Stimați colegi,
Pe pagina https://www.erasmusplus.ro/documente-candidatura s-a publicat Ghidul Erasmus+ pentru anul 2026, varianta în limba engleză și varianta în limba română.
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/progr ... troduction?
PRIORITĂȚI APLICABILE TUTUROR SECTOARELOR ERASMUS+
Următoarele patru priorități pot fi abordate prin cereri în toate sectoarele programului Erasmus+. Solicitanții trebuie să explice în mod clar impactul propunerii lor și prioritatea orizontală pe care au selectat-o în domeniul în care își depun cererea.
• Incluziunea și diversitatea în toate domeniile educației, formării, tineretului și sportului: programul va sprijini proiecte care promovează incluziunea socială și vizează îmbunătățirea informării persoanelor cu mai puține oportunități, inclusiv a persoanelor cu dizabilități și a persoanelor care provin din familii de migranți, a persoanelor care locuiesc în zone rurale și regiuni îndepărtate, cum ar fi regiunile ultraperiferice, a persoanelor care se confruntă cu inegalități de gen, cu dificultăți socioeconomice sau cu orice altă sursă potențială de discriminare pe criterii de sex, de origine rasială sau etnică, de religie sau de convingeri, de dizabilități, de vârstă sau de orientare sexuală. Aceste proiecte vor contribui la abordarea obstacolelor cu care se confruntă grupurile respective în ceea ce privește accesarea oportunităților oferite de program. Programul va contribui la crearea unor medii favorabile incluziunii, care să promoveze echitatea, egalitatea și sănătatea mintală a participanților.
▪ Mediul și combaterea schimbărilor climatice: programul urmărește să sensibilizeze publicul cu privire la provocările legate de tranziția verde, de mediu și de schimbările climatice. Se va acorda prioritate proiectelor care vizează dezvoltarea competențelor în sectoarele legate de durabilitate, adoptarea unor metode ecologice și crearea unor programe de învățământ orientate spre viitor, adaptate nevoilor individuale. Programul va sprijini testarea de practici inovatoare care să pregătească cursanții, personalul și lucrătorii de tineret pentru a deveni adevărați agenți ai schimbării. Aceasta poate include eforturi de conservare a resurselor, de reducere a consumului de energie și a deșeurilor, de compensare a emisiilor de dioxid de carbon și de alegere a unor opțiuni alimentare și de transport durabile. De asemenea, se va acorda prioritate proiectelor care încurajează schimbarea personală și a stilului de viață și obiceiurile de consum în conformitate cu inițiativa „Noul Bauhaus european”234, precum și proiectelor care dezvoltă competențe în materie de durabilitate ale cadrelor didactice.
▪ Abordarea transformării digitale prin dezvoltarea competențelor digitale și a pregătirii, a rezilienței și a capacității digitale: Programul va sprijini dezvoltarea competențelor digitale, utilizarea specifică a tehnologiilor digitale emergente și a inovării, inclusiv a IA, în educație, formare, tineret și sport, precum și proiecte care vizează creșterea capacității și a gradului de pregătire a instituțiilor și organizațiilor de a gestiona o tranziție eficace către educația digitală. Aceasta include dezvoltarea pedagogiei digitale și a expertizei digitale în ceea ce privește utilizarea instrumentelor digitale, inclusiv a tehnologiilor accesibile și de asistare, precum și crearea și utilizarea inovatoare a conținutului de educație digitală și a bunăstării digitale. De asemenea, programul va acorda prioritate proiectelor dedicate combaterii dezinformării, promovării alfabetizării digitale și combaterii cibernetice.
• Valori comune, implicare civică, pregătire și participare: Programul va sprijini cetățenia activă și etica în învățarea pe tot parcursul vieții pentru toate grupele de vârstă, va încuraja dezvoltarea competențelor sociale și interculturale, gândirea critică și educația în domeniul mass-mediei și va promova echitatea și învățarea între generații. Se va acorda prioritate și proiectelor care oferă oportunități pentru participarea cetățenilor la viața
democratică, care facilitează implicarea lor socială și civică prin activități de învățare formale și nonformale și care sprijină rețelele de ambasadori. În plus, se va acorda prioritate proiectelor axate pe înțelegerea UE, în special în ceea ce privește valorile comune ale UE, principiile unității și diversității, identitatea culturală europeană, sensibilizarea culturală și patrimoniul social și istoric în vederea consolidării identității europene.
Programul sprijină, de asemenea, organizațiile, instituțiile și personalul din toate domeniile în ceea ce privește contribuția la eforturile de pregătire a populației și consolidarea rezilienței prin asumarea unui rol esențial în promovarea alfabetizării digitale și mediatice și a gândirii critice, promovând implicarea civică și cetățenia democratică.
Cu considerație, inspector școlar, prof. Claudia Bălici
Ghid Erasmus+_2026
-
Claudia Bălici
- Membru
- Mesaje: 641
- Membru din: Martie 25, 2016, 9:39 am
- Contact:
Ghid Erasmus+_2026
Mesaj de Claudia Bălici »
- Fişiere ataşate
-
programme-guide-2026_ro.pdf- (3.57 MiB) Descărcat de 41 ori
Înapoi la “Mesaje importante pentru scoli”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- ↳ VR Workouts
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2026
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2026
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- ↳ Posturi didactice
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- ↳ Informare CORONAVIRUS
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2026
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2026
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2026 - 2027
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2026
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori