Pagina 1 din 1

O nouă obligație pentru angajatori

Scris: Iulie 31, 2021, 9:17 am
de Consilier juridic
O nouă obligație pentru angajatori este dată de Ordinul nr. 585 / 2 iulie 2021 privind modificarea și completarea modelului-cadru al contractului individual de muncă, prevăzut în anexa la Ordinul ministrului muncii și al solidarității sociale nr. 64/2003, care a fost publicat în Monitorul Oficial numărul 712, Partea I, în data de 19 iulie 2021

Astfel, la litera M punctul 4, după litera c) se introduce o noua literă, litera c¹), cu următorul cuprins:
„c¹) să informeze angajatul cu privire la obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat;”.

Vezi aici Ordinul Ministerului Muncii, publicat în Monitorul Oficial- https://media.hotnews.ro/media_server1/ ... ea-712.pdf

Obligația angajatorilor vizează informarea tuturor salariaților prevăzuți la Art. 30 din Legea 411/2004 care guvernează Pilonul II de pensii private: atât pe cei sub 35 de ani (aderare obligatorie la Pilonul II), cât și pe cei între 35-45 de ani (aderare opțională).

Tinerii care nu își aleg fondul de pensii la care să contribuie sunt repartizați aleatoriu de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) la unul dintre cele 7 fonduri de Pilon II.

Salariații care nu se află la primul loc de muncă nu trebuie să își aleagă fondul de pensii, ei fiind deja integrați în Pilonul II.