Documente pe linia SSM

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1940
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

Documente pe linia SSM

Mesaj de Consilier juridic »

Documentele solicitate angajatorilor de catre inspectorii de munca, in cadrul actiunilor de control, in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM):

1. Certificat inmatriculare la Registrul Comertului si actul constitutiv al societatii (pentru S.C.);
2. Certificat constatator-autorizarea de functionare in domeniul securitatii si sanatatii in munca pentru activitatile desfasurate;
3. Registrul unic de control, copie CI/BI administrator, imputernicire scrisa si CI/BI pentru reprezentantul societatii in vederea semnarii documentelor de control;
4. Evaluarea riscurilor de accidentare si planul de prevenire si protectie;
5. Tematica de instruire, instructiuni privind periodicitatea instruirii, evidenta locurilor de munca cu pericol grav si iminent, evidenta zonelor cu risc ridicat si specific;
6. Instructiuni proprii pentru completarea reglementarilor de securitate-sanatate in munca;
7. Lista de dotare a salariatilor cu echipamente individuale de protectie;
8. Fisele de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca;
9. Fise post cu atributii in domeniul securitatii si sanatatii in munca si fise de aptitudini eliberate de medicina muncii;
10. Baza decizionala a structurii organizatorice a activitatii de prevenire si protectie (decizie lucrator desemnat si dovada curs SSM; decizie serviciu intern SSM si dovada curs SSM; contract cu serviciul extern de prevenire si protectie si certificat de abilitare);
11. Decizia de infiintare a Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca (CSSM), procesele verbale incheiate la intrunirile trimestriale ale CSSM, raportul anual al conducatorului unitatii –in CSSM- cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca, regulamentul de functionare al CSSM;
12. Avizul ISCIR pentru echipamentele tehnice ce intra sub incidenta ISCIR (instalatii de ridicat si sub presiune; aparate de incalzit);
13. Autorizare personal conform prevederilor legale;
14. Dovada masurilor luate pentru protectia impotriva electrocutarii (buletin verificare periodica-prize de pamant/ centura de impamantare);
15. Alte documente:
-Buletin determinari noxe profesionale si microclimat;
-Documente cu regim special: „Comanda de materii explozive”, „Indeplinirea comenzii”, „Registrul de evidenta intrarii si iesirii materiilor explozive in si din depozit”;
-Dispozitia de impuscare, Documentul de securitate si sanatate (industria extractiva), Programul anual de exploatare;
-Decizii interne pentru conducatorii locurilor de munca, personalul cu responsabilitati specifice (ex:manipulare-depozitare recipiente cu oxigen, deservire instalatii de aer comprimat);
-Documentul privind protectia împotriva exploziilor si Atestatul GANEx emis de INCD INSEMEX SA Petrosani;


AUTORIZAREA FUNCȚIONĂRII DIN PUNCT DE VEDERE
AL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ



În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor şi a bolilor profesionale, angajatorii au obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi.

Reglementări legale
• LEGEA securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare
• LEGEA nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum si la autorizarea funcționarii persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare - procedura de autorizare se derulează prin Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comerțului
• ORDONANTA DE URGENȚĂ nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare - procedura de autorizare se derulează prin Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comerțului
• HOTARÂREA GUVERNULUI nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare - procedura de autorizare se derulează prin Inspectoratele Teritoriale de Muncă


Autorizarea funcționării din punct de vedere al securității și sănătății în muncă
prin procedura derulată de Inspectoratul Teritorial de Muncă,
conform prevederilor H.G. nr.1426/2006


În vederea autorizării funcționării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea următoarele documente:

• Cerere (conform modelului nr.1) – în două exemplare semnate in original de angajator;
• Declarație pe proprie răspundere (conform modelului nr.2);
• Copii ale actelor de înființare;
• Opis al actelor depuse în copie (conform modelului nr.1).

Sursa https://www.inspectiamuncii.ro/web/itm- ... ui-control
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori