Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Moderator: Cristina Blaj
-
- Membru
- Mesaje: 326
- Membru din: Septembrie 5, 2016, 7:52 am
- Contact:
Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională
Testul se organizează la nivelul unităţii de învăţământ, conform unui grafic/calendar stabilit anterior. Atașăm prezentului, cadrul legislativ în baza căruia se organizează acest demers.
Testul se organizează numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase.
Art. 7. Elevii care, anterior înscrierii în clasa a V-a, la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională, au promovat examene de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, la un nivel de competență egal sau superior nivelului A1 din CECRL, sunt admiși fără a mai susține proba de competențe lingvistice la limba modernă respectivă, numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru acest tip de clase este egal cu numărul de locuri aprobat pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională. În cazul în care numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toți elevii susțin testul pentru evaluarea nivelului de competență lingvistică.
Structura testului de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională vizează competențele şi cunoştinţele acumulate în clasele III-IV şi constă într-o probă orală și o probă scrisă.
PROBA ORALĂ
a) Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat dintr-unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a şi a IV-a.
Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe
biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înţelegerea globală şi detaliată a textului.
b) Etapa a II -a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.
Biletele necesare pentru proba orală vor fi elaborate astfel:
- pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de MEN) conţinând fiecare un text de 50-75 cuvinte şi 2-3 întrebări de verificare a înţelegerii globale şi detaliate a textului respectiv. Elevul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasă sau, dacă doreşte, din setul care corespunde altui manual.
- pentru etapa a II-a – un set de bilete conţinând subiecte de interacţiune verbală în conformitate cu programa şcolară pentru clasele a III-a şi a IV-a. Elevii (în perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacţiunea verbală timp de 3-5 minute şi apoi revin în faţa comisiei pentru a prezenta conversaţia.
PROBA SCRISĂ - timp de lucru - 1 oră
Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însuşirea principalelor funcţii/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a
Procedura specifică și graficul/calendarul desfășurării sunt în lucru acum și vor fi postate în timp util.
Subiectele se realizează la nivelul comisiei județene, urmând să fie transmise în școlile care organizează testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională, la data sustinerii testării.
În atenția doamnelor / domnilor directori din unitățile de învățământ unde exista clasele a III-a și a IV-a
Vă rog să transmiteti, ca răspuns acestui mesaj, titlul manualului, autorii si editura manualelor alternative aprobate de ME care sunt folosite la clase, în acest moment, la limba engleză, la nivelul scolii.
Termen: joi - 04.05.2023, ora 10.00.
Cu respect,
prof. Cristina OPREAN
Inspector școlar pentru limbi moderne
Testul se organizează la nivelul unităţii de învăţământ, conform unui grafic/calendar stabilit anterior. Atașăm prezentului, cadrul legislativ în baza căruia se organizează acest demers.
Testul se organizează numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase.
Art. 7. Elevii care, anterior înscrierii în clasa a V-a, la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională, au promovat examene de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, la un nivel de competență egal sau superior nivelului A1 din CECRL, sunt admiși fără a mai susține proba de competențe lingvistice la limba modernă respectivă, numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru acest tip de clase este egal cu numărul de locuri aprobat pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională. În cazul în care numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toți elevii susțin testul pentru evaluarea nivelului de competență lingvistică.
Structura testului de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională vizează competențele şi cunoştinţele acumulate în clasele III-IV şi constă într-o probă orală și o probă scrisă.
PROBA ORALĂ
a) Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat dintr-unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a şi a IV-a.
Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe
biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înţelegerea globală şi detaliată a textului.
b) Etapa a II -a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.
Biletele necesare pentru proba orală vor fi elaborate astfel:
- pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de MEN) conţinând fiecare un text de 50-75 cuvinte şi 2-3 întrebări de verificare a înţelegerii globale şi detaliate a textului respectiv. Elevul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasă sau, dacă doreşte, din setul care corespunde altui manual.
- pentru etapa a II-a – un set de bilete conţinând subiecte de interacţiune verbală în conformitate cu programa şcolară pentru clasele a III-a şi a IV-a. Elevii (în perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacţiunea verbală timp de 3-5 minute şi apoi revin în faţa comisiei pentru a prezenta conversaţia.
PROBA SCRISĂ - timp de lucru - 1 oră
Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însuşirea principalelor funcţii/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a
Procedura specifică și graficul/calendarul desfășurării sunt în lucru acum și vor fi postate în timp util.
Subiectele se realizează la nivelul comisiei județene, urmând să fie transmise în școlile care organizează testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională, la data sustinerii testării.
În atenția doamnelor / domnilor directori din unitățile de învățământ unde exista clasele a III-a și a IV-a
Vă rog să transmiteti, ca răspuns acestui mesaj, titlul manualului, autorii si editura manualelor alternative aprobate de ME care sunt folosite la clase, în acest moment, la limba engleză, la nivelul scolii.
Termen: joi - 04.05.2023, ora 10.00.
Cu respect,
prof. Cristina OPREAN
Inspector școlar pentru limbi moderne
- Fişiere ataşate
-
ORDIN nr. 3.609 din 20 aprilie 2022 (3).pdf
- (73.45 KiB) Descărcat de 118 ori
-
OM 4797- Regulament intensive si bilingve _0 (2).pdf
- (401.32 KiB) Descărcat de 124 ori
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Școala Gimnazială ” Mircea Sântimbreanu” Brad
Clasa a III a
Limba modernă engleză
Autori: Jenny Dooley si Virginia Evans
Clasa a IV a
Limba modernă engleză
Autori : Jenny Dooley si Virginia Evans
Editura : Uniscan
Clasa a III a
Limba modernă engleză
Autori: Jenny Dooley si Virginia Evans
Clasa a IV a
Limba modernă engleză
Autori : Jenny Dooley si Virginia Evans
Editura : Uniscan
- ct_energ_deva
- Membru
- Mesaje: 1591
- Membru din: Octombrie 28, 2006, 2:31 pm
- Contact:
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva
Limba modernă Engleză clasa a III - a
Editura - Art Klett
Autori - Herbert Puchta
- Gunter Gerngross
- Peter Lewis - Jones
with - Oana - Cristina Stoica
Limba modernă Engleză clasa a IV-a
Editura - Art Klett
Autori - Herbert Puchta
- Gunter Gerngross
- Peter Lewis - Jones
with - Oana - Cristina Stoica
Limba modernă Engleză clasa a III - a
Editura - Art Klett
Autori - Herbert Puchta
- Gunter Gerngross
- Peter Lewis - Jones
with - Oana - Cristina Stoica
Limba modernă Engleză clasa a IV-a
Editura - Art Klett
Autori - Herbert Puchta
- Gunter Gerngross
- Peter Lewis - Jones
with - Oana - Cristina Stoica
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva
Clasa a IV-a: Ed Booklet, autor Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu.
Clasa a III-a: Auxiliar-English for kids, autor Rodica Dincă, Editura Booklet.
Clasa a IV-a: Ed Booklet, autor Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu.
Clasa a III-a: Auxiliar-English for kids, autor Rodica Dincă, Editura Booklet.
-
- Membru
- Mesaje: 984
- Membru din: Februarie 6, 2007, 11:20 am
- Contact:
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,, DR. AUREL VLAD” ORĂȘTIE
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Cristina Mircea
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Cristina Mircea
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 HUNEDOARA
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -UNISCAN
Autori:Jenny Dooley, Virginia Evans
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Arklett
Autori: Herbert Puchta, Gunter Gerngross, Peter Lewis-Jones, Oana-Cristina Stoica
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -UNISCAN
Autori:Jenny Dooley, Virginia Evans
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Arklett
Autori: Herbert Puchta, Gunter Gerngross, Peter Lewis-Jones, Oana-Cristina Stoica
- ctageoagiu
- Membru
- Mesaje: 1576
- Membru din: Noiembrie 7, 2006, 9:35 am
- Localitate: Geoagiu
- Contact:
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL " ALEXANDRU BORZA " GEOAGIU
Clasa a III -a
Limba modernă Engleză
Editura. Booklet
Autori : Elena Sticlea, Cristina Mircea
Clasa a IV -a
Limba modernă Engleză
Editura. Booklet
Autori : Elena Sticlea , Valentina Barabaş, Laura Stanciu
Clasa a III -a
Limba modernă Engleză
Editura. Booklet
Autori : Elena Sticlea, Cristina Mircea
Clasa a IV -a
Limba modernă Engleză
Editura. Booklet
Autori : Elena Sticlea , Valentina Barabaş, Laura Stanciu
- deva_trans2003
- Membru
- Mesaje: 1423
- Membru din: Octombrie 28, 2006, 2:33 pm
- Contact:
Re: Precizări - admiterea în clasa a V-a cu program intensiv
Liceul Tehnologic ,,Transilvania” Deva
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Cristina Mircea
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu
CLASA a III-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Cristina Mircea
CLASA a IV-a
Limba Modernă Engleză
Editura -Booklet
Autori: Elena Sticlea, Valentina Barabaș, Laura Stanciu
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori