Responsabil cu monitorizarea desfăşurării programului-pilot
Scris: Noiembrie 23, 2022, 1:05 pm
Prin DECIZIA nr. 590 din 16.11.2022 se numește doamna prof. DIMULESCU RODICA responsabil cu monitorizarea desfăşurării programului-pilot în unitățile de învăţământ din judeţul Hunedoara.
Activitatea persoanei nominalizate se desfășoară potrivit legislației în vigoare, la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, cât şi la unitățile școlare cuprinse în lista LISTA cu unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022-2023, anexă la ORDIN M.E. nr. 5.369 din 1 septembrie 2022.
Responsabilul cu monitorizarea desfăşurării programului-pilot în unitățile de învăţământ din judeţul Hunedoara desfășoară următoarele activități:
(1) primește și centralizează de la unitatea de învăţământ Raportul lunar cu privire la derularea programului-pilot, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022,
(2) colaborează cu conducerea unităţii de învăţământ precum și cu coordonatorul local de program desemnat pentru derularea programului-pilot,
(3) elaborează, publică pe site-ul propriu Raportul final privind implementarea programului-pilot, după modelul prevăzut în anexa nr. 5 la ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022,
(4) transmite, către Ministerul Educaţiei Raportul final privind implementarea programului-pilot,
(5) monitorizează implementarea programului-pilot prin diverse tipuri de activităţi şi, fără a se limita la acestea, printre care: colectare şi interpretare de date, vizite în unităţile de învăţământ, inspecţii tematice, rapoarte transmise lunar de către unitatea de învăţământ către inspectoratul şcolar judeţean,
(6) comunică Ministerului Educaţiei modificările apărute la nivelul unităţilor de învăţământ, în ceea ce priveşte numărul beneficiarilor sau schimbarea denumirii, comasarea sau desfiinţarea unor niveluri de învăţământ,
(7) arhivează documentele realizate cu privire la derularea programului-pilot și le prezintă organelor de control.
Documentele elaborate către persoana nominalizată sunt înregistrate, îndosariate, arhivate de secretarul comisiei şi se păstrează la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara.
Temei legal:
• art. 95 din LEGEA nr. 1 din 5 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale, cu modificările și completările ulterioare;
• ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, cu modificările și completările ulterioare;
• NORMELE METODOLOGICE din 16 septembrie 2022 de aplicare a O.U.G. nr. 105 din 30 iunie 2022,
• REGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, aprobat prin ORDINUL nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea, cu modificările și completările ulterioare;
• REGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M.E. nr. nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
• ORDIN M.E. nr. 5.369 din 1 septembrie 2022 privind aprobarea listei unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar, numărul de beneficiari şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022-2023,
• art. 282 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Activitatea persoanei nominalizate se desfășoară potrivit legislației în vigoare, la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, cât şi la unitățile școlare cuprinse în lista LISTA cu unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022-2023, anexă la ORDIN M.E. nr. 5.369 din 1 septembrie 2022.
Responsabilul cu monitorizarea desfăşurării programului-pilot în unitățile de învăţământ din judeţul Hunedoara desfășoară următoarele activități:
(1) primește și centralizează de la unitatea de învăţământ Raportul lunar cu privire la derularea programului-pilot, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022,
(2) colaborează cu conducerea unităţii de învăţământ precum și cu coordonatorul local de program desemnat pentru derularea programului-pilot,
(3) elaborează, publică pe site-ul propriu Raportul final privind implementarea programului-pilot, după modelul prevăzut în anexa nr. 5 la ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022,
(4) transmite, către Ministerul Educaţiei Raportul final privind implementarea programului-pilot,
(5) monitorizează implementarea programului-pilot prin diverse tipuri de activităţi şi, fără a se limita la acestea, printre care: colectare şi interpretare de date, vizite în unităţile de învăţământ, inspecţii tematice, rapoarte transmise lunar de către unitatea de învăţământ către inspectoratul şcolar judeţean,
(6) comunică Ministerului Educaţiei modificările apărute la nivelul unităţilor de învăţământ, în ceea ce priveşte numărul beneficiarilor sau schimbarea denumirii, comasarea sau desfiinţarea unor niveluri de învăţământ,
(7) arhivează documentele realizate cu privire la derularea programului-pilot și le prezintă organelor de control.
Documentele elaborate către persoana nominalizată sunt înregistrate, îndosariate, arhivate de secretarul comisiei şi se păstrează la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara.
Temei legal:
• art. 95 din LEGEA nr. 1 din 5 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale, cu modificările și completările ulterioare;
• ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 105 din 30 iunie 2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, cu modificările și completările ulterioare;
• NORMELE METODOLOGICE din 16 septembrie 2022 de aplicare a O.U.G. nr. 105 din 30 iunie 2022,
• REGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, aprobat prin ORDINUL nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea, cu modificările și completările ulterioare;
• REGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M.E. nr. nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
• ORDIN M.E. nr. 5.369 din 1 septembrie 2022 privind aprobarea listei unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar, numărul de beneficiari şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022-2023,
• art. 282 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.