RAPORT DE ACTIVITATE
Compartimentul juridic, an școlar 2021-2022
Consilierul juridic își exercită profesia conform următoarele acte normative:
1. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
2. Statutul din 6 martie 2004 al profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare,
3. Codul deontologic al consilierului juridic,
4. art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare.
Consilierul juridic este angajat al inspectoratului școlar de la data de 19.06.2015, pe bază de Contract individual de muncă (Nr. 852 / 18.06.2015). Fișa postului a fost actualizată cu reglementări de telemuncă.
Consilierul juridic este cu statut de definitiv, membru cu drepturi depline al Asociaţiei Fidelis Legis. Dovada înscrierii în tabloul consilierilor juridici definitivi a Asociaţiei Fidelis Legis, la adresa-http://www.asociatiafidelislegis.ro/tab ... r-juridici, cu toate drepturile și obligațiile care decurg din acest statut.
Activitățile consilierului juridic în anul școlar 2021-2022, au fost desfășurate conform art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
a. Apărarea/reprezentarea drepturilor şi a intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică.
• reprezentarea/apărarea drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în fața Parchetului, Poliției, altor instituții publice și/sau private, ori de câte ori a fost cazul.
• reprezentarea/apărarea drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar și față de orice persoană fizică, fără discriminare sau părtinire.
• sesizarea forumurilor superioare atunci când a constat că interesele legitime ale inspectoratului şcolar sunt încălcate de autorităţi publice, instituţii de orice natură, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică.
b. Reprezentarea intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel
Pentru buna gestionare a acestui aspect de contencios, consilierul juridic are rolul și obligația de a reprezenta interesele legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel (http://portal.just.ro/SitePages/acasa.aspx).
Consilierul juridic a desfășurat activitatea în baza procedurilor elaborate în baza O.S.G.G. nr. 600/2018, actualizat:
1. Procedura privind gestionarea situatiilor litigioase la nivelul I.S.J. Hunedoara (Nr. 5.108/07.10.2015);
2. Procedura privind evidența registrelor consilierului juridic ( Nr. 5.080/06.10.2015);
3. Procedura privind reprezentarea juridică în faţa instanţelor judecătoreşti sau a oricăror alte organe ale administraţiei de stat (Nr. 6.665/ 24.11.2016);
4. Acte specifice managementului riscului la compartimentul juridic (Registrul riscurilor-Listă de activităţi, tabel obiective specifice, plan de acţiune, baza de calcul, registru de riscuri).
Consilierul juridic a oferit unităţilor școlare consiliere juridică pe linie procesuală conform Adresei nr. 6.665/ 24.11.2016 emisă de I.S.J. Hunedoara.
Prin sentințele civile pronunțate de Tribunalul Hunedoara s-au admis acțiunile formulate de S.I.P. Județul Hunedoara în numele membrilor de sindicat și s-a dispus obligarea unității de învățământ la:
- calculul și plata drepturilor salariale neacordate, respectiv a diferențelor salariale rezultate din neaplicarea la salariul de bază aflat în plată a majorărilor/creșterilor salariale, acordate diferențiat în raport de funcția deținută/dreptul obținut (o majorare/creștere a salariului de bază cu 10%, având în vedere calitatea lor de diriginte;
- creșterea salariului de bază cu 25%, efect al obținerii gradației de merit prin concurs;
- majorarea cu 15% a salariului de bază, față de faptul că își desfășoară activitatea în învățământul special;
- creșterea salariului de bază cu 7% / 10% / 15% / 20%, ca urmare a asigurării predării simultane la 2 sau 3 clase de elevi/grupe de preșcolari, respectiv la 4 sau 5 clase de elevi;
- majorarea salariului de bază cu 10% pentru activitatea de control financiar preventiv), sume ce urmează a fi actualizate în funcție de rata inflației la data plății;
- plata dobânzii legale penalizatoare începând cu data nașterii dreptului și până la plata sumei datorate;
- plata pe viitor a drepturilor salariale cuvenite reprezentând majorări/creșteri ale salariului de bază, respectiv pe perioada cât îndeplinesc condițiile pentru acordarea drepturilor în cauză și a menținerii prevederilor legale care instituie acordarea majorărilor salariale solicitate.
In anul școlar 2021-2022, consilierul juridic a reprezentat inspectoratul şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti (judecătorii, tribunale, curți de apel), însumând 25 de procese, cu un număr total de 78 de înfățișări pe an școlar.
Modul de lucru, potrivit procedurii:
1. după primirea cererii de chemare în judecată, a formulat întâmpinare şi a solicitat compartimentelor specializate/ inspectorat școlar/ unităţilor de învăţământ toate documentele necesare pentru apărare,
2. întâmpinarea/apelul/recursul/orice altă cale de atac, etc. este înaintată inspectorului şcolar general/ inspectorului şcolar general adjunct pentru a fi semnată, în calitate de reprezentant legal al instituţiei,
3. întâmpinarea/apelul/recursul/orice altă cale de atac, etc. semnată şi însoţită de documentele aferente este depusă de către consilierul juridic fie la registratura instanţei, fie la registratura I.Ş.J. Hunedoara în vederea comunicării prin poştă a acesteia, prin scrisoare recomandată sau prin fax. In cazul în care instanta are adresa electronica, comunicarea a fost făcută si prin e-mail,
4. cu delegație, s-a prezentat în faţa instanţei / a organului cu activitate administrativ-jurisdicţională / a organului penal, etc. şi a apărat interesele instituţiei prin administrarea de mijloace probatorii, depunerea de note de şedinţă sau concluzii scrise şi prin susţinerea orală în faţa instanţei / organului abilitat a concluziilor atât pe excepţiile invocate cât şi pe fondul cauzei,
5. a verificat la arhiva instanţei/ organului abilitat soluţia dată şi a informat inspectorul şcolar general/ inspectorului şcolar general adjunct despre dispoziţiile instanţei/organului abilitat,
6. a formulat căile de atac necesare sau întâmpinare la apelul/recursul/altă cale de atac introdusă de partea adversă şi reprezintă instituţia şi în faţa instanţei competente să judece calea de atac respective,
7. sentinţele/hotărârile definitive sunt comunicate inspectorului şcolar general în vederea punerii în aplicare, apoi trimise cu adresă contabilului șef/biroului plan salarizare,
8. a sprijinit compartimentele implicate la solicitarea inspectorul şcolar general în vederea luării măsurilor ce se impun ca urmare a pronunţării sentinţei/hotărârii şi pentru emiterea deciziilor aferente, în limita competenţelor,a procedat la învestirea cu formulă executorie a hotărârior judecătoresti rămase definitive,
9. a depus dosarul cu toate documentele aferente în urma soluţionării definitive şi irevocabile, la compartimentul Secretariat-Arhivă din cadrul I.Ş.J. Hunedoara, în vederea arhivării.
Comparativ, situația statistică pe ultimii 6 ani școlari, se prezintă astfel:
Anul Procese
2017-2018 61
2018-2019 29
2019-2020 47
2020-2021 41
2021-2022 25
Procesele avute au fost de natura:
• acordarea drepturilor bănești,
• contenciosului administrativ (anulare act administrativ).
Predominante au fost cauzele privind litigiile de muncă care au avut ca obiect acordarea unor drepturi bănești, altele de contencios administrativ:
• creșterea salariului de bază cu 25%, efect al obținerii gradației de merit prin concurs,
• calculul şi plata către reclamant a drepturilor salariale neacordate reprezentând diferenţe salariale rezultate din neaplicarea la salariul de bază aflat în plată a majorărilor/creşterilor salariale, acordate diferenţiat în raport de funcţia deţinută/dreptul obţinut, respectiv majorarea salariului de bază cu 10% pentru exercitarea activităţii de control financiar preventiv, începând cu data de 01.09.2017, actualizate cu rata inflaţiei la data plăţii,
• plata, în favoarea reclamantului, a dobânzii legale penalizatoare ce se va calcula asupra drepturilor salariale de mai sus, începând cu data naşterii drepturilor şi până la plata sumei datorate,
• plata, în favoarea reclamantului şi pentru viitor drepturile salariale cuvenite, respectiv pe perioada cât îndeplineşte condiţiile pentru acordarea drepturilor în cauză şi a menţinerii prevederilor legale care instituire acordarea majorării salariale solicitate,
• calculul şi plata către fiecare reclamant a drepturilor salariale neacordate reprezentând sporul pentru condiţii de muncă periculoase sau vătămătoare, în cuantum de 15% din salariul de bază, actualizate cu rata inflaţiei la data plăţii,
• plata, în favoarea reclamanţilor, a dobânzii legale penalizatoare ce se va calcula asupra drepturilor salariale de mai sus, începând cu data naşterii drepturilor şi până la data plăţii acestora,
• plata către reclamanţi şi pentru viitor sporul pentru condiţii de muncă periculoase sau vătămătoare, în cuantum de 15% din salariul de bază, respectiv pe perioada existenţei raportului de muncă şi a menţinerii condiţiilor de muncă, dar şi a prevederilor legale care instituie dreptul salarial solicitat.
O cauză a litigiilor este interpretarea subiectivă a legislatiei de către angajați/angajatori, în special legea salarizării dar și nemulțumirile personale.
La procese, consilierul juridic s-a prezentat la termenele la instanţele de judecată, a manifestat conștiinciozitate şi probitate profesională în procese și a pledat cu demnitate faţă de completul de judecată şi față de părţile aflate în proces, a depus concluzii orale sau note de şedinţă ori de câte ori a considerat necesar acest lucru sau instanţa de judecată a dispus în acest sens.
Consilierul juridic a folosit aplicația Ministerului de Justiție Dosarul electronic și a consiliat directorii cu privire la implementarea Parteneriatului Inspectorat -Tribunal HD privind Dosarul electronic și a arhivat corespunzător dosarele și documentele aferente proceselor, conform cu Nomenclatorul Arhivistic. Dosarele sunt păstrate în siguranță, în dulap încuiat, în biroul 303 din inspectorat.
Situația procesuală este reflectată și ţinută la zi în Registrul special al litigilor (letric și electronic).
Situația centralizată a litigilor a fost transmisă auditului intern și contabilității inspectoratului școlar.
c. Asigurarea asistenţei şi a consultanței de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unităţilor de învăţământ, la solicitarea acestora
Pe parcursul întregului an școlar s-a acordat asistenţă şi consultanţă juridică la cerere, inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, unităţilor de învăţământ.
Consilierea s-a realizat pe căi oficiale în scris, conform procedurii aprobate dar și verbal, direct sau telefonic.
Pentru cazurile complexe, s-a completat o Fișă de evidență a cazului, cu număr de înregistrare și/sau s-a înregistrat audio-video cazul.
Cazurile au fost luate în evidență în Registrul de evidenţă a consultaţiilor.
În urma consultațiilor oferite, a formulat Informări juridice și au fost aduse la cunoștința angajaților din rețeaua școlară.
d. Păstrarea evidenţei lucrărilor realizate și păstrarea dosarelor de instanţă
În vederea desfăşurării activităţii în cele mai bune condiţii, s-a pus la dispoziţie următoarele registre:
1. Registrul de evidenţă a ieşirilor şi intrărilor de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
2. Registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
3. Registrul de evidenţă privind avizele scrise;
4. Registrul de evidenţă a consultaţiilor (punctelor de vedere);
5. Registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.
RAPORT DE ACTIVITATE, an școlar 2021-2022
Moderator: Consilier juridic
-
- Membru
- Mesaje: 1940
- Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
- Localitate: Deva
- Contact:
RAPORT DE ACTIVITATE, an școlar 2021-2022
Mesaj de Consilier juridic »
- Fişiere ataşate
-
RAPORT DE ACTIVITATE JURIDIC 2021-2022 final.pdf
- (269.56 KiB) Descărcat de 96 ori
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori