Modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, în condiţiile art. 931 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 01.09.2021
Cadrul juridic:
Această etapă de mobilitate se desfăşoară în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. j) şi art. 51-52 din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin OMEC nr. 5991/11.11.2020,cu modificările și completările ulterioare, numită în continuare Metodologie, la termenele prevăzute la pct. I, alin. (7) din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022, Anexa nr. 19 la Metodologie, numit în continuare Calendar.
În perioada 30 martie – 8 aprilie 2021, se soluţionează cererile de modificare a contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, în baza acordurilor emise de consiliile de administraţie ale unităţilor de învățământ.
Pot beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cadrele didactice calificate care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii generale şi condiţii specifice:
Condiţii generale:
Cadrele didactice sunt angajate în anul şcolar 2020-2021 pe un post didactic/o catedră vacant(ă) cu contract individual de muncă pe perioadă determinată de un an, contract încheiat până cel târziu la data începerii cursurilor;
sunt cadre didactice calificate care au promovat examenul naţional de definitivat;
au obţinut la un concurs național de titularizare nota/media cel puțin 7 (şapte), conform art. 64 alin. (8);
postul didactic/catedra pe care sunt încadrate în anul şcolar curent trebuie să fie vacant și complet;
în situaţia în care sunt cadre didactice debutante, trebuie să fie înscrise şi să promoveze examenul național pentru dobândirea definitivării în învățământ, sesiunea 2021;
cadrele didactice care participă şi la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021, la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este
încadrat în anul școlar curent, trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci), la proba scrisă a concursului;
dacă solicitanţii au participat la mai multe concursuri de titularizare în învățământul preuniversitar de stat, modificarea duratei contractului individual de muncă pe durata de viabilitate a postului se realizează în baza celei mai mari note/medii de repartizare obținute, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e);
la ultimul concurs de titularizare în învățământul preuniversitar de stat la care a participat nu a obţinut notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e).
Condiţii specifice:
a) posturile didactice/catedrele pe care sunt încadraţi candidaţii în anul şcolar curent:
nu au fost ocupate în etapele anterioare ale mobilității personalului didactic de predare;
sunt constituite sau se pot constitui în una sau mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică sau în una sau mai multe discipline, conform art. 51 alin. (6);
sunt complete.
b) candidaţii respectă condițiile de ocupare a postului didactic/catedrei conform Metodologiei;
c) candidaţii deţin avizele și atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei conform Metodologiei;
d) candidaţii au obținut calificativul „Foarte bine” în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și calificativul parțial “Foarte bine” în anul școlar în curs;
e) candidaţii nu au fost sancționați disciplinar în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;
f) cadrele didactice cu o vechime mai mică de 2 (doi) ani şcolari, trebuie să facă dovada că au obţinut calificativul “Foarte bine” şi că nu au fost sancționate disciplinar pe perioada desfăşurării activităţii;
g) în cazul posturilor didactice/o catedrelor care necesită probe practice sau orale, beneficiază de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, în unitatea/unitățile de învățământ în care este încadrat în condițiile în care candidatul a obținut cel puţin nota 7 (şapte) sau calificativul admis la proba practică/orală în oricare din etapele mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar.
Notă:
Cadrele didactice calificate angajate pe perioadă determinată de un an care au norma didactică de predare stabilită conform prevederilor art. 262 alin. (3), constituită din două sau mai multe discipline, care nu se ocupă în baza aceleaşi probe scrise, în concordanță cu specializările dobândite prin studii, potrivit Centralizatorului, pot beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, începând cu data de 1 septembrie 2021, în situația în care ponderea cea mai mare de ore din cadrul postului didactic/catedrei o are disciplina/o au disciplinele pentru care cadrul didactic a susținut proba scrisă sau disciplinele care constituie postul didactic/catedra au aceeași pondere, cu respectarea cumulativă a celorlalte condiții generale şi specifice.
Cadrele didactice calificate care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, încadrate pe perioadă determinată de un an pe posturi didactice/catedre constituite în două sau mai multe unităţi de învăţământ pot beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, începând cu data de 1 septembrie 2021, în situaţia în care obţin acordul consiliilor unităţilor de învăţământ privind modificarea duratei contractului individual de muncă, astfel încât, începând cu data de 1 septembrie 2021, în unităţile de învăţământ în care este încadrat să i se poată constitui un post didactic/o catedră complet(ă).
Criterii de departajare
În situația în care, la nivelul unităţii de învăţământ, la o anumită specialitate, numărul cadrelor didactice, care pot beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă şi îndeplinesc toate condițiile generale şi specifice, este mai mare decât numărul posturilor didactice/catedrelor vacante, ordinea de prioritate este:
a) cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra.
b) domiciliul cel mai apropiat de unitatea de învăţământ;
c) nota/media de repartizare cea mai mare în baza căreia se realizează modificarea contractului individual de muncă;
d) gradul didactic;
e) nota/media cea mai mare obținută la gradul didactic sau la examenul de definitivare în învățământ;
f) media de departajare cea mai mare calculată conform anexei nr. 15 la Metodologie;
g) media cea mai mare obținută la examenul de licență/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obținută la examenul de bacalaureat pentru absolvenții liceelor pedagogice.
Atribuţiile consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ
analizează cererile/dosarele/documentele depuse la secretariatul unităţii de învăţământ de către cadrele didactice care se încadrează în prevederile art. 52 alin. (1)-(6);
verifică îndeplinirea de către candidaţi a tuturor condiţiilor generale şi specifice pentru modificarea duratei contractului individual de muncă încheiat pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului;
aplică criteriile de departajare, dacă este cazul, conform prevederilor art. 52 alin. (7);
stabilesc lista cadrelor didactice propuse pentru emiterea deciziilor privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;
comunică, în scris, cadrelor didactice solicitante motivele admiterii/respingerii cererii privind modificarea duratei contractului individual de muncă.
Notă:
Persoana nemulțumită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, printr-o cerere scrisă adresată conducerii inspectoratului şcolar, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestaţia se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).
Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ
Directorii unităţilor de învăţământ înaintează inspectoratului şcolar lista cuprinzând cadrele didactice ale căror cereri au fost admise şi pentru care se propune emiterea deciziilor privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;
Directorii unităţilor de învăţământ înaintează inspectoratului şcolar şi lista cuprinzând cadrele didactice ale căror cereri au fost respinse;
Directorii unităţilor de învăţământ înaintează inspectoratului şcolar în copie, cererile depuse de cadrele didactice însoţite de documentele menţionate în cerere (dosarele candidaţilor), în vederea verificării în comisia judeţeană de mobilitate şi pentru emiterii deciziilor după validarea în consiliului de administraţie al ISJ Hunedoara;
În situaţia în care comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate constată abateri de la prevederile Metodologiei, într-o unitate de învăţământ, preşedintele comisiei solicită, în scris, directorului unităţii de învăţământ respective revenirea asupra situaţiei, cu reluarea procedurilor legale, în vederea remedierii abaterilor constatate de inspectoratul şcolar;
În baza deciziei privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, emise de inspectorul şcolar general, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică încheie cu cadrul didactic respectiv, începând cu data de 1 septembrie 2021, actul/actele adiţional(e) la contractul/contractele individual(e) de muncă pe durată determinată de un an şcolar, urmând ca, pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anual, să încheie câte un nou act adiţional/noi acte adiţionale, la contractul/contractele individual(e) de muncă pe durată determinată, de modificare a literei b) a capitolului C din contract cu menţiunea „Durata de viabilitate a postului didactic/catedrei”.
Notă:
Cadrele didactice debutante care au solicitat modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei şi nu au promovat examenul național pentru dobândirea definitivării în învățământ, sesiunea 2021, rămân încadrate, în anul şcolar 2021-2022, pe posturile didactice/catedrele solicitate prin prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, în baza deciziilor de repartizare emise de inspectorul școlar general, până la data de 30 august 2021.
Calendarul desfăşurării activităţilor
30 martie 2021
Actualizarea listei posturilor didactice / catedrelor vacante şi publicarea sub un cod unic a catedrelor constituite pe mai multe unităţi de învăţământ sau pe mai multe discipline;
30 martie – 2 aprilie 2021
Depunerea, înregistrarea cererilor candidaţilor la secretariatele unităților de învățământ; dosare întocmite conform cererii tip, Anexa 14, pag. 90 din Metodologie;
Analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ;
Comunicarea acordului sau a refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă încheiat pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului.
5 - 6 aprilie 2021
Transmiterea la inspectoratul școlar pe adresa mru.isj.hd@gmail.com a listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul sau refuzul motivat al consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei.
6 – 7 aprilie 2021
Verificarea de către comisia de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar a listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul sau refuzul motivat al consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;
Înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele școlare şi remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul şcolar;
Preşedintele comisiei judeţene de mobilitate solicită, în scris, directorului unităţii de învăţământ respective revenirea asupra situaţiei, cu reluarea procedurilor legale, în vederea remedierii abaterilor constatate de inspectoratul şcolar
8 aprilie 2021
Soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;
Listele finale, validate de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, se afişează la inspectoratul şcolar la termenul prevăzut în Calendar şi, în baza acestor liste, inspectorul şcolar general emite deciziile privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei.
9 – 16 aprilie 2021
Emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cu respectarea prevederilor art. 5 alin (5) din Metodologie.
Pentru verificarea de către Comisia judeţeană de mobilitate a propunerilor făcute de consiliile de administraţie din unităţile de învăţământ, în vederea emiterii deciziilor de repartizare, ISJ Hunedoara solicită directorilor să transmită următoarele:
1. Lista candidaţilor pentru care directorii au emis acord sau refuz motivat de modificare a duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe perioada de viabilitate a postului didactic/catedrei, tipărită din macheta;
2. Copia procesului-verbal al şedinţei consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în care au fost discutate cererile candidaţilor;
3. Dosarele candidaţilor cu documentele prevăzute în cererea-tip, pe baza cărora s-a aprobat în consiliul de administraţie modificarea duratei contractului individual de muncă, începând cu data de 01.09.2021;
Pe baza documentelor din dosare se introduc, la nivelul ISJ Hunedoara, datele candidaţilor în aplicaţia informatică a MEC în vederea obţinerii fişelor care permit ocuparea posturilor didactice în aceeaşi aplicaţie informatică.
TERMEN: 6 aprilie 2021
Etapa modificare cim - perioada viabilitatii postului
Moderatori: Camelia Besleaga, Claudia Vasiu
-
- Membru
- Mesaje: 695
- Membru din: Iulie 10, 2008, 12:34 pm
- Contact:
Etapa modificare cim - perioada viabilitatii postului
Mesaj de Camelia Besleaga »
- Fişiere ataşate
-
Cerere_modificare_contract_DVP_2021.pdf
- (281.87 KiB) Descărcat de 421 ori
-
ACORD_DIRECTOR_DVP_2021.docx
- (20.51 KiB) Descărcat de 400 ori
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori