Către,
Toate unitățile școlare/conexe din județul Hunedoara
În atenția doamnelor/domnilor directori
În vederea gestionării corecte a situațiilor litigioase pe care unitatea școlară le are sau le poate avea, vă transmitem următoarele recomandări și modele de documente:
1. actualizarea Registrului de riscuri cu includerea unor măsuri privind tratarea riscului de existență a conflictelor de interese;
2. elaborarea / implementarea procedurilor de lucru privind gestionarea corectă a litigiilor pe care unitățile de învățământ/conexe le au sau le pot avea, în scopul îndeplinirii obligației de exercitare a tuturor căilor legale de apărare (întâmpinare, apel, recurs) pentru toate procesele în care unitățile de învățământ au calitatea de pârât și în scopul evitării dării în plată de hotărâri judecătorești neatacate în instanță;
3. păstrarea evidenței centralizatoare a situațiilor litigioase într-un Registru special, conform modelului anexat;
4. depunerea în termen a înscrisurilor solicitate de către instanțele de judecată cu adresă de înaintare, conform modelului anexat;
5. gestionarea corectă a dosarului electronic conform Acordului nr. 178/16.01.2020 intervenit între Tribunalul Hunedoara–ISJ-Hunedoara-Unități școlare/conexe, prin:
-înregistrarea Acordului Nr. 178/16.01.2020 în unitatea școlară/conexă;
-numirea prin Decizie internă a persoanei responsabile cu implementarea Acordului Nr. 178/16.01.2020, atunci când reprezentantul legal este indisponibil;
-verificarea permanentă a corespondenței prin posta electronică (inbox și spam) și a mesajelor de tip sms primite de la instanțele de judecată.
--------------------------------------------------------------------------------------
În vederea gestionării corecte a situațiilor litigioase pe care unitatea școlară le are sau le poate avea, vă transmitem anexat următoarea procedură necesară atunci când:
1.aţi primit o comunicare cu cererea de chemare în judecată;
2.aţi primit o citaţie;
3.aţi primit o comunicare cu sentinţa civilă pronunţată în dosar;
4.aţi primit o comunicare cu decizia civilă pronunţată în dosar, în general de către Curtea de Apel Alba.
Evidența centralizatoare a situațiile litigioase se ține de către unitățile de învățământ într-un Registru special, conform modelului anexat.
Înscrisurile solicitate de către instanțele de judecată se depun cu adresă de înaintare, conform modelului anexat.
1.Modul de lucru când ați primit o comunicare cu cererea de chemare în judecată !
Comunicarea vă informează de faptul că unitatea este chemată în judecată în calitate de pârât, în dosarul nr ____/____/_____ şi că unitatea are obligaţia de a depune ÎNTÂMPINARE în apărarea sa, în termen de ____ de zile de la primirea în unitate a comunicării (data poștei), sub sancţiunea decăderii dreptului de a mai depune probe şi de a invoca excepţii.
Cererea de chemare în judecată este documentul prin care o persoana fizică / juridică (sindicat, instituţie publică etc.) cheamă în judecată unitatea dumneavoastră pentru a fi obligată la (drepturi salariale neacordate, recalculare salarii, debite financiare, anulare acte administrative etc).
După ce aţi identificat obiectul cererii de chemare în judecată, unitatea școlară va completa ÎNTÂMPINAREA cu datele exacte din unitate, urmând ca apoi să o depuneţi la registratura instantei de judecată sau prin mijloace electronice.
Unitatea va completa actul cu orice informaţii utile în formularea apărării.
Se vor face un număr de 3 exemplare ale întâmpinării, sau mai multe (vezi indicaţiile din model), iar în situaţia în care există şi documente doveditoare de ataşat şi acestea se vor multiplica în tot atâtea exemplare ca şi întâmpinarea.
Notă: Întâmpinarea este un act care se depune o singură dată. Nu se face întâmpinare la fiecare citaţie pe care o primeşte unitatea.
Reglementare: Art. 205 C.Pr.Civ.
Scopul şi cuprinsul întâmpinării: Întâmpinarea este actul de procedură prin care pârâtul se apără, în fapt şi în drept, faţă de cererea de chemare în judecată.
Întâmpinarea va cuprinde:
a) numele şi prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau reşedinţa pârâtului ori, pentru persoanele juridice, denumirea şi sediul, precum şi, după caz, codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare în registrul comerţului ori de înscriere în registrul persoanelor juridice şi contul bancar, dacă reclamantul nu le-a menţionat în cererea de chemare în judecată. Dispoziţiile art. 148 alin. (1) teza a II-a sunt aplicabile în mod corespunzător. Dacă pârâtul locuieşte în străinătate, va arăta şi domiciliul ales în România, unde urmează să i se facă toate comunicările privind procesul;
b) excepţiile procesuale pe care pârâtul le invocă faţă de cererea reclamantului;
c) răspunsul la toate pretenţiile şi motivele de fapt şi de drept ale cererii;
d) dovezile cu care se apără împotriva fiecărui capăt din cerere, dispoziţiile art. 194 lit. e) fiind aplicabile în mod corespunzător;
e) semnătura.
Toate documentele din dosar se arhivează într-un dosar unic şi se urmăreşte cursul dosarului prin consultare pe site-ul http://portal.just.ro .
Centralizarea proceselor se ține într-un registru (letric sau electronic) - REGISTRUL DE EVIDENŢĂ PRIVIND SITUAŢILE LITIGIOASE.
2.Modul de lucru când aţi primit o citaţie !
Citaţia este documentul care vă informează de faptul că instanţa a acordat un termen la dosar iar unitatea școlară în calitate de pârât/reclamant, în dosarul nr. ____/____/_____ va depune orice alte documente solicitate de către instanţă pentru soluţionarea dosarului.
Dacă nu aveţi alte precizări exprese, nu aveţi nimic de făcut pentru termenul următor. De asemenea, dacă prin citaţie se solicită copii după acte, decizii, procese verbale etc, unitatea va face copii certificate conform cu originalul în 3 exemplare, urmând ca 2 dintre acestea să fie depuse la instanta de judecată (vezi instanţa care a emis citaţia).
Toate înscrisurile se depun cu cel puţin 5 zile înainte de termenul menţionat în citaţie. Nedepunerea documentelor solicitate de instanţă prin citaţie, se pedepseşte conform Codului de procedură civilă cu amendă judiciară.
Toate citaţiile se arhivează la dosarul iniţial şi se urmăreşte cursul dosarului prin consultare pe site-ul http://portal.just.ro/ .
3.Modul de lucru când aţi primit o comunicare cu sentinţa civilă pronunţată în dosar !
Sentinţa civilă vă aduce la cunoştinţă decizia Instanţei de judecată.
În situaţia în care unitatea nu este obligată la punerea în aplicare a ceea ce s-a solicitat de către reclamant, dosarul este finalizat, existând posibilitatea ca reclamantul să declare apel.
În situaţia în care unitatea este obligată la punerea în aplicare a ceea ce s-a solicitat de către reclamant, unitatea şcolară are obligaţia de a declara apel/recurs, în termenul precizat în sentinţă (10/15/30 zile de la comunicare).
Pentru forumularul de apel/recurs, puteţi consulta forumul inspectoratului școlar unde găsiți un model, act pe care unitatea îl va completa cu datele exacte din unitate şi din sentinţa civilă (numărul de exemplare necesare este precizat în model), urmând ca apoi să depuneţi înscrisurile direct la registratura instanței de judecată sau prin mijloace electronice.
Toate documentele din dosar se arhivează într-un dosar unic şi se urmăreşte cursul dosarului prin consultare pe site-ul http://portal.just.ro .
4.Modul de lucru când aţi primit o comunicare cu decizia civilă pronunţată în dosar !
Decizia civilă vă aduce la cunoştinţă hotărârea Instanţei de judecată în ceea ce priveşte declararea apelului împotriva sentinţei civile contestate.
În situaţia în care unitatea NU este obligată la punerea în aplicare a ceea ce s-a solicitat de către reclamant, dosarul este închis.
În situaţia în care unitatea este obligată la punerea în aplicare a ceea ce s-a solicitat de către reclamant, unitatea şcolară are obligaţia de a pune în aplicare dispoziţiile prevăzute în sentinţa civilă, în favoarea reclamantului.
Toate documentele din dosar se arhivează într-un dosar unic cu termen de păstrare PERMANENT.
Pentru eventualele nelămuriri şi solicitări de clarificări, puteţi lua legătura cu consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Mai multe: pe acest forum
-Modele cereri Civil si procesual civil https://portal.just.ro/Ghiduri/Ghid%20j ... 0civil.pdf si https://portal.just.ro/Ghiduri/Forms/AllItems.aspx
-Accesează DOSARUL ELECTRONIC la adresa http://www.curteadeapelalbaiulia.ro
-Ghiduri juridice: https://www.iccj.ro/informatii-publice/ ... l/ghiduri/
----------------------------
Sfaturi juridice în situații litigioase_procese
Moderator: Consilier juridic
-
- Membru
- Mesaje: 1936
- Membru din: Iunie 23, 2015, 10:21 am
- Localitate: Deva
- Contact:
Sfaturi juridice în situații litigioase_procese
Mesaj de Consilier juridic »
- Fişiere ataşate
-
formulare-comentate-129-de-cereri-si-actiuni-in-litigiile-de-munca-si-asigurari-sociale_extras.pdf
- (469.98 KiB) Descărcat de 73 ori
-
Procedura gestionare procese scoli.pdf
- (4.65 MiB) Descărcat de 134 ori
-
PO Gestionarea situatiilor procesuale[ scoli2023].docx
- (51.99 KiB) Descărcat de 110 ori
Subiect ridicat ultima oară de Consilier juridic Iulie 12, 2024, 10:55 am.
Actele normative pot fi urmărite la adresele:
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
-http://www.monitoruloficial.ro
-http://legislatie.just.ro
-http://legistm.ro
Cu stimă,
Consilier juridic Ion NISTOR
E-mail: juridic@isj.hd.edu.ro
Web: https://isj.hd.edu.ro/index.php/juridic-isj
Înapoi la “INFORMARI JURIDICE”
Mergi la
- Despre forum
- ↳ Indrumari pentru utilizarea forumului
- Informare CORONAVIRUS
- LEGISLATIE
- Concurs directori și directori adjuncți 2022
- Concurs directori și directori adjuncți 2021
- FORUMUL PĂRINȚILOR
- Comunicate de presa
- ↳ Comunicate generale
- Invatamant Preuniversitar
- ↳ Documente manageriale
- ↳ Informatii generale
- ↳ DECLARATII DE AVERE SI INTERESE
- ↳ Salariile nete al personalului din ISJ si a directorilor unitatilor de invatamant
- ↳ Curriculum si inspectie scolara
- ↳ Informatii generale
- ↳ Management institutional
- ↳ CONSTITUIREA CORPULUI NATIONAL DE EXPERTI
- ↳ Curriculum descentralizat
- ↳ Dezvoltarea resursei umane
- ↳ Educație timpurie
- ↳ Cercuri Pedagogice
- ↳ CRED
- ↳ Invatamant primar
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Invatamant profesional si tehnic
- ↳ Alternative educationale si invatamant particular
- ↳ Educatie permanenta
- ↳ ASIGURAREA CALITATII
- ↳ Managementul cazurilor de violență
- ↳ Retele de resurse educationale deschise(RED)
- ↳ Prescolar
- ↳ Primar
- ↳ Gimnazial
- ↳ Liceal si postliceal
- ↳ Palate si cluburi ale copiilor
- ↳ Invatamant A doua sansa
- ↳ PRAI-PLAI-PAS
- ↳ Mentorat
- ↳ Bune practici in educatie
- ↳ Tel Verde 0800816254
- ↳ Şcoala altfel
- Proiecte educationale internationale si europene
- ↳ Mesaje importante pentru scoli
- ↳ Școală după școala
- ↳ Acreditare Erasmus+
- ↳ PNRR
- ↳ ROSE
- ↳ Anunțuri achiziții ROSE
- ↳ PNRAS
- ↳ ERASMUS +
- Proiecte
- ↳ Educație fără bariere: Universitate, Progres, Transformare (Edu- UPT)
- ↳ Proiecte POSDRU
- ↳ Competente cheie pentru un bacalaureat de succes
- ↳ Dezvoltarea de competente cheie pentru evaluari nationale de succes
- ↳ Elevi mai performanti, parinti implicati
- ↳ Inovatie si performanta in pregatirea elevilor de liceu
- ↳ Incepe o cariera de succes
- ↳ Dreptul la o a doua sansa in educatie
- ↳ Proiecte POCU
- ↳ Cod MySmis133939
- ↳ Cod MySmis 107621
- ↳ Cod MySmis 107731
- ↳ Cod MySmis 106735
- ↳ Cod MySmis 105831
- ↳ Cod MySmis 103808
- Discipline
- ↳ Limba si literatura romana
- ↳ Limbi moderne
- ↳ Matematica
- ↳ Informatica
- ↳ Istorie si Socio-Umane
- ↳ Educatie tehnologica
- ↳ Cercuri pedagogice
- ↳ Cercuri pedagogice 2017-2018
- ↳ Cercuri pedagogice 2022-2023
- ↳ Fizica-Chimie
- ↳ Geografie
- ↳ Biologie
- ↳ Religie
- ↳ Arte
- ↳ Educatie fizica
- ↳ Minoritati nationale
- ↳ Bune practici
- ↳ Minoritatea romă
- ↳ Invatamant special si special integrat
- Centrul județean de excelență
- Managementul resurselor umane
- ↳ Titularizare
- ↳ Titularizare 2025
- ↳ Titularizare 2024
- ↳ Titularizare 2023
- ↳ Titularizare 2022
- ↳ Titularizare 2021
- ↳ Titularizare 2020
- ↳ Titularizare 2019
- ↳ Titularizare 2018
- ↳ Titularizare 2017
- ↳ Titularizare 2016
- ↳ Titularizare 2015
- ↳ Titularizare 2014
- ↳ Titularizare 2013
- ↳ Titularizare 2012
- ↳ Gradatii de merit
- ↳ Gradatii de merit 2025
- ↳ Gradații de merit 2024
- ↳ Gradații de merit 2023
- ↳ Gradații de merit 2022
- ↳ Gradații de merit 2021
- ↳ Gradații de merit 2020
- ↳ Gradații de merit 2019
- ↳ Gradații de merit 2018
- ↳ Gradatii de merit 2017
- ↳ Gradatii de merit 2015
- ↳ Gradatii de merit 2016
- Simpozioane, Seminarii si Concursuri scolare
- ↳ Concurs judetean de proiecte educative
- ↳ Simpozioane
- ↳ Seminarii
- ↳ Concursuri scolare
- Audit, Juridic
- ↳ INFORMARI JURIDICE
- ↳ Echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate
- Plan, Salarizare, Normare
- ↳ Documente utile
- ↳ Posturi didactic auxiliar si nedidactic
- Retea scolara
- ↳ Informatii utile
- Tehnic
- ↳ Informatii utile
- CCD
- ↳ Programe de formare
- ↳ Informatii utile
- Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala
- ↳ Centrul judetean de resurse si asistenta educationala
- ↳ Informatii utile
- Examene
- ↳ Simulari
- ↳ Simulare 2024
- ↳ Simulare 2023
- ↳ Simulare 2022
- ↳ Simulare 2021
- ↳ Simulare 2020
- ↳ Simulare 2019
- ↳ Simulare 2018
- ↳ Simulare 2017
- ↳ Teste de antrenament
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Evaluarea Nationala
- ↳ Evaluare Nationala 2025
- ↳ Evaluare Nationala 2024
- ↳ Evaluare Națională 2024(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2023
- ↳ Evaluare Nationala 2023(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2022(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Nationala 2022
- ↳ Evaluarea Națională 2021(II, IV, VI)
- ↳ Evaluarea Națională 2021
- ↳ Evaluare Națională 2019
- ↳ Evaluare Națională 2019(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018(II, IV, VI)
- ↳ Evaluare Națională 2018
- ↳ Evaluare Nationala 2017 (VIII)
- ↳ Evaluare naţională 2017(II, IV, VI)
- ↳ Examenele de certificare a calificării absolvenților învățământului profesional, liceal si postliceal
- ↳ Nivel 3
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 4
- ↳ 2022-2023
- ↳ Nivel 5
- ↳ 2022-2023
- ↳ Olimpiade si concursuri
- ↳ Admitere / Inscriere
- ↳ Admitere
- ↳ Admitere 2025
- ↳ Admitere 2024
- ↳ Admitere 2023
- ↳ Admitere 2022
- ↳ Admitere 2021
- ↳ Admitere 2020
- ↳ Înscriere în învăţământul profesional
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2023-2024
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2022-2023
- ↳ Admitere în învățământul profesional 2021-2022
- ↳ Admiterea în învățământul profesional 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2025 - 2026
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2023-2024
- ↳ Inscrierein invatamantul primar 2022-2023
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2021-2022
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2020-2021
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2019-2020
- ↳ ”Ziua porților deschise”
- ↳ Înscrierea în învățământul primar 2018-2019
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2017-2018
- ↳ Inscriere in invatamantul primar 2016-2017
- ↳ Inscriere in invatamantul primar, 2013-2014
- ↳ Bacalaureat
- ↳ Bacalaureat 2025
- ↳ Bacalaureat 2024
- ↳ Bacalaureat 2023
- ↳ Bacalaureat 2022
- ↳ Bacalaureat 2021
- ↳ Bacalaureat 2020
- ↳ Bacalaureat 2019
- ↳ Bacalaureat 2018
- ↳ Bacalaureat 2017
Cine este conectat
Utilizatori răsfoind acest forum: Consilier juridic și 19 vizitatori