Campania de prevenire a faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ, desfășurată de Ministerul Educației și Ministerul Afacerilor Interne
La nivelul Ministerului Educației și Ministerului Afacerilor Interne, se derulează Campania de prevenire a faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ preuniversitar, cu scopul de a crește gradul de siguranță a elevilor și a personalului didactic și de a preveni delincvența juvenilă în incinta și în zona adiacentă a unităților de învățământ preuniversitar.
Activitățile din cadrul campaniei s-au derulat la nivel național, în perioada 24 aprilie - 12 iunie 2023, atât în mediul urban, cât și rural, de către structuri de ordine publică, siguranță școlară și prevenirea criminalității, având ca beneficiari elevii, părinții și cadrele didactice.
Activitățile au avut ca direcții de acțiune informarea elevilor pentru conștientizarea consecințelor (fizice, psihologice, juridice etc.) ale faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase și dezvoltarea parteneriatului cu cadrele didactice, reprezentanții părinților, reprezentanții elevilor și informarea acestora cu privire la importanța și mecanismul sesizării/semnalării faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ.
Pentru organizarea și desfășurarea activităților de implementare a Planului de măsuri, au fost implicate inspectoratele școlare județene, au fost contactate unitățile de învățământ și a fost întocmită agenda activităților comune, inclusiv prin implicarea actorilor instituționali.
Astfel, au fost realizate activități în 4.859 de unități de învățământ (1.979 din mediul urban și 2.880 din mediul rural) dintre care 989 de școli primare, 2.862 de școli gimnaziale și în 1.008 licee/colegii/școli profesionale.
Pentru conștientizarea consecințelor (fizice, psihologice, juridice) asociate portului sau folosirii fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ, cu sprijinul partenerilor, au fost organizate și desfășurate 6.348 de activități (2.890 în mediul urban, respectiv 3.458 în mediul rural).
Totodată, au fost organizate 1.149 de activități în școli primare (290 din mediul urban și 859 din mediul rural), 3.710 în școli gimnaziale (1.385 din mediul urban și 2.325 din mediul rural) și 1.489 în licee/colegii/școli profesionale (1.215 din mediul urban și 274 din mediul rural).
Activitățile au avut 163.878 de elevi beneficiari, 79.354 provenind din mediul urban, iar 84.524 din mediul rural.
Astfel, în cadrul activităților au participat 23.299 de elevi din școli primare (7.590 din mediul urban și 15.709 din mediul rural), 94.573 din școlile gimnaziale (34.485 din mediul urban și 60.088 din mediul rural) și 46.006 de la licee/colegii/școli profesionale (37.279 provenind din mediul urban și 8.727 din mediul rural)
Pentru informarea cadrelor didactice și a părinților elevilor sau a reprezentanților legali ai acestora, în ceea ce privește importanța, respectiv mecanismul sesizării/semnalării faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase, au fost organizate și desfășurate 1.204 activități, dintre care 681 în mediul urban și 523 în mediul rural.
La nivelul unităților de învățământ preuniversitar, au fost luate măsuri pentru responsabilizarea factorilor implicați în procesul educațional, prin accentuarea acțiunilor desfășurate pentru dezvoltarea unei culturi de securitate în instituțiile de învățământ.
Toate acestea au ca scop formarea de comportamente și atitudini în spiritul respectării normelor de conviețuire socială, atât în școli, cât și în afara acestora.
În acest sens, au fost realizate analize ale fenomenului de violență în mediul școlar și au fost stabilite măsuri de prevenire a unor incidente, prin care să fie evitată atât implicarea elevilor, cât și a personalului din unitățile de învățământ.
În același timp, au fost purtate discuții referitoare la accesul în școli și despre obiectele interzise, stabilindu-se reguli clare de pătrundere în unitățile de învățământ, precum și de supraveghere a acestora.
Din dorința de a purta un dialog real cu elevii, pe teme care îi preocupă și îi afectează în mod direct, psihologi, specialiști în domeniu și invitați, participanți la diferite acțiuni în școli, au discutat deschis cu elevii despre: violența în mediul școlar, bullying și cyberbullying, portul unor obiecte interzise, consumul de substanțe periculoase, infracțiuni pe internet, trafic de persoane, fake-news, comunitate și voluntariat.
Temele propuse spre analiză cu elevii s-au axat pe respectarea regulilor și normelor de conduită în școală și în afara ei, dezvoltarea unor relații armonioase între elevi, încurajarea unei comunicări sincere, directe și prietenoase, necesitatea abordării unui stil de viață sănătos.
De asemenea, cadrele didactice din mai multe județe au participat la cursuri de formare prin intermediul Caselor Corpului Didactic, tematica acestora făcând referire la prevenirea violenței fizice și a bullyingului în rândul elevilor, aceste cursuri permițând o mai bună abordare a acestor probleme în discuțiile cu elevii, precum și identificarea cu mai mare ușurință a unor soluții.
Unitățile de învățământ preuniversitar, adesea în parteneriat cu alte instituții, au derulat proiecte pentru informarea tinerilor și limitarea fenomenului violenței în rândul acestora, precum și pentru încurajarea participării la activități de petrecere sănătoasă a timpului liber. Temele abordate au fost: „30 ianuarie - Ziua Internațională pentru nonviolență în școli”, „112 – Sună responsabil! De ce? Cui? Cum? cer ajutor”, „Abuzul asupra copiilor – ce înseamnă, cum îl recunoaștem”, „Vacanță în siguranță”, și alte teme de interes pentru aceștia. De asemenea, s-au derulat concursuri naționale, interjudețene și județene, care au avut ca tematică prevenirea violenței în rândul tinerilor.
Pe parcursul anului școlar 2022 - 2023, la nivel național, au fost constatate 141 de fapte de port sau folosirea fără drept de obiecte periculoase săvârșite în incinta și în zona adiacentă unităților de învățământ.
Din punct de vedere al mediului în care au fost comise, cele mai multe fapte de port sau folosirea fără drept de obiecte periculoase sesizate au fost săvârșite în mediul urban (121 fapte), în incinta unităților de învățământ fiind comise 137 de infracțiuni.
Inspectoratul General al Poliției Române și Ministerul Educației vor continua activitățile preventive destinate elevilor, precum și de informare a cadrelor didactice și a părinților/reprezentanților legali ai elevilor, prin intermediul „Campaniei de prevenire a faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ preuniversitar”, și în perioada octombrie - decembrie 2023, aferentă modulelor 1 și 2 ale anului școlar 2023 - 2024.
Mai multe... https://www.politiaromana.ro/ro/stiri-s ... -educatiei
Campania de prevenire a delincvenței juvenile
-
- Membru
- Mesaje: 1929
- Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
- Localitate: Deva
- Contact:
Campania de prevenire a delincvenței juvenile
Mesaj de Consilier juridic »
- Fişiere ataşate
-
Minister_Remake_Portarma.pdf
- (5.52 MiB) Descărcat de 83 ori
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 43 vizitatori