Obtinerea gradului didactic I pentru seria 2018-2020 se va desfasura in
conformitate cu deciziile ORDONANTEI DE URGENTA nr. 58 privind luarea unor
masuri pentru buna functionare a sistemului de invatamant din 23 aprilie 2020,
Art.8: "Prin derogare de la prevederile articolului 242, alinzatul (5), literele b) si d) din
Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare,
gradul didactic I, seria 2018-2020, se poate obtine de catre personalul didactic de predare
care are o vechime la catedra de cel putin 4 ani de la obtinerea gradului didactic II
(respectiv 3 ani pentru cei care au promovat cu media 10) prin promovarea a doua
inspectii scolare curente, esalonate pe parcursul celor 4 ani, apreciate cu calificativul
maxim si sustinerea lucrarii metodico-stiintilice care se poate realiza si on-line, in fata
comisiei instituite, conform metodologiei Ministerului Educatiei si Cercetarii."
I. Preconditii:
1. lucrarea metodico-stiintifica a fost depusa la Centrul de perfectionare unde s-a
inscris candidatul;
2. lucrarea a fost acceptata de catre coordonator
3. s-au efectuat cele doua preinspectii, iar calificativul obtinut a fost “Foarte bine”;
dovada promovarii de catre cadrul didactic a doua inspectii scolare curente, esalonate pe
parcursul celor 4 ani, apreciate cu calificativul maxim va fi eliberata de cave unitatea
scolara in baza consemnarilor in registrul de inspectii al unitatii respective si asumata
prin semnatura de catre directorul unitatii, sau de catre inspectoratul scolar judetean.
Aceasta preconditie conform articolului 8 enuntat mai sus suspenda inspectia speciala
propriu-zisa desfasurata in unitatea scolara.
4. calificativul anual acordat de Consiliul de Administratie este “Foarte bine”.
Dovada va fi eliberata de catre unitatea scolara in baza consemnarilor in registrul de
inspectii al unitatii respective si asumata prin semnatura de catre directorul unitatii, sau
de catre inspectoratul scolar judetean. Depunerea acestei dovezi sc face online la
Centrul de perfectionare.
5. ISJ-urile au obligatia, conform sedintei online 15J-MEC, sa transmita UB lista
cuprinzand candidatii care indeplinesc conditiile din OUG 58/2020 si
Metodologia aprobata prin OM nr. 5561/2011 (vechime 4 ani la catedra de la obtinerea
gradului didactic II pana la 31 august 2020 (respectiv 3 ani pentru cel care au promovat
cu media 10), promovarea a doua inspectii scolare curente apreciate cu calificativul
maxim, calificativ maxim obtinut la aprecierile arale).
6. ISJ-urile nu transmit centrului de perfectionare adeverinte din care sa rezulte cele
de mai sus. In cazul in care una din conditii nu este indeplinita, inspectorul are obligatia
de a anunta centrul de perfectionare, astlel incat comisia sa nu panicipe la sustinerea
lucrarii.
II. Procedura privind desfasurarea online a activitatii de sustinere lucrarii
metodico-stiintifice
1. Sustinerea lucrarii se va realiza online in prezenta Comisiei de examen aprobata
de Ministerul Educatiei si a Comisiei metodice din care face parte candidatul, in prezenta
directorului/directorului adjunct al unitatii scolare respective, prin intermediul unei
platforme agreate de comisie care sa permita transmiterea, receptionarea simultana
(in direct) si inregistrarea de continut audio-video. Sedinta de sustinere va respecta toate
elementele formale conform reglementarilor in vigoare: candidatul va sustine lucrarea
metodico-stiintifica elaborata, conducatorul stiintific va prezenta recenzia lucrarii,
membrii comisiei isi vor exprima punctele de vedere cu privire la calitatea prezentarii si
vor comunica si vor consemna in raport notele propuse.
Sustinerea lucrarii se va desfasura cu respectarea calendarului propus de minister,
pana pe 29 mai 2020. Data pentru sustinerea lucrarii este stabilita de candidat de comun
acord cu ceilalti membrii ai comisiei.
2. Coordonatorul stiintific va initia sesiunea de sustinere, va inregistra, arhiva si
transmite centrului de perfectionare inregistrarea intr-un fisier audio (share drive).
In prealabil se va obtine acordul participantilor privind inregistrarea sustinerii lucrarii.
De asemenea, coordonatorul va completa Raportul incheiat la sustinerea lucrarii
metodico-stiintifice pentru gradul didactic I, pe care il va transmite pe mail centrului de
perfectionare, dupa ce acesta va fi semnat (electronic sau in format fzic/pe hartie) de
catre toti membrii comisiei.
3. Vor ii prezenti online cel putin trei membri ai Comisiei metodice: un membru al
Comisiei metodice va intocmi un proces verbal in care se va consemna modul in care s-a
desfasurat activitatea; acest document va fi depus la in registrul de procese verbale al
Comisiei metodice cand conditiile vor permite acest lucru;
4. Dupa prezentarea lucrarii de catre candidat, coordonatorul va sustine
Referatul de acceptare a lucrarii si va anunta nota acordata deja in perioada
01-10 septembrie 2019;
5. Vor lua cuvantul cel putin doi membri din Comisia metodica; acestia vor face
referiri la calitatea lucrarii candidatului;
6. Va lua cuvantul directorul scolii/gradinitei care va prezenta punctul de vedere al
Consiliului de Administratie privind activitatea profesionala a candidatului;
7. Membrii comisiei de examen voi lua cuvantul si vor aprecia calitatea prezentarii
lucrarii de catre candidat;
8. Fiecare membru al comisiei de examen va acorda cate o nota pentru calitatea
prezentarii/ sustinerii lucrarii;
9. Presedintele Coimisiei de examen va anunta media finala obtinuta de candidat.
Media se va constitui din media notelor acordate de membrii Comisiei de examen pentru
sustinerea lucrarii si nota acordata de coordonator pentru calitatea lucrarii.
III. Documente justificative; cadrul reglator
1. Activitatea de sustinere online a lucrarii metodico-stiintifice va fi inregistrata prin
intermediul unei platforme agreate de comisie care sa permita transmiterea, receptionarea
simultana (in direct) si inregistrarea de continut audio-video si va intra in posesia
Centrului de perfectionare, in acelasi timp cu Procesul Verbal de sustinere si apreciere a
lucrarii.
2. Procesul verbal de sustinere si apreciere a lucrarii se va redacta in baza
formularului existent aprobat de Ministerul Educatiei.
3. Centrul de perfectionare va transmite pe email coordonatorilor stiintifici
formularul Raportului pentru sustinerea lucrarii metodico-stiintifice pentu gradul
didactic I, precum si lista candidatilor care pot sustine aceasta proba.
4. Coordonatorii stiintifici care nu au un exemplar al lucrarii pot solicita centrului de
perfectionare transmiterea lucrarii pe e-mail, avand in vedere faptul ca, in conformitate cu
prevederile Metodologiei in vigoare, candidatii au depus lucrarile metodico-siiintifice atat
in forma scrisa, legate tip carte, cat si pe suport electronic, respectiv pe CD.
5. Procesul verbal de sustinere si apreciere a lucrarii va fi semnat in termen de 3 zile
de catre fiecare membru al Comisiei de examen (in mod electronic sau in format fizic/pe
hartie); in termen de alte 3 zile de la completarea lui cu toate semnaturile Comisiei de
examen se va depune la Centrul de perfectionare;
6. Acest proces verbal va ii transmis electronic de catre Centrul de perfectionare
conducerii scolii/ gradinitei. Directorul scolii/gradinitei va semna si stampila documentul
fiind de datoria sa sa se asipure ca Procesul Verbal este transcris in
Registrul de procese verbale al unitatii de invatamant. Scoala/gradinita trebuie sa
returneze documentul semnat si stampilat Centrului de perfectionare in termen de 3 zile
de la primirea documentului.
7. Durata activitatii de sustinere a lucrarii va fi de doua ore.
8. Membrii comisiei vor fi platiti astfel:
Presedinte = 2 ore pentru sustinerea lucrarii (in loc de 6 ore, 4 ore fiind inspectia
speciala).
Coordonator stiintific = 12 ore - 10 ore indrumare si recenzie, 2 ore sustinere (in loc
de 16 ore - 10 ore indrumare si recenzie, 4 ore inspectie, 2 ore sustinerea lucrarii).
9. Se recomanda ca distributia timpului sa se faca, cu aproximatie, dupa cum
urmeaza:
- 20 minute prezentarea lucrarii de catre candidat,
- 10 minute prezentarea Referatului de acceptare a lucrarii de catre
coordonator;
- 10 minute - interventii ale membrilor Comisiei metodice si ale directorului
institutiei;
- 20 de minute — interventii si propunerea de note din partea Comisiei de examen
- 30 de minute discutii, comentarii, intrebari, raspunsuri intre membrii comisiei
melodice si Comisia de examen,
- 30 le minute intocmirea Procesului Verbal de desfasurare a inspectiei de catre
coordonator 1 prezenta virtuala a membrilor Comisiei de exumen; ucesta va fi transmis
electronic membrilor Comisiei de examen pentru semnare:
10. Candidatii care, din motive obiective, argumentate cu documente, nu au putut
sustine lucrarea metodico-stiintifica pana la sfarsitul anului scolar in curs, se pot reinscrie
pentru sustinerea acestor probe in anul scolar urmator, cu respectarea conditiilor legale si
prezentarea aprobarii din partea inspectoratului scolar centrului de perfectionare.
Nota finala: Atunci cand situatia la nivel national se va modifica si va permite reluarea
activitatilor fata in fata, prevederile prezentei proceduri isi vor inceta valabilitatea.
Procedura de sustinere a lucrarii - Gradul did I - UB
Moderator: Daniela Bufnea
-
- Membru
- Mesaje: 531
- Membru din: Noiembrie 14, 2006, 7:54 am
- Contact:
Înapoi la “Dezvoltarea resursei umane”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: CSS HUNEDOARA, gsimh și 22 vizitatori