Măsuri privind implementarea OME nr. 4517/30.05.2024

Moderator: Consilier juridic

Administrator
Administratorul Forumului
Mesaje: 600
Membru din: Iulie 16, 2006, 1:38 pm
Localitate: Deva
Contact:

Măsuri privind implementarea OME nr. 4517/30.05.2024

Mesaj de Administrator »

Ref.:Informare juridică: Măsuri privind implementarea OME nr. 4517/30.05.2024
În atenția personalului inspectoratului școlar


Pentru punerea în executare a Deciziei civile nr. 81/A/2024 pronunţată de Tribunalul Hunedoara, în dosarul nr. 3.694/221/2022, definitivă, se deblochează în aplicaţia Edusal câmpul de înregistrare a procentului de 15% din salariul de bază aferent condiţiilor periculoase sau vătămătoare de muncă, în statele de personal şi de plată, pentru membrii de sindicat menţionaţi în Anexa la OME nr. 4517/30.05.2024.

Deblocarea câmpului aferent condiţiilor periculoase sau vătămătoare de muncă se face începând cu data comunicării Deciziei civile nr. 8 l/A/2024, atâta timp cât se menţin condiţiile de muncă constatate în Buletinele de determinare prin expertizarea locurilor de muncă depuse la dosarele de judecată.

Sporul de condiţii periculoase sau vătămătoare se va calcula cu respectarea legislaţiei în vigoare de la aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 917/20.12.2017, începând cu 1 ianuarie 2018.

Se va dezvolta sistemul informatic EduSAL în vederea aplicării prevederilor alin. (1) şi (2) ale art. 1 din OME nr. 4517/30.05.2024, astfel:

A) în aplicaţia locală EduSAL, atât în statele de personal cât şi în cele de plată, la setarea procentului de 15% pe câmpul Spor condiţii periculoase sau vătămătoare se vor calcula sumele prin aplicarea procentului la salariul de bază proporţional cu norma ocupată, atât timp cât se menţin condiţiile de muncă constatate în Buletinele de determinare prin expertizarea locurilor de muncă şi cu îndeplinirea condiţiilor legale de acordare.
B) consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara va avea acces securizat pe portalul EduSAL prin credenţialele ce îi vor fi alocate.
C) consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara va introduce lunar datele aferente sentinţelor civile pronunţate (număr sentinţă civilă şi dată pronunţare, număr şi dată dosar, CNP membru de sindicat), precum şi datele Buletinelor de determinare prin expertizarea locurilor de muncă: număr/dată emitere şi valabilitate, după verificarea de legalitate a îndeplinirii condiţiilor de acordare a acestui spor şi pe viitor.
D) consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara va completa numărul şi data actului administrativ emis de ordonatorul de credite cu măsurile dispuse în vederea remedierii condiţiilor de muncă vătămătoare sau periculoase, constatate şi consemnate în Buletinul de determinare şi va salva înregistrările cu rezoluţie de aprobare/respingere.
E) lunar, ordonatorul de credite al Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara va aproba raportul cu datele centralizate introduse pe portal de consilierul juridic.
F) după completarea şi aprobarea datelor menţionate la punctul c), responsabilul delegat cu atribuţii de aprobare a statelor de personal şi plată va urma Fluxul de lucru privind cheltuielile de personal în învăţământul preuniversitar de stat prevăzut în Anexa nr. 4 la ordinul nr. 4.576 O.M.E.C.T.S./230 M.A.I./2.455 M.F.P./2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învăţământul preuniversitar de stat.
G) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin (31.08.2024), Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara va lua măsurile ce se impun pentru desfăşurarea activităţii în deplină siguranţă şi normalizarea condiţiilor de muncă, aplicând recomandărilor din Buletinul de determinare prin expertizarea locurilor de muncă, precum şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă cu respectarea prevederilor Legii nr. 319/2006 a securităţii si sănătăţii în muncă.
H) La finalul termenului prevăzut mai sus, Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara va înainta către Ministerul Educaţiei, raportul cu măsurile dispuse şi modul de îndeplinire a acestora.
I) Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin (OME nr. 4517/30.05.2024).

Temei legal:

1. dispozitivul Deciziei civile nr. 8 l/A/2024 a Tribunalului-Hunedoara, pronunţată în dosarul nr. 3.694/221/2022, definitivă;
2. prevederile Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare "Administraţie" din administraţia publică centrală aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 917/2017;
3. prevederile Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia pentru personalul din familia ocupaţională de funcţii btigetare "învăţământ" aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 34/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
4. prevederile Legii nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;
5. OME nr. 4517/30.05.2024
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori