NOTĂ INFORMATIVĂ cu privire la primirea unei Comunicări

Moderator: Consilier juridic

Consilier juridic
Membru
Mesaje: 1929
Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
Localitate: Deva
Contact:

NOTĂ INFORMATIVĂ cu privire la primirea unei Comunicări

Mesaj de Consilier juridic »

NOTĂ INFORMATIVĂ cu privire la primirea unei Comunicări – Adresă din partea Tribunalului

Stimate cadre de conducere,

Vă aducem la cunoștință faptul că, în situația în care unitatea dumneavoastră școlară/conexă primește o Comunicare – Adresă din partea Tribunalului, aceasta are următoarele semnificații și implică o serie de obligații procedurale importante:



I. Semnificația comunicării

Comunicarea – Adresă transmisă de instanța de judecată indică faptul că unitatea școlară este chemată în judecată în calitate de pârâtă, în dosarul nr. xxxx/97/2025, și că are obligația de a formula întâmpinare, în termen legal.

II. Termenul de depunere a întâmpinării

Potrivit art. 201 și 205 Cod procedură civilă, întâmpinarea se depune în termen de 25 de zile de la data primirii comunicării, sub sancțiunea decăderii din dreptul de a mai propune probe și de a invoca excepții procesuale.



III. Ce trebuie să conțină întâmpinarea?
• Se analizează cererea de chemare în judecată pentru identificarea obiectului (ex: recalculări salariale, anularea unor acte administrative, plata unor diferențe etc.);
• Se formulează un răspuns argumentat, în care se prezintă punctul de vedere al unității și documentele justificative aferente;
• Se redactează în 3 exemplare (sau mai multe, dacă sunt mai mulți reclamanți);
• Se anexează documentele doveditoare în același număr de exemplare.

🔹 Întâmpinarea se formulează o singură dată, nu se reia la fiecare citație ulterioară (art. 205 C. proc. civ.).



IV. Obligații administrative ale unității școlare
1. Participarea la termenele de judecată de către conducerea unității; în lipsă, se poate solicita judecata în lipsă.
2. În cazul în care se dorește, unitatea poate fi reprezentată prin avocat, cu aprobarea ordonatorului superior de credite.
3. Comunicările cu instanțele pot fi făcute și prin dosarul electronic – se recomandă utilizarea acestuia.



V. Proceduri interne de urmat

În conformitate cu Adresa ISJ Hunedoara nr. 1098/2023, fiecare unitate școlară are obligația:
1. Să înregistreze Adresa nr. 1098/2023 în registrul de corespondență;
2. Să elaboreze și să aplice o procedură internă de gestionare a situațiilor litigioase;
3. Să păstreze o evidență clară a proceselor într-un Registru special (format letric sau electronic);
4. Să depună în termen întâmpinări, înscrisuri și căi de atac, cu adresă de înaintare;
5. Să utilizeze și să actualizeze dosarul electronic, conform Acordului nr. 178/16.01.2020, încheiat cu Tribunalul Hunedoara;
6. Să desemneze, prin Decizie internă, persoana responsabilă cu Acordul nr. 178/2020, dacă directorul este indisponibil;
7. Să includă în Registrul de riscuri măsuri privind tratamentul riscurilor de conflict de interese și incompatibilități.



VI. Resurse utile:
• Forum ISJ Hunedoara:
Sfaturi juridice în situații litigioase
Model procedură internă
• Legislație:
www.monitoruloficial.ro
http://legislatie.just.ro
http://legistm.ro



Pentru sprijin în redactarea întâmpinării sau clarificarea conținutului cererii de chemare în judecată, vă rugăm să contactați:

Consilier juridic – Ionuț NISTOR
📧 juridic@isj.hd.edu.ro
🌐 https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj

Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro

Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Scrie răspuns

Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 29 vizitatori