Procedura: Activitatea de consultanţă juridică 2025

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1935
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

Procedura: Activitatea de consultanţă juridică 2025

Mesaj de Consilier juridic »

Consilierea și consultanța în învățământul preuniversitar

Activitatea de consultanţă juridică

Având în vedere prevederile art. 17 alin. (6) lit. j) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare care obligă consilierul juridic ,,să informeze conducerea şi membrii compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învăţământului”, vă transmit Informarea juridică cu denumirea: Activitatea de consultanţă a consilierului juridic

Activitatea de consultanţă a consilierului juridic

1.1 Activitatea de consultanță juridică prin programul de relații cu publicul

Programul săptămânal pentru relaţii şi consiliere juridică este următorul:

• MARŢI, orele 14.00-16.00 -pentru publicul extern
• MIERCURI, orele 10.00-12.00 -pentru publicul intern
• JOI, orele 14.00-16.00 -pentru publicul extern

Pentru personalul angajat din unităţile de învăţământ, orice nelămurire de natură juridică va fi comunicată conducerii unităţii de învăţământ, iar unitatea (prin director) urmând a se adresa în scris și oficial, pentru consiliere, I.S.J. Hunedoara.
Orice solicitare trebuie însoțită de documente justificative din care să reiasă clar situaţia / speţa care trebuie analizată.
Pentru o mai bună colaborare, se va telefona în prealabil pentru a stabili o oră exactă, tematica problemelor şi alte aspecte vizate.
Prin telefon nu se oferă servicii de consiliere juridică.
Persoana interesată (directori/ directori adjuncți/inspectori școlari) se prezintă la biroul juridic pentru a primi consiliere, în timpul programului cu publicul, iar în cazuri excepționale în timpul programului de lucru.

1.2. Activitatea de consultanță juridică prin solicitări scrise

Toate solicitările se fac în scris, pe adresa Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara (Anexa 1).
Pentru a beneficia de consultanţă şi asistenţă juridică pentru unităţile de învăţământ, directorii trebuie să facă dovada îndeplinirii cerințelor art. 16 din O.M. nr. 5.726 din 6 august 2024 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar care prevede:


Articolul 16
(1)Managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în conformitate cu prevederile legale.
(2)Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică, cu excepţia celor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, este condusă de consiliul de administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi, unde este cazul.
(3)În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, personalul didactic auxiliar, personalul administrativ, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii (CEAC), Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică (CFDCD) şi alte comisii constituite la nivelul unităţii de învăţământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinţilor/reprezentanţilor legali şi asociaţia de părinţi, acolo unde există, cu autorităţile administraţiei publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, precum şi cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, inclusiv dual, respectiv a învăţământului tehnologic în sistem dual şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
(4)În unităţile de învăţământ preuniversitar particular şi confesional, persoana juridică fondatoare stabileşte, prin hotărâre, structura consiliului de administraţie, funcţiile de conducere, precum şi atribuţiile acestora, cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
Articolul 17
(1)Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ de stat se asigură, la solicitarea scrisă a directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.
(2)Directorul unităţii de învăţământ de stat are obligaţia de a solicita consultanţa şi asistenţa juridică de la ISJ/ISMB pentru toate procesele sau alte situaţii/litigii în care este implicată unitatea de învăţământ.


Consilierul juridic analizează toate aspectele semnalate de către persoana solicitantă şi răspunde punctual.
În cazul în care problema semnalată nu este de competenţa oficiului juridic, consilierul juridic îndrumă solicitantul la compartimentul competent.
În condiţiile în care consideră necesar, solicită şi punctul de vedere al celorlalte compartimente pe aspecte tehnice, financiare sau de altă natură care nu intră în sfera lui de competență.
Actele normative din cuprinsul informării pot fi urmărite cu ajutorul platformei informatice Legis a ISJ Hunedoara, la adresa http://isj.hd.edu.ro/index.php/legislatie-isj
Mai multe, aici http://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj


=====================================================================================

Consilierea și consultanța în învățământul preuniversitar


I. LEGEA nr. 198 din 4 iulie 2023- a învăţământului preuniversitar, actualizată

DJIP/DMBIP exercită următoarele atribuţii:
Art. 116 alin. (5) t)acordă consiliere şi asistenţă unităţilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane;

II. O.M.E.CT.S. nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, actualizat

ART. 3
Inspectoratul şcolar are următoarele atribuţii:
l) acordă consiliere şi asistenţă unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane şi a posturilor didactice la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;

ART. 16
1. Inspectorul şcolar pentru management instituţional are următoarele
atribuţii:
a) acordă consiliere conducerii unităţilor şcolare din subordine pe probleme de management, rezolvarea conflictelor, legislaţie, relaţiile şcolii cu părinţii şi administraţia publică locală;

2. Inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane are următoarele atribuţii:
(...) -asigură aplicarea politicilor naţionale în domeniul resurselor umane
c) acordă consiliere şi asistenţă unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în gestionarea posturilor didactice la nivelul unităţii/consorţiului şi în recrutarea, selecţia, angajarea şi gestionarea resurselor umane;

ART. 17
(6) *) Consilierul juridic are următoarele atribuţii:
... c) asigură asistenţă şi consultanţă de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unităţilor de învăţământ, la solicitarea acestora;

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Urmariti si:
viewtopic.php?p=146708&hilit=Regulament ... 22#p146708
Fişiere ataşate
Cerere_consiliere director (2025).doc
(184.5 KiB) Descărcat de 20 ori
REGULAMENT privind activitatea consilierului juridic 2023.pdf
(266.81 KiB) Descărcat de 18 ori
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori