Raport de activitate pe anul școlar 2018-2019

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1940
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

Raport de activitate pe anul școlar 2018-2019

Mesaj de Consilier juridic »

Raport de activitate pe anul școlar 2018-2019/ COMPARTIMENTUL JURIDIC
Nr. 01/16.09.2019
Dare de seamă privind activitatea consilierului juridic în anul școlar 2018-2019


Consilierul juridic este angajat al inspectoratului școlar de la data de 19.06.2015, pe bază de contract individual de muncă (Nr. 852 / 18.06.2015).

Consilierul juridic este cu statut de definitiv, membru cu drepturi depline al Asociaţiei Fidelis Legis. Dovada înscrierii în tabloul consilierilor juridici definitivi ai Asociaţiei Fidelis Legis, aici-http://www.asociatiafidelislegis.ro/tab ... r-juridici .

Activitățile desfășurate de consilierul juridic, conform art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare:

a. Reprezentarea drepturilor şi a intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică.

Am apărat și reprezentat drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în fața Parchetului, Poliției, altor instituții publice și/sau private, ori de câte ori a fost cazul.
Am sesizat din oficiu conducerea ISJ Hunedoara atunci când am constat că interesele legitime ale inspectoratului şcolar sunt încălcate de autorităţi publice, instituţii de orice natură, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică.

b. Reprezentarea intereselor legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel

Pentru buna gestionare a acestui aspect de contencios, în functia de consilier juridic am rolul de a reprezenta interesele legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel.
In anul școlar 2018-2019 am reprezentat inspectoratul şcolar în faţa instanţelor judecătoreşti de orice nivel (judecătorii, tribunale, curți de apel, Înalta Curte de Casație și Justiție), însumând 61 procese, cu 1-3 de înfățișări/proces.

Comparativ, situația statistică pe ultimii 4 ani, se prezintă astfel:
-În anul scolar 2015-2016 au fost pe rolul instanțelor 38 de procese- Anexa nr. 1
-În anul scolar 2016-2017 au fost pe rolul instanțelor 25 de procese- Anexa nr. 2
-În anul scolar 2017-2018 au fost pe rolul instanțelor 38 de procese- Anexa nr. 3
-În anul scolar 2018-2019 au fost pe rolul instanțelor 61 de procese- Anexa nr. 4

Procesele privind acordarea drepturilor bănești au fost soluționate de către instanțe în favoarea angajaților datorită cadrului legal favorabil acestora.
Litigiile de contencios administrativ (anulare act administrativ) au fost soluționate către instanțe în favoarea Inspectoratului Școlar Județean.
Predominante au fost cauzele care au avut ca obiect acordarea unor drepturi bănești, altele de contencios administrativ.
O cauză a litigiilor este interpretarea subiectivă a legislatiei de către angajați, nemulțumiri personale.
La procese, m-am prezentat la termenele la instanţele de judecată, am manifestat conştiinciozitate şi probitate profesională în procese și am pledat cu demnitate faţă de completul de judecată şi față de părţile aflate în proces, am depus concluzii orale sau note de şedinţă ori de câte ori a considerat necesar acest lucru sau instanţa de judecată a dispus în acest sens.
În prezent, pe rolul instanţelor de judecată sunt înregistrate 10 cauze, având ca obiect civil cât și de contencios administrativ.
Situația procesuală este reflectată și ţinută la zi în Registrul special al litigilor. Dosarele sunt păstrate în siguranță, în dulap încuiat, în biroul 303 din inspectorat.
Am arhivat corespunzător dosarele și documentele aferente proceselor, conform cu Nomenclatorul Arhivistic.
Situația am centralizat-o atât letric cât și electronic și a fost transmisă auditului intern, în urma unei solicitări.

c. Asigurarea asistenţei şi a consultanței de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unităţilor de învăţământ, la solicitarea acestora

Am acordat asistenţă şi consultanţă juridică, la cerere inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, unităţilor de învăţământ. Consilierea s-a realizat pe căi oficiale, în scris cât și verbal, direct sau telefonic.
Pentru cazurile complexe, am completat o Fișă de evidență a cazului, cu număr de înregistrare.
Celelalte cazuri au fost luate în evidență în Registrul de evidenţă a consultaţiilor.

d. Păstrarea evidenţei lucrărilor realizate și păstrarea dosarelor de instanţă

Am gestionat și arhivat corespunzător documentele, conform cu Nomenclatorul Arhivistic.
În vederea desfăşurării activităţii în cele mai bune condiţii, am la dispoziţie următoarele registre:
a) Registrul de evidenţă a ieşirilor şi intrărilor de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
b) Registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
c) Registrul de evidenţă privind avizele scrise;
d) Registrul de evidenţă a consultaţiilor (punctelor de vedere);
e) Registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.

e. Rezolvarea altor lucrări cu caracter juridic, în funcţie de specificul activităţii, repartizate de către inspectorul şcolar general

Am contrasemnat actele cu caracter juridic emise de inspectoratul şcolar și am emis puncte de vedere juridice, atunci când au fost solicitate.
M-am implicat în activitatea de soluționare a petitiilor și a litigiilor apărute la nivel de județ prin consilierea persoanelor responsable cu emiterea răspunsului la petiții.
Pentru buna desfășurare a activității, am redactat proceduri specifice, în colaborare cu alți angajați.

f. Participarea la comisiile constituite la nivelul inspectoratului şcolar

În perioada analizată, am asigurat corespunzătoar consilierea juridică a comisiilor constituite la nivel de inspectorat școlar (mobilitate, examene naționale ale cadrelor didactice/elevilor, comisia de disciplină, comisia de etică, comisia de echivalare a studiilor, etc.).

g. Acordarea avizului de legalitate pentru actele cu caracter juridic ale inspectoratului şcolar

Activitatea de avizare juridică (control de legalitate) s-a efectuat după analiza exhaustivă a actelor administrative supuse analizei (decizii, hotărâri de CA), prin raportare la legislația în vigoare.
Necesitatea și oportunitatea actului a fost prezentată personal de către inițiatorul proiectului de act administrative.
Avizele favorabile cu observații și cele nefavorabile au fost însoțite de referate, în vederea refacerii și îndepărtării neregularităților.
Avizele au fost luate în evidență în Registrul de evidenţă privind avizele scrise.

h. Obţinerea titlurilor executorii şi transmiterea acestora la compartimentul financiar-contabil în vederea executării

Titlurile executorii au fost transmise cu adresă oficială contabilului șef al inspectoratului școlar, în termen.

i. Întocmirea, actualizarea şi gestionarea procedurilor interne specifice compartimentului juridic

Am desfășurat activitatea în baza procedurilor elaborate personal în baza OSGG nr. 400/2015, cu modificările și completările ulterioare precum și a OSGG nr. 600/2018- Ordinul nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice:
• Procedura privind reprezentarea juridică în faţa instanţelor judecătoreşti sau a oricăror alte organe ale administraţiei de stat;
• Procedura privind evidența registrelor consilierului juridic;
• Procedura privind activitatea de consultanţă juridică a consilierului juridic;
• Procedura privind gestionarea situațiilor litigioase de căre unităție școlare;
• Procedura privind activitatea de acordare a vizei juridice;
• Proceduri specifice managementului riscului la compartimentul juridic (Listă de activităţi, tabel obiective specifice, plan de acţiune, baza de calcul, registru de riscuri).

Am redactat proceduri specifice, în colaborare cu alți angajați:
• Procedura privind redactarea și arhivarea documentelor;
• Procedura privind soluționarea petitiilor;
• Procedura privind analizarea documentației de organizare a concursurilor de angajare;
• Procedura privind cercetarea disciplinară a angajaților unităților școlare;
• Procedura privind echivalarea a studiilor efectuate în altă tară;
• Proceduri de interventie în caz de violență scolară;
• Procedura de rezolvare a situaţiilor conflictuale dintre părinți și unitățile școlare;
• Procedura de organizare a concursurilor de director/director adjuncți.

j. Informarea conducerii şi a membrilor compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului

Am informat conducerea, angajații inspectoratului școlar și conducerea unităților școlare prin informări juridice postate pe site-ul instituției (http://www.isj.hd.edu.ro/index.php/aspecte-juridice), pe forum-ul instituției (https://forum.isj.hd.edu.ro ).
În unele cazuri, informările au fost formulate în scris, iar în alte cazuri, transmise prin e-mail.

k. Îndeplinirea altor atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legale:

1. am participat activ la ședintele Consiliului de Administrație al inspectoratului școlar, în calitate de membru de drept,
2. am participat la ședintele Comisiei Paritare de pe lângă inspectoratul școlar, în calitate de secretar,
3. am condus ședintele Comisiei județene de Etică de pe lângă inspectoratul școlar în calitate de președinte,
4. am participat la ședintele Comisiei de Disciplină de pe lângă Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara în calitate de secretar,
5. am participat activ la ședintele Consiliului Național de Etică al MEN, în calitate de secretar,
6. am participat activ la ședintele Comisiei județene de echivalare a studiilor cetățenilor străini, în calitate de membru,
7. ca responsabil cu implementarea și raportarea privind aplicarea Strategiei naţionale anticorupţie la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara am desfășurat activităție prevăzute în Decizia nr. 512/ 09.11.2017,
8. am completat și am păstrat registrele speciale ale consilierului juridic în condiții de siguranță,
9. am analizat legalitatea cererilor, petițiilor şi a memoriilor şi am exprimat puncte de vedere/opinii juridice, singur sau împreună cu personalul angajat al inspectoratului școlar,
10. împreună cu consilierul tehnic al inspectoratului școlar am analizat legalitatea cererilor privind schimbarea destinației imobilelor în care au funcționat sau funcționează unități scolare,
11. am lecturat, am ținut evidenţa şi am actualizat baza de date privind monitorizarea ordinelor şi rezoluţiilor/notelor ministrului educației naționale,
12. am acordat consultanţă juridică publicului intern și extern al inspectoratului şcolar, prin programul de relații de cu publicul (6 ore pe săptămână), conform planificării aprobate de către inspectorul școlar general,
13. am respectat prevederile legale privind lucrul cu documentele neclasificate și clasificate şi cu sistemele informatice,
14. nu am încălcat regimul incompatibilităţilor sau al regimurilor speciale,
15. am întocmit note de redirecționare a unor sarcini care mi-au fost alocate greșit,
16. am întocmit un referat de sesizare a unor neregularități privind nefurnizarea unor informații/mijloace probatorii,
17. m-am implicat în calitate de formator autorizat de MEN, prin CCD Hunedoara în vederea perfecționării deprinderilor managerilor, contabililor și a secretarelor din unitățile școlare,
18. am dat dovadă de rezistenţă la stres şi lucru sub presiunea timpului,
19. am fost auditat de auditul intern al inspectoratului școlar prin misiunea de audit: ”Organizarea și desfășurarea activității juridice; legalitatea organizării și desfășurării activității de secretariat”,
20. am executat alte sarcini legale primite de la conducătorul instituției.
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator