Recomandări pe linia gestionării corecte a patrimoniului

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1940
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

Recomandări pe linia gestionării corecte a patrimoniului

Mesaj de Consilier juridic »

Către,
UNITĂȚILE ȘCOLARE/CONEXE DIN JUDEȚUL HUNEDOARA
În atenția doamnelor/domnilor directori

Vă transmite câteva măsuri și recomandări pe linia gestionării corecte a relațiilor de muncă și a patrimoniului unității școlare (adresa nr. Nr. 19.109/1/ 01.03.2022 transmisă în unitățile școlare):

1. la încheierea oricărui contract individual de muncă (CIM) al cadrelor didactice, pentru plata cu ora se vor respecta cu strictețe etapele de mobilitate prevăzute în Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, aprobată prin ordin al ministrului educației,
2. pentru catedrele/fracțiunile de catedre vacantate după începerea anului școlar se vor respecta prevederile O.M.E.N. Nr. 4.959 din 2 septembrie 2013 pentru aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, actualizat,
3. personalul didactic de predare, de conducere din unităţile/instituţiile de învăţământ preuniversitar, precum şi personalul de îndrumare şi control poate fi salarizat prin plata cu ora în condiţiile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu respectarea Normelor metodologice aprobate prin ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4165/2018, cu modificările ulterioare şi a Normelor metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control, precum şi pentru cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.827/2018, cu modificările şi completările ulterioare,
4. formularul/cererea de angajare trebuie să cuprindă și date despre normele/fracțiunile de norme pe care solicitantul le deține la alte unități de învăţământ/conexe sau la alți angajatori,
5. ulterior angajării, solicitantul va trebui sa prezinte noului angajator adeverințe de la celelalte locuri de muncă cu programul/orarul de activitate, în vederea evitării suprapunerii programelor de muncă,
6. în cazul în care salariatul prestează munca în baza mai multor CIM-uri la același angajator sau la angajatori diferiți, angajatorilor le revine obligația respectării prevederilor Codului Muncii, republicat referitoare la timpul de muncă și de odihnă,
7. cu privire la organizarea concursului de ocupare a posturilor vacante/vacantate, directorilor de unități școlare/conexe, în calitate de ordonatori de credite le revine obligația încadrării în bugetul de venituri și cheltuieli, fundamentat pe valoarea costului standard per elev/preșcolar/antepreșcolar.
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator