Stimate Doamne/ Domni profesori diriginți / coodonatori pentru proiecte și programe educative,
Dat fiind faptul că majoritatea unităților de învățămînt din județul nostru și-au planificat ca activitatea aferentă Săptămânii „Școala Altfel” să se desfășoare în perioada 30.03.2020 – 03.04.2020, vă recomandăm să adaptați specificului clasei - ținând cont de opțiunile exprimate ale elevilor și părinților - mediul virtual, la care elevii și părinții să aibă acces.
Se pot utiliza instrumentele și aplicațiile educaționale recomandate de M.E.C. și/sauspecialiști din cadrul proiectului C.R.E.D., deloc dificil de utilizat, cum ar fi:
- Zoom https://zoom.us/ sau Zoom Meeting https://zoom.us/meeting;
- Google meeting;
- Google classroom
sau alte aplicații mai atractive și pentru cei mici cum ar fi Voki-Home https://l-www.voki.com/ sauVoki Classroom https://www.voki.com/classroom/index.
Pentru elevii și cadrele didactice pentru care accesul la internet este îngreunat din cauza mai multor factori, alegeți variante simple, de tipul realizării unor proiecte tematice (în familie), postere, machete, etc. pe care să vi le comunice chiar și ulterior reluării cursurilor (evident, cu întârziere justificată a elaborării raportului sintetic).
Conform metodologiei Programului Național „Școala Altfel”, ulterior desfășurării activităților, se va elabora, pe baza analizei/sintezei din cadrul consiliului profesoral (cu participarea reprezentanților și a elevilor), raportul sintetic al programului.
Va fi o experiență inedită, care va evidenția atât creativitatea dumneavoastră, a cadrelor didactice, cât și cea a elevilor, atât de atrași de mediul on-line! Un raport authentic asupra unei activități exclusive on-line a Săptămânii „Școala Altfel”va evidenția reușitele, dificultățile, resursele și soluțiile identificate de unitățile de învățământ pentru dezvoltarea de către copii/elevi a competențelor de învățare și a abilităților socio-emoționale.
Aveți posibilitatea de a vă realiza orarul detaliat al programului pe teme mari, din domeniile cultural-artistic, cu subdomeniile: arte vizuale, teartru, literature, folclor, tradiții și obiceiuri, muzică, dans, sau domeniile culture și civilizații, ecologie și protecția mediului, educație civică, sportive sau tehnico-științific. Conținuturile aferente fiecărei teme/fiecărui domeniu vor fi inserate sub formă de link-uri ce vor fi accesate de către elevii conectați la internet (conținuturi reprezentând material video, material de lecturat, jocuri, etc.), ir sarcinile de efctuat vor fi descries sub fiecare temă/detaliu.
Evident, vă puteți organiza într-un mod și mai atractiv, creând, împreună cu elevii încăperi virtuale ori avatare personalizate prin care să le comunicați sarcinile de lucru, totul depinzând de rezultatele material specific activităților on-line, conexiunea la internet și, binențeles, maiestria în conducerea activităților virtuale. Aceasta poate fi chiar o oportunitate de a pregătii elevii mai puțin familiariați în acest domeniu, constructive.
Contextul în care ne aflăm constituie, iată, o oportunitate de a evidenția rolul și importanța problematicilor prevăzute de programele școlare din cadrul ariei curriculare Consiliere și orientare/ Consiliere și dezvoltare personală. Recomandăm a se accentua, relua sub formă integrate, chiar atractivă, elementele, cu siguranță deja parcurse împreună cu elevii la clasă, care vizează dezvoltarea în rândul elevilor a competențelor generale de adaptare a atitudinilor positive față de sine și a unui stil de viață sănătos și echilibrat, respective exersareaabilităților de management al unui stil de viață de calitate, astfel încât elevii să poată, chiar și prin transmisiune on-line, să învețe prin experimentare, autoreflecție, autoevaluare, precum și prin comunicare și rapotare la ceilați (în cazul de față, membri ai familiei). Dumneavoastră, în calitate de profesori diriginți, îndepliniți rolul de facilitator al învățării, chiar și în realitatea virtuală. Astfel, organizarea și desfășurarea orelor on-line, vor include aspect ce încurajează elevii să se manifeste în mod deschis, authentic, cu respectarea punctelor de vedere diferite.
Aveți posibilitatea de a vă inspira în munca dumneavoastră din materialele aprobate ca Resurse Educaționale Deschise publicate pe site-ul M.E.C./ inspectoratului școlar sau din alte surse al căror conținut furnizat este asigurat de autoritățile emitente (vezi material actualizate – de studio – pe https.//stirioficiale.ro/informatii).
Scopul educației ar trebui să fie pregătirea unor oamnei care să acționeze și să gîndească independent și care, în același timp, să vadă în slujba comunității realizarea supremă a vieții lor. – Albert Eistein
INSPECTOR ȘCOLAR,
Prof. Carmen BUZATU
Sugestii metodologice Școala Altfel-online!
-
- Membru
- Mesaje: 467
- Membru din: Septembrie 1, 2015, 2:34 pm
- Contact:
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori