Decontarea navetei de către inspectoratul școlar

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1940
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

Decontarea navetei de către inspectoratul școlar

Mesaj de Consilier juridic »

Având în vedere prevederile art. 17 alin. (6) lit. j) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare care obligă consilierul juridic ,,să informeze conducerea şi membrii compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului”, vă transmit Informarea juridică: Decontarea navetei de către inspectoratul școlar

1. Legea educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011, actualizată asigură cadrul pentru exercitarea sub autoritatea statului român a dreptului fundamental la învăţătură pe tot parcursul vieţii.

Legea nr. 1/2011 reglementează structura, funcţiile, organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de învăţământ de stat, particular şi confesional.
În domeniul educaţiei şi al formării profesionale prin sistemul naţional de învăţământ, dispoziţiile prezentei legi prevalează asupra oricăror prevederi din alte acte normative. În caz de conflict între acestea se aplică dispoziţiile Legii nr. 1/2011.

Singura referire la cheltuielile pentru naveta cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar este la Articolul 105, alin. (2) lit. f):
f) cheltuielile pentru naveta cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar, conform legii;

Legea nr. 1/2011 prezintă clar în cuprinsul acesteia distincția dintre personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control.

Articolul 256, alin.(1) precizează: ,,Funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ sunt: director şi director adjunct. (2) Funcţiile de conducere din inspectoratele şcolare sunt: inspector şcolar general şi inspector şcolar general adjunct (…)
(4) Funcţiile de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar sunt:
a) la inspectoratele şcolare: inspector şcolar”.


2. H.G. nr. 569 din 15 iulie 2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la şi de la locul de muncă a cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat are ca obiect stabilirea procedurilor şi a documentelor justificative ce trebuie prezentate la decont de persoanele implicate, precum şi a rolului autorităţilor administraţiei publice locale şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, în vederea decontării cheltuielilor cu efectuarea navetei cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar.

,,Art. 1 alin. (2): În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile folosite au următoarea semnificaţie: a) beneficiari - cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar, îndreptăţit la decontarea cheltuielilor de navetă, care nu deţin locuinţă în localitatea unde au postul, indiferent de titlu”.


H.G. nr. 569 din 15 iulie 2015 nu face nicio referire la decontarea cheltuielilor de navetă pentru funcţiile de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar.

3. H.G. nr. 714 din 13 septembrie 2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului prezintă drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului, care se stabilesc potrivit anexei, parte integrantă din H.G. nr. 714 din 2018, cu excepţia cazurilor când prin lege se prevede altfel.

4. CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCĂ UNIC nr. 651 din 28 aprilie 2021 la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.P.S.-D.D.S. precizează:

Articolul 52: ,,Personalului din învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 3”.

Coroborând articolul 52 din CCM nr. 651 /2021 cu prevederile Legii nr. 1/2011, se observă clar că prevederea se referă la angajații unităților de învățământ cărora li se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale.

5.REGULAMENTUL INTERN al inspectoratului școlar județean (publicat aici http://isj.hd.edu.ro/images/ROI_ISJH_2020.pdf) nu conține obligația inspectoratului școlar de a deconta naveta pentru cadrele didactice detașate în interes de serviciu pe funcții de îndrumare şi de control și nici pentru personalul angajat propriu.

================

Decontarea navetei în viziunea SIP Hunedoara https://nou.siphd.ro/index.php?a=2421
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: ctageoagiu, GradinitaPP7Deva, pedagogic și 21 vizitatori