităţii şi egalităţii de şanse, interzicerea discriminării și a segregării şcolare, prevederi reflectate în actele normative mai sus enumerate.