Locurile de munca si categoriile de personal, precum si marimea concreta a sporului pentru conditii de munca prevazut in anexele nr. I-VIII din Legea-cadru nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile și completarile ulterioare si conditiile de acordare a acestuia se stabilesc prin regulament-cadru elaborat de catre fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetara: invatamant, sanatate si asistenta sociala, cultura, diplomatie, justitie, administratie, institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, precum si de catre autoritatile publice centrale autonome.
Legea-cadru nr. 153/2017 specifica ca regulamentul-cadru se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea fiecaruia dintre ministerele coordonatoare, a fiecareia dintre institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala sau a fiecareia dintre autoritatile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale si al Ministerului Finantelor Publice si cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate.
De asemenea, Legea-cadru nr. 153/2017 prevede și un termen pentru emitere și publicarea regulamentelor-cadru: cel mult 60 de zile de la publicarea acestei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ca urmare a acestei prevederi, in Monitorul Oficial nr. 95 din 31 ianuarie 2018 a fost publicat Regulamentul-cadru din 31 ianuarie 2018 privind stabilirea locurilor de munca, a categoriilor de personal, a marimii concrete a sporului pentru conditii de munca, precum si a conditiilor de acordare a acestuia pentru personalul din familia ocupationala de functii bugetare "Invatamant" (numit in continuare Regulamentul-cadru).
Regulamentul-cadru din 31 ianuarie 2018 a fost aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 34 din 31 ianuarie 2018 care a fost publicata In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 95 din 31 ianuarie 2018 si are ca temei legal prevederile art. 23 din Legea-cadru nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile și completarile ulterioare.
Regulamentul-cadru stabileste locurile de munca, categoriile de personal si marimea concreta a sporului in raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea, precum si conditiile de acordare a acestora.
Sporul pentru conditii de munca prevazut in Regulamentul-cadru se acorda, pe baza buletinelor de determinare sau, dupa caz, expertizare, emise de catre autoritatile abilitate in acest sens, pentru timpul efectiv lucrat in locurile de munca respective, in procent de pana la 15% aplicat la salariul de baza, cu incadrarea in sumele prevazute pentru cheltuieli salariale din bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
Evidenta timpului lucrat efectiv in ore se tine si se certifica de catre conducatorul fiecarui/fiecarei compartiment/structuri functionale, se avizeaza de catre seful ierarhic superior si se aproba de conducerea unitatii/institutiei.
La stabilirea concreta a sporului pentru conditii de munca se vor avea in vedere urmatorii factori:
• actionarea concomitenta a mai multor factori de risc;
• durata de expunere la actiunea factorilor de risc;
• natura factorilor nocivi - fizici, chimici sau biologici - si mecanismul de actiune a acestora asupra organismului;
• existenta unor conditii de munca ce implica un efort fizic mare In conditii nefavorabile de microclimat, zgomot intens sau vibratii, praf, radiatii, vapori, aburi;
• existenta unor conditii de munca ce implica o suprasolicitare nervoasa, care determina un risc de accidentare sau de imbolnavire;
• structura si nivelul morbiditatii In raport cu specificul locului de munca.
Cuantumul sporului se stabileste prin aplicarea cotei procentuale, care nu poate depasi 15%, asupra salariului de baza, corespunzator timpului efectiv lucrat la locurile de munca prevazute in prezentul regulament cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din anexa nr. I lit. B „Reglementari specifice personalului didactic din Invatamant“ la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Nominalizarea personalului care beneficiaza de sporul pentru conditii de munca, fara depasirea procentului de 15%, se face de catre conducatorul ierarhic si se aproba de consiliul de administratie, cu consultarea organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant sau a reprezentatiilor salariatilor la nivel de unitate/institutie acolo unde nu exista sindicate, cu respectarea prevederilor art. 25 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Incadrarea In fondurile aprobate pentru cheltuieli salariale.
Personalul care, in cadrul programului normal de munca, isi desfasoara activitatea la mai multe locuri de munca Incadrate potrivit prezentului regulament, cu sporuri diferite, beneficiaza de sporul prevazut pentru fiecare loc de munca in functie de timpul efectiv lucrat in aceste locuri, cu respectarea prevederilor art. 25 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
Personalul care, in cadrul programului normal de munca, isi desfasoara activitatea intr-un loc de munca in care actioneaza concomitent mai multi factori de risc caracteristici unor conditii de munca periculoase sau vatamatoare, astfel cum sunt definite in Hotararea Guvernului nr. 569/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea locurilor de munca, a categoriilor de personal, marimea concreta a sporului pentru conditii de munca, precum si conditiile de acordare a acestuia pentru familia ocupationala de functii bugetare „Administratie“ din administratia publica locala, beneficiaza de sporurile prevazute pentru fiecare dintre aceste conditii de munca, acordate cumulat, fara a se depasi cuantumul maxim de 15% din salariul de baza.
Unitatile si institutiile din sistemul de invatamant sunt obligate sa adopte masuri tehnice si organizatorice care sa conduca la desfasurarea activitatilor in conditii de munca optime, in termen de cel mult 6 luni de la constatarea prin buletine de determinare a conditiilor de munca.
Unitatile/institutiile din sistemul de invatamant efectueaza periodic masuratori la locurile de munca in timpul desfasurarii activitatilor. Aceste perioade nu pot fi mai mari de 6 luni.
Personalul care isi desfasoara activitatea in conditii de munca periculoase sau vatamatoare este supus examinarilor medicale periodice, prin serviciile de medicina muncii, conform legislatiei in vigoare.
Personalul didactic care isi desfasoara activitatea in alte locuri de munca in conditii de munca periculoase sau vatamatoare, altele decat cele stabilite prin prezentul regulament, beneficiaza de sporul din domeniul respectiv, prevazut de legislatia salarizarii personalului platit din fonduri publice si cu respectarea prevederilor art. 25 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
Personalului nedidactic din invatamantul preuniversitar i se aplica prevederile Hotararii Guvernului nr. 569/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea locurilor de munca, a categoriilor de personal, marimea concreta a sporului pentru conditii de munca, precum si conditiile de acordare a acestuia pentru familia ocupationala de functii bugetare „Administratie“ din administratia publica locala.
Personalului nedidactic din institutiile de invatamant superior de stat care functioneaza in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale, institutiilor si unitatilor care functioneaza in subordinea Ministerului Educatiei Nationale, unitati aflate in coordonarea Ministerului Educatiei Nationale, cluburi sportive studentesti, institutii si unitati de cercetare stiintifica care functioneaza in subordinea Ministerului Educatiei Nationale i se aplica prevederile Hotararii Guvernului nr. 917/2017 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de munca, a categoriilor de personal, a marimii concrete a sporului pentru conditii de munca, precum si a conditiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupationala de functii bugetare „Administratie“ din administratia publica centrala.
Potrivit Regulamentului-cadru, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 34 din 31 ianuarie 2018 se efectueaza noi determinari, in timpul desfasurarii activitatilor specifice, in vederea eliberarii buletinelor de determinare necesare stabilirii locurilor de munca cu conditii periculoase sau vatamatoare.
Personalului din familia ocupationala de functii bugetare "Invatamant" i se poate acorda urmatoarele sporuri:
Beneficiaza de spor de pana la 15% din salariul de baza:
• personalul care lucreaza in laboratoarele nucleare autorizate in conditiile legii, care desfasoara activitatea cu surse de radiatii sau generator de radiatii;
• personalul care lucreaza in laboratoarele si compartimentele de cercetare, care utilizeaza agenti chimici periculosi, incadrati in gradul I si II de toxicitate, precursori de gradul I si II, substante cu potential cancerigen si/sau mutagen (pC), substante cu actiune cancerigena si/sau mutagena (C), substante care pot patrunde in organism prin piele sau mucoase (P) sau substante foarte periculoase cu indicativ (Fp) sau agenti biologici cu risc de Imbolnavire apartinand grupelor 1-4 de risc si care prezinta risc de propagare in colectivitate;
• personalul din laboratoarele si compartimentele de cercetari biologice, inframicrobiologice, microbiologice, virusologice si biochimice, biochimice animale, genetice;
• personalul care lucreaza in laboratoarele si sectiile de cercetare care executa cercetari chimice, fizico-chimice, sinteze chimice, analize instrumentale in statiile-pilot si micropilot in vederea obtinerii unor noi substante;
• personalul care lucreaza la instalatiile electrice de medie si inalta tensiune;
• personalul didactic care asigura activitati didactice de predare-invatare-evaluare in unitati spitalicesti de boli infectioase sau in sectii/compartimente cu paturi de boli infectioase;
• personalul care isi desfasoara activitatea in spitale si clinici veterinare universitare.
Beneficiaza de spor de pana la 12% din salariul de baza:
• personalul care lucreaza in laboratoare si ateliere de obtinere si prelucrare metale feroase si neferoase;
• personalul care desfasoara activitate in laboratoarele si atelierele de profil in care este expus la radiatii laser, ultraviolete, infrarosu, microunde, X, gama, la campuri sonore intense de ultra si infrasunete sau la campuri magnetice si electrice foarte intense;
• personalul care desfasoara activitati de conservare si restaurare de obiecte de arta, de patrimoniu si bisericesti.
Beneficiaza de spor de pana la 10% din salariul de baza:
• personalul didactic auxiliar din bibliotecile din institutiile de invatamant superior si din bibliotecile centrale universitare care desfasoara activitati de prelucrare, conservare si restaurare carte veche/publicatii/periodice mai veche/vechi de anul 1900;
• personalul care lucreaza in laboratoarele si compartimentele de cercetari de ecologie sistemica si sustenabilitate;
• personalul incadrat In functia de model in unitatile de Invatamant cu profil de arta.
Beneficiaza de spor de pana la 7% din salariul de baza:
• personalul care lucreaza in locuri de munca aflate sub actiunea campurilor electromagnetice de radiofrecventa produse de emitatori de radiodifuziune, televiziune, emitatori pentru comunicatii, statii de radiolocatie, instalatii de curent de Inalta frecventa, statii de radio unde scurte si unde ultrascurte radiorelee In unde metrice, decimetrice, centimetrice, radiogoniometre si statii de bruiaj;
• personalul care lucreaza in unitatile de crestere a animalelor de ferma si de companie, in abatoare si in unitati de procesare a produselor de origine animala;
• personalul didactic auxiliar din unitatile/institutiile de invatamant preuniversitar care se deplaseaza in zone izolate ce indeplinesc cumulativ doua din urmatoarele conditii specifice:
o conditii dificile de acces la locurile de munca cu drumuri deteriorate, periculoase, neasfaltate, nepietruite, impracticabile transportului;
o inexistenta transportului in comun;
o localitati amplasate in zone de munte la peste 800 m altitudine sau in Delta Dunarii, in zone greu accesibile.
Beneficiaza de spor de pana la 5% din salariul de baza:
• personalul care isi desfasoara activitatea in laboratoarele de chimie, biochimie, biologie, fizica, biofizica, agrochimie, pedologie, geochimie, din institutiile si unitatile de invatamant;
• personalul care desfasoara activitati de conservare, circulatie si prelucrare de carte in depozite de carte si biblioteci cu peste 12.000 de volume, inclusiv manuale scolare, publicatii periodice si neperiodice;
• cadrul didactic, informaticianul, analistul programator, inginerul de sistem care desfasoara activitate In laboratoarele de specialitate dotate cu retele informatice constituite din cel putin 12 unitati.
Sporul pentru conditii de munca
Moderator: Consilier juridic
-
- Membru
- Mesaje: 1940
- Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
- Localitate: Deva
- Contact:
Sporul pentru conditii de munca
Mesaj de Consilier juridic »
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori