Ghid Practic din octombrie 2025 este conceput ca o resursă esențială pentru cadrele didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal, având ca scop prevenirea consumului de substanțe psihoactive și promovarea rezilienței în mediul școlar. Documentul transformă datele științifice în principii pedagogice ușor de aplicat, punând accentul nu doar pe transmiterea de informații, ci pe dezvoltarea unor competențe critice precum autoreglarea emoțională și gândirea critică. 
Un element cheie al strategiei este consolidarea parteneriatului școală–familie–comunitate, oferind instrumente metodologice clare, adaptate fiecărui ciclu de învățământ, și subliniind importanța unei abordări centrate pe elev care evită tacticile bazate pe frică și cultivă un climat educațional sigur și suportiv. 
Ghidul avertizează că materialele sunt strict educaționale și nu substituie diagnosticul sau tratamentul profesional, integrând permanent conceptul de reziliență ca factor fundamental în prevenirea comportamentelor de risc.
Acest ghid este o unealtă practică pentru cadrele didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal, menită să integreze coerent prevenirea consumului de substanțe psihoactive în viața școlii.
Recunoscând tendițele de creștere a consumului problematic de diverse tipuri din societatea românească, materialul traduce dovezile științifice în principii pedagogice ușor de aplicat la clasă, trecând dincolo de transmiterea de informații spre formarea de competențe: autoreglare emoțională, gândire critică, luare de decizii informate și reziliență.
Un rol central al documentului este de a consolida parteneriatul școală–familie–comunitate. Secțiunea dedicată implicării părinților oferă instrumente concrete pentru dialog și susținerea rezilienței acasă, iar recomandările privind colaborarea cu specialiști și instituții locale ancorează demersul preventiv în rețeaua de sprijin comunitar.
În plan operațional, ghidul propune un traseu clar: diagnoză educațională și de climat, planificare pe unități de învățare, implementare prin metode active și evaluare formativă.
ATENȚIE! Ghidul are caracter educațional și informativ și se adresează cadrelor didactice. Conținutul nu substituie evaluarea, diagnosticul sau tratamentul oferite de profesioniști din sănătate ori servicii sociale și nu constituie recomandare medicală, psihologică sau juridică.
•Utilizați activitățile propuse cu respectarea politicilor școlii, a cadrelor legale în vigoare și a principiului interesului superior al elevului.
•Evitați descrieri detaliate ale substanțelor sau tehnicilor de consum.
•Pentru NPS și substanțe volatile, intervențiile se realizează doar țintit, de către specialiști, atunci când există indicii concrete.
•Asigurați confidențialitatea, siguranța emoțională și dreptul elevilor de a nu răspunde la întrebări personale. Respectați normele privind protecția datelor.
•Obțineți, când este cazul, acordul informat al părinților sau al reprezentanților legali și folosiți mecanismele de trimitere către servicii specializate.
•În situații de urgență sau risc imediat pentru sănătate și siguranță, urmați procedurile instituționale și apelați serviciile de urgență (112).
			
							Ghid Practic cadre didactice 2025
Moderator: Consilier juridic
- 
				Consilier juridic
 - Membru
 - Mesaje: 2006
 - Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
 - Localitate: Deva
 - Contact:
 
Ghid Practic cadre didactice 2025
Mesaj de Consilier juridic »
- Fişiere ataşate
 - 
			
		
		
				
 Ghid_cadre_didactice_ANPCDDA_2025.pdf- (552.47 KiB) Descărcat de 58 ori
 
 
Actele normative   pot fi  urmărite  la  adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
			
						-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
			
				Mergi la
				
			
		
			
			
	
	- Despre forum
 - ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
 - LEGISLATIE
 - Concurs directori și directori adjuncți 2022
 - Concurs directori și directori adjuncți 2021
 - FORUMUL PĂRINȚILOR
 - Comunicate de presa
 - ↳ Comunicate generale
 - Invatamant Preuniversitar
 - ↳ Documente manageriale
 - ↳ Informatii generale
 - ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
 - ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
 - ↳ Curriculum si inspectie scolara
 - ↳ Informatii generale
 - ↳ Management institutional
 - ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
 - ↳ Curriculum descentralizat
 - ↳ Dezvoltarea resursei umane
 - ↳ Educație timpurie
 - ↳ Cercuri Pedagogice
 - ↳ CRED
 - ↳ Invatamant primar
 - ↳ Cercuri pedagogice
 - ↳ Invatamant profesional si tehnic
 - ↳ Alternative educationale si invatamant particular
 - ↳ Educatie permanenta
 - ↳ ASIGURAREA CALITATII
 - ↳ Managementul cazurilor de violență
 - ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
 - ↳ Prescolar
 - ↳ Primar
 - ↳ Gimnazial
 - ↳ Liceal si postliceal
 - ↳ Palate si cluburi ale copiilor
 - ↳ Invatamant A doua sansa
 - ↳ PRAI-PLAI-PAS
 - ↳ Mentorat
 - ↳ Bune practici in educatie
 - ↳ Tel Verde 0800816254
 - ↳ Şcoala altfel
 - Proiecte educationale internationale si europene
 - ↳ Mesaje importante pentru scoli
 - ↳ Școală după școala
 - ↳ Acreditare Erasmus+
 - ↳ PNRR
 - ↳ ROSE
 - ↳ Anunțuri achiziții ROSE
 - ↳ PNRAS
 - ↳ ERASMUS +
 - ↳ VR Workouts
 - Proiecte
 - ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
 - ↳ Proiecte POSDRU
 - ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
 - ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
 - ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
 - ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
 - ↳ Incepe o cariera de succes
 - ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
 - ↳ Proiecte POCU
 - ↳ Cod MySmis133939
 - ↳ Cod MySmis 107621
 - ↳ Cod MySmis 107731
 - ↳ Cod MySmis 106735
 - ↳ Cod MySmis 105831
 - ↳ Cod MySmis 103808
 - Discipline
 - ↳ Limba si literatura romana
 - ↳ Limbi moderne
 - ↳ Matematica
 - ↳ Informatica
 - ↳ Istorie si Socio-Umane
 - ↳ Educatie tehnologica
 - ↳ Cercuri pedagogice
 - ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
 - ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
 - ↳ Fizica-Chimie
 - ↳ Geografie
 - ↳ Biologie
 - ↳ Religie
 - ↳ Arte
 - ↳ Educatie fizica
 - ↳ Minoritati nationale
 - ↳ Bune practici
 - ↳ Minoritatea romă
 - ↳ Invatamant special si special integrat
 - Centrul județean de excelență
 - Managementul resurselor umane
 - ↳ Titularizare
 - ↳ Titularizare 2025
 - ↳ Titularizare 2024
 - ↳ Titularizare 2023
 - ↳ Titularizare 2022
 - ↳ Titularizare 2021
 - ↳ Titularizare 2020
 - ↳ Titularizare 2019
 - ↳ Titularizare 2018
 - ↳ Titularizare 2017
 - ↳ Titularizare 2016
 - ↳ Titularizare 2015
 - ↳ Titularizare 2014
 - ↳ Titularizare 2013
 - ↳ Titularizare 2012
 - ↳ Gradatii de merit
 - ↳ Gradatii de merit 2025
 - ↳ Gradații de merit 2024
 - ↳ Gradații de merit 2023
 - ↳ Gradații de merit 2022
 - ↳ Gradații de merit 2021
 - ↳ Gradații de merit 2020
 - ↳ Gradații de merit 2019
 - ↳ Gradații de merit 2018
 - ↳ Gradatii de merit 2017
 - ↳ Gradatii de merit 2015
 - ↳ Gradatii de merit 2016
 - Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
 - ↳ Concurs judetean de proiecte educative
 - ↳ Simpozioane
 - ↳ Seminarii
 - ↳ Concursuri scolare
 - Audit, Juridic
 - ↳ INFORMARI JURIDICE
 - ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
 - Plan, Salarizare, Normare
 - ↳ Documente utile
 - ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
 - ↳ Posturi didactice
 - Retea scolara
 - ↳ Informatii utile
 - Tehnic
 - ↳ Informatii utile
 - CCD
 - ↳ Programe de formare
 - ↳ Informatii utile
 - Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
 - ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
 - ↳ Informatii utile
 - ↳ Informare CORONAVIRUS
 - Examene
 - ↳ Simulari
 - ↳ Simulare 2024
 - ↳ Simulare 2023
 - ↳ Simulare 2022
 - ↳ Simulare 2021
 - ↳ Simulare 2020
 - ↳ Simulare 2019
 - ↳ Simulare 2018
 - ↳ Simulare 2017
 - ↳ Teste de antrenament
 - ↳ Evaluare Nationala 2022
 - ↳ Bacalaureat 2022
 - ↳ Evaluarea Nationala
 - ↳ Evaluare Nationala 2025
 - ↳ Evaluare Nationala 2024
 - ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Nationala 2023
 - ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Nationala 2022
 - ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluarea Națională 2021
 - ↳ Evaluare Națională 2019
 - ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
 - ↳ Evaluare Națională 2018
 - ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
 - ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
 - ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
 - ↳ Nivel 3
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Nivel 4
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Nivel 5
 - ↳ 2022-2023
 - ↳ Olimpiade si concursuri
 - ↳ Admitere / Inscriere
 - ↳ Admitere
 - ↳ Admitere 2025
 - ↳ Admitere 2024
 - ↳ Admitere 2023
 - ↳ Admitere 2022
 - ↳ Admitere 2021
 - ↳ Admitere 2020
 - ↳ Înscriere în învăţământul profesional
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
 - ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
 - ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar
 - ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
 - ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
 - ↳ ”Ziua porților deschise”
 - ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
 - ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
 - ↳ Bacalaureat
 - ↳ Bacalaureat 2025
 - ↳ Bacalaureat 2024
 - ↳ Bacalaureat 2023
 - ↳ Bacalaureat 2022
 - ↳ Bacalaureat 2021
 - ↳ Bacalaureat 2020
 - ↳ Bacalaureat 2019
 - ↳ Bacalaureat 2018
 - ↳ Bacalaureat 2017
 
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori